ללקק את הסוליות

שיתוף הפעולה בין מותג הנעליים מליסה למעצב העל קארל לגרפלד עוד יגרום לנו לפשוט רגל

מליסה ולגרפלד
מליסה ולגרפלד
8 באוקטובר 2013

הכינוי של קארל לגרפלד בלקסיקון הלא רשמי של עולם האופנה הוא "הקייזר" ובניגוד להרבה מילים ריקות וכינויים לא מוצדקים שנוטים להדביק בתעשייה למוביליה, במקרה הזה יש לכך גיבוי מוצדק. המעצב הגרמני במקור הוא אחד מהשועלים הוותיקים והעקביים ביותר בצמרת בתי האופנה של אירופה, השם המזוהה עם שאנל לא פחות מזה של המדמואזל בעצמה, כשלצד בית האופנה הפריזאי הוא גם עומד בראש בית פנדי האיטלקי והמותג הנושא את שמו.

עקבו אחרי לגרפלד באינסטגרם (אנחנו כבר ממש מכורים):

אך אף על פי שלגרפלד כל כך מקושר לחלק הגבוה ביותר בפסגה של צמרת האופנה, אין לו בעיה להנגיש את חזונו לטובת שיתופי פעולה עממיים יותר: הוא היה בין הראשונים לייצר קולקציית קפסולה מיוחדת עבור H&M, כשמעצבים רבים עוד ביקרו את התופעה. לכן שיתוף הפעולה שלו עם מליסה, שהחל בעונה הקודמת ומסתמן כמערכת יחסים ארוכת טווח, אינו מפתיע בעצם הקיום שלו או בטוטאליות המאוד לגרפלדית של הנעליים שנולדו כתוצאה ממנו.

גם אנחנו חולים עליו. מתוך הקמפיין של מליסה ולגרפלד
גם אנחנו חולים עליו. מתוך הקמפיין של מליסה ולגרפלד

בדומה לשיתופי פעולה קודמים שערכו בחברה הברזילאית עם מעצבי על כדוגמת ז'אן פול גוטייה ו־וויויאן ווסטווד, פירות האיחוד מקצינות את הסממנים העיצוביים המזוהים של קו הנעליים המקורי בחתימתם וזאת הודות לעובדה שהנעליים נוצקו מפלסטיק ונעדרות חתכים ותיפורים, כשתשומת הלב נתונה כולה לצללית. במקרה של לגרפלד הצורות האלגנטיות והאבסולוטיות שהוא מייצר מקבלות מראה כמעט ביוני, במיוחד כשמדובר בנעלי הפיקסי בעלות העקב הנמוך או נעלי השפיץ השטוחות שמעוטרות במוטיב שלושת הטיפות המזוהה עם עבודתו.

והנה עוד אחת. אין לנו גבולות.
והנה עוד אחת. אין לנו גבולות.

וככה זה נראה מאחורי הקלעים של מליסה וקארל (כולל ציטוטים של הקייזר לגרפלד עצמו):

449־749 ש"ח, להשיג ברשת סטורי