כמו אבן מתגלגלת: קולקציית התכשיטים המכשפת של BFR

חיבורים אנרגטיים אל מול כימיה חומרית: גם קולקציית התכשיטים השנייה של BFR יצאה מסתורית

הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול
הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול
24 בספטמבר 2015

טרנספורמציה, סימבוליות ומשמעויות נסתרות – זוהי לא רשימת המסקנות שמביא עמו פסטיבל חשבון הנפש ע"ש יום כיפור, אלא התמות המרכזיות בקולקציה החדשה והשנייה במספר של Born From Rock. האמן מעיין אליקים, חוקרת האופנה נירה שלימוביץ' והצורפת גילי ברנע שעומדים מאחורי המותג המוכר בקרב יודעי דבר בקוד המקוצר BFR, נברו בכל אלה, וגם הפעם הם כמהים למקסם את המינימליזם שמאפיין אותם.

צילום: מיכאל טופיול
צילום: מיכאל טופיול

 

המוטיבים הארכיטיפיים העתיקים שמעסיקים כל כך את השלושה זכו שוב לפרשנות עכשווית, אך הפעם היא נבעה קודם כל מהשימוש בחומרים עצמם: פנינים, אבני אופל וטיטניום, שימשו את הטריו לנסח חיבורים חומריים ורעיוניים שמזינים זה את זה. מתכת הטיטניום הכסופה, שמשתנה ברגע שהיא באה במגע עם חום או זרם חשמלי, נוצלה ליצירת קשת רחבה ומתעתעת של צבעים. כך למשל השתמשו השלושה באותו החומר ליצירת עגיל דמוי הילה בגוון כחלחל־סגלגל המתנקז לפנינה גולמית, ובמקביל יצרו ממנו צמיד "גלקסיה" דמוי שעון, כשאת ממד הזמן המכני תופסת אבן אופל במרקם שיש מהפנט.

המניפולציה החומרית יוצקת בעל כורחה משמעות חדשה ואמביוולנטית, כפי שתעיד גם סדרת תכשיטי לשון הנחש – שמצד אחד מרמז על ארס, רעל ומוות, אך מנגד מכהן כנער הפוסטר הסמלי של עולם הרפואה. ואם בחיבורים עסקינן, שלישיית BFR תחבור בסוף השבוע הקרוב למכירה משותפת בסטודיו הביתי של מעצבת האופנה הטרייה טלי קושניר ותשיק את הקולקציה החדשה.

הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול
הקולקציה של Born From Rock. צילום: מיכאל טופיול

Born From Rockי, 390־1,100 ש"ח, 25.9, 10:00־16:00, שד' שאול המלך 17