לב פראי: מאיה ארזי בקולקציית קפסולה מרגשת למותג דניאלה להבי

המעצבת מאיה ארזי הופכת את המיחזור לנוסטלגי והומוריסטי בקולקציית קפסולה חדשה למותג דניאלה להבי

מאיה ארזי לדניאלה להבי. (צילום: דוד עדיקא)
מאיה ארזי לדניאלה להבי. (צילום: דוד עדיקא)

כמעט כל מי שעוסק באופנה לאורך שנים רבות יכול להעיד על אמביוולנטיות שפיתח במשך הזמן: מצד אחד אהבה אדירה לתחום, צמא לחידוש, לרעיונות רעננים, להצעות עונתיות שמספרות סיפור על הזמנים שבהם אנו חיים; ומנגד – גוונים שונים של מיאוס מאותם דברים עצמם – הקצב המהיר, הדחף להתחדש, בזבוז המשאבים הבלתי נתפס, העידוד לצרכנות לא בריאה, תרבות ה"לבוש היום וזרוק מחר".

מאיה ארזי – אשת מקצוע בעלת עבר מרשים ומרצה אהודה בשנקר – היא מהמעצבות שמרבות להתייחס לניגודים הללו בעבודותיה, בין היתר על ידי שימוש במאגרי השאריות והפסולת החומרית הנצברת בתהליך העבודה בכל חברה, והפיכתם למוצר חדש בר קיימא. לפני שנה בדיוק היא שחררה קולקציית קפסולה ראשונה תחת הפרויקט האישי שלה LEV בעבור קום איל פו (מותג שבו הייתה מעצבת ראשית בעברה). הקולקציה כללה קולאז' של טי שירטס ממוחזרות שיצרו סדרה של דגמים חד פעמיים, והדהדו ממנה זיכרונות מתקופות שונות בקריירה של ארזי, מעבודתה באיטליה ומלימודיה בלונדון.

מאיה ארזי לדניאלה להבי. (צילום: דנה קרן)
מאיה ארזי לדניאלה להבי. (צילום: דנה קרן)

הקולקציה הזאת הניבה שיתופי פעולה ייחודים עם בתי אופנה מקומיים.

"שנים רבות הרגשתי שיש לי עניין בשיתוף פעולה עם דניאלה להבי. הזמנתי אותה בעבר לביקור בשנקר והתרשמתי מכך שהיא לא רק העבירה ביקורת אלא גם ביקשה בסקרנות גדולה ללמוד מהסטודנטים", מספרת ארזי על המעצבת שייסדה את הבית ונפטרה לפני כשנה וחצי. הסקרנות הטבעית הזאת של להבי הביאה להרבה שיתופי פעולה בשנים הרבות שבהן עמדה בראש החברה שלה, ונראה שהבחירה להמשיך במסורת זו עם ארזי קולעת לרוח המותג. במהלך כשנה יצרה ארזי סדרה של תיקים וצעיפים אחדים משאריות העור שנאספו תחת שולחנות הגזירה, בחיבורים רגישים ולעתים הומוריסטיים של פרנזים צבעוניים מעור ורדידים דקיקים מטקסטיל, בעבודות רקמה מחתיכות עור מזעריות שיצרו דימויי עיניים פעורות לרווחה על תיקי צד רציניים למראה. הקולקציה מעוררת תחושה של מתיקות לא קיטשית, באמצעות לבבות כסיומת לפרנזים באדום בוהק ומוטיבים צורניים על גבי התיקים, וניכרת התחושה שהפריטים נעשו באהבה אמיתית.

650־1,290 ש"ח

להשיג בחנות דניאלה להבי, שד' רוטשילד 21