לובשות סלפי: נסטיה ליסנסקי וקרן כהן בנקר בקולקציה פוטוגנית

נסטיה ליסנסקי וקרן כהן בנקר חוזרות לשתף פעולה בקולקציה שמובילה לתהיות על תרבות לבוש האינסטנט

הקולקציה המשותפת של נסטיה ליסנסקי ו-Banker. צילום: אלון שפרנסקי
הקולקציה המשותפת של נסטיה ליסנסקי ו-Banker. צילום: אלון שפרנסקי

בקיץ הזה חוזרות לשתף פעולה קרן כהן־בנקר ונסטיה ליסנסקי, שנה מאז הקולקציה הראשונה שאיחדה כוחות בין בעלת הבוטיק והמעצבת לבין אושיית האינסטגרם האופנתית הראשונה של תל אביב. ההחלטה לפסוח על עונת החורף ולהתמקד בקולקציית קפסולה לעונה החמה מובנת כשעומדים על מרכיביו של האוסף – בעיקר שמלות לאירועי הקיץ או ״פיסות הצהרה״, כלומר פריטים בודדים שיכולים להקפיץ כל פריט לבוש בסיסי נלווה למצב של תלבושת המסובבת ראשים, או לחלופין להתאים לכל החתונות, המסיבות, החופשות והחגים של שלושת החודשים הבאים.

צילום: אלון שפרנסקי
צילום: אלון שפרנסקי

 

הטקטיקה שבה בחרו השתיים, שהעידו על כך שהעונה שיתוף הפעולה העיצובי והמעשי ביניהן היה פורה יותר, הייתה להתמקד בעיקר באקזוטיקה – יבוא של מוטיבים, חתכים וקישוטים, ובמקרה של בנקר את ליסנסקי – חצאיות פראיות למראה שמורכבות מטורי נוצות, בדים מחוררים כרשתות דייגים גסות והדפסים פרחוניים אוריינטליים. כל אלה אכן יוצרים רושם ומצטלמים נהדר, אך כשמעמידים אותם אל מול ההשראה המלווה את הקולקציה – זו שלוקחת את תוויה מחיתוכים וטקסטילים חכמים של עולם הספורט, מתקבלת תחושה צורמת של קיבוץ אגבי של מגמות, כמו שקורה בשמלת גופייה פרחונית מבד סאטן שהוכלאה בכוח במורדה עם חצאית מבד סקובה ספוגי ועבה. למי שמחפשת לוק טוב לערב אחד, ובעיקר לתמונות האינסטגרם שיתעדו אותה איתו לנצח, זה בוודאי לא יפריע, ועובדה זו כשלעצמה מעלה שאלות על האופן שבו אנו צורכים אופנה בעידן שבו הכל מתועד, שבו חזרה על אותה מערכת לבוש בפיד נחשבת לבושה אינטרנטית. כי בין האקזוטיקה לאתלטיקה ברור שהמטרה הגדולה ביותר של האוסף הזה היא ליצור פוטוגניות, וזה בדיוק מה שהשתיים עושות אמנם בהצלחה גדולה, אך ללא תשומת לב מספקת ללכידותו של האוסף או לשימושיות של הפריטים שבו מעבר לאותו סלפי אחד.

צילום: אלון שפרנסקי
צילום: אלון שפרנסקי

350־850 ש״ח, להשיג ב-Banker, דיזנגוף 210