מהמטרופולין למטרופוליטן: המעצבת המקומית שכובשת את מנהטן

נעה רביב שסיימה את לימודיה בשנקר רק לפני שנה, תציג בתערוכת האופנה השנתית של המטרופוליטן בניו יורק לצד קרל לגרפלד ואיב סן לורן

נועה רביב. צילום: איליה מלינקוב
נועה רביב. צילום: איליה מלינקוב
18 באוקטובר 2015

גאווה ישראלית – אין צמד מילים סחי ממנו, אבל לפעמים אין מנוס מלגלגל אותו על השפתיים ואפילו לגרגר בהנאה. אחרי הכל, לא כל יום מעצבת מקומית בתחילת דרכה מוזמנת להציג במטרופוליטן. נעה רביב תשתתף בתערוכת "Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology" של המוזיאון הניו יורקי המפורסם.

בין איב סן לורן לפאקו רבאן. קולקציית הגמר של נעה רביב. צילום: איליה מלינקוב
בין איב סן לורן לפאקו רבאן. קולקציית הגמר של נעה רביב. צילום: איליה מלינקוב

רביב (27), בוגרת שנקר טרייה למדי, סיימה את לימודיה בסך הכל לפני שנה. פרויקט הגמר שלה שעסק באובייקטים בעידן של שכפול ושעתוק, זיכה אותה בפרס הצטיינות על שם פיני לייטרסדורף, פרס מעצבת האופנה הטובה בתחרות העיצוב בתלת מימד בלונדון 2014, וכעת – בהזמנה נכספת להציג בתערוכת האופנה החשובה של השנה הקרובה.

"אני לא יכולה אפילו להתחיל לתאר כמה אני נרגשת להיכלל באותה רשימה פחות או יותר עם כל מי שהערצתי אי פעם. השם שלי נמצא בין איב סן לורן לפאקו רבאן. אני עדיין צובטת את עצמי", פרסמה רביב אמש (מוצ"ש) בדף הפייסבוק שלה מניו יורק. לאחרונה עזבה את תל אביב לטובת התפוח הגדול, שם היא עובדת על הקמת המותג העצמאי שלה הנושא את שמה.

תערוכת האופנה השנתית של המטרופוליטן בחסות עורכת ווג אנה וינטור, תיפתח במאי 2016, וכמשתמע משמה, תעסוק בעיצוב בעידן הטכנולוגי. למעלה מ-100 מערכות לבוש יוצגו בתערוכה, בה יככבו בין היתר יצירותיהם של אלכסנדר מקווין, כריסטיאן דיור, רף סימונס, ריקרדו טישי, אלכסנדר וונג, קרל לגרפלד, מארק ג'ייקובס, איסי מיאקי ומיוצ'ה פראדה. אחד או יותר מדגמי הגמר של רביב, יזכו למקום מכובד לצדם.