משולש ברמודה: השנה הטובה של מותג האופנה המקומי Tres

שלוש המעצבות של המותג הצעיר TRES עדיין מנסות לעכל את המענק הנדיב ממפעל הפיס בו זכו לאחרונה, ואת העובדה כי בקרוב ישתתפו לראשונה בשבוע האופנה בתל אביב. ריאיון שווה צלעות

Tres. צילום: אורית פניני
Tres. צילום: אורית פניני
12 ביולי 2016

בתקווה שהמלחמה היחידה שתפרוץ עד אז היא על כיסא פנוי בשורה הראשונה ובשאיפה שלא יצוצו הפתעות כאלה או אחרות – בסתיו הקרוב יחגגו המעצבות נוי גוז, נועה גור ודפנה פילוסוף שלוש שנים למותג Tres (שלוש בספרדית) בשבוע האופנה בתל אביב. החגיגה צפויה להתקיים בנובמבר, במסגרת תצוגת Upcoming Designers שיקיים מפעל הפיס זו השנה השנייה, ובה יציגו המעצבות לצד חמישה מעצבים ומותגים נוספים: סבינה מוסייב, הילי ארי, טלי קושניר, אלישע אברג'יל והצמד דור חן וענת ומשולם. הגזרות הנשיות, איכות התפירה המוקפדת, ההדפסים העדינים והקווים הנקיים המאפיינים את גוז, גור ופילוסוף גרמו להן להתבלט מבין 32 מועמדים – וזיכו אותן במענק נכסף בסך 150 אלף ש"ח שאמור לשמש אותן ליצירת קולקציית חורף 2017 שתוצג על המסלול. כמו כן הן יזכו לליווי מקצועי צמוד על ידי המעצב הוותיק והמוערך ששון קדם, שהיה חבר בוועדת השיפוט שכללה בין השאר את מפיק שבוע האופנה מוטי רייף ואת המעצבות דורין פרנקפורט ומאיה נגרי.

"אנחנו מתרגשות בטירוף. לקחנו את זה מאוד ברצינות, הצגנו מפרט טכני מלא, תוכנית עסקית, לוח השראה, איורי אופנה ואת כל מה שאפשר עד רמת התפר הכי קטן. מאוד רצינו את זה", מספרת גור. "המעמד היה מאוד מלחיץ", מוסיפה גוז. "כל מה שהצלחתי לעשות זה להעביר תמונות במצגת, בכלל לא הצלחתי לדבר. יצאנו משם מבוהלות לגמרי". פילוסוף מצטרפת ומודה שאכן הן ידעו ימים קלים יותר, אבל מדגישה פלוס אחד עיקרי, או ליתר דיוק שלושה. "המזל הגדול הוא שחווינו זאת ביחד", היא אומרת. "זה חלק מהכיף בלהיות שלוש – לא צריך להתמודד לבד, לסחוב לבד או להילחץ לבד, ואם למישהי נגמרות המילים – האחרות משלימות אותה".

Tres, קולקציית קיץ 2016. צילום: ניר שריג
Tres, קולקציית קיץ 2016. צילום: ניר שריג

העובדה שאתן פועלות כשלישייה עוררה עניין מיוחד?

פילוסוף: "ששון קדם קרא לנו שוקולד מנטה מסטיק, זה נחשב?".

גור: "אנחנו המושפעות העיקריות מכך. קל יותר להתמודד עם דחייה כקבוצה, ויש בזה משהו שמעניק יותר ביטחון להעז".

מה אתן מתכננות להציג על המסלול?

גור: "אפשר לומר שזאת אבולוציה של רעיונות ושל דברים שעשינו בעבר והפכו ל־DNA של המותג שלנו כמו גזרת מעטפת, משחקים של קרוב ורחוק מהגוף ושימוש בג'ינס – כיוון חדש יחסית עבורנו, שאנחנו עדיין לומדות".

גוז: "חוץ מזה נשתף פעולה עם מותג התכשיטים Born from Rock ונציג על המסלול פריטים שיעוצבו עבורנו במיוחד".

"לא היינו בשלות עד עכשיו", Tres. צילום: אורית פניני
"לא היינו בשלות עד עכשיו", Tres. צילום: אורית פניני

דרך השלוש

זוהי רק השנה השלישית בחיי המותג טרס, והיא כבר מסתמנת כמאתגרת ביותר עד כה. הקיץ הן חוגגות שנה בחנות הסטודיו שלהן ברחוב שפ"ר, שאליה עברו מהמיקום הקודם והקשוח בפאתי התחנה המרכזית הישנה. במקביל יצאו גור ופילוסוף לחופשת לידה ונוצר מצב שבו גוז נאלצה לנהל את המותג בכוחות עצמה למשך תקופה.

"זה לא באמת היה כזה דרמטי", מרגיעה גוז. "היה מאתגר, אבל הצלחנו לעבור את זה. נועה ודפנה עבדו בטירוף עד הרגע האחרון, הן צבעו את התקרה וניקו את המרצפות בהיריון מתקדם".

"לכן אנחנו שמחות שההזדמנות שנתן לנו מפעל הפיס הגיעה בעיתוי הזה. לפני כן לא היינו מספיק בשלות", אומרת גור. "לאחרונה חזרנו לעבוד שלושתנו יחד, ואנחנו מרגישות שאנחנו רק הולכות ומשתפרות מעונה לעונה".

אין רגעים שבהם נדמה לכן שהמשולש עומד להתפרק?

פילוסוף: "יש בזה משהו מחזק מאוד. אנחנו קודם כל חברות טובות מאוד עוד מימי שנקר (שם סיימו ללמוד לפני ארבע שנים – ר"ו)".

גור: "ברור לנו שברוב המקרים, קומבינציה של שלוש בנות הייתה יכולה להיות עסק קשה, אבל טוב לנו לעבוד יחד. אני מסירה את הכובע בפני מעצבים שעוברים את כל התהליך הזה לבד. נוצרה איזה חלוקה טבעית, כשנוי עוסקת בעיקר בהדפסים, בגרפיקה ובניהול מדיה, דפנה מטפלת בעיקר בגזרות ואני אחראית יותר על ניהול המותג".

מה הדבר העיקרי שאתן מקוות להשיג בזכות המענק?

גור: "אנחנו בעיקר שואפות לשפר את המוצר. אופנה היא התשוקה שלנו, אבל אנחנו לא מתבלבלות. אנחנו לא עושות אמנות, בסופו של דבר נשים אמורות ללבוש את הבגדים האלה ולהרגיש בהם נוח, כך שהגבול בין הפנטזיה שלנו למציאות כל הזמן הולך ומתגמד ונהיה יותר פרקטי וריאלי. גם כשאנחנו חוזרות על דגמים שאזלו, אנחנו נוטות לשכלל ולדייק אותם עוד יותר – שלא יראו את בית השחי או את קו החזייה וכולי".

גוז: "אנשים מחליטים לקנות בגד מסוים בגלל פרט קטן שמרגש אותם או בגלל בד עם מגע שאפשר למות בשבילו. אנחנו מבינות את זה כי גם אנחנו צרכניות אחרי הכל. עוד דבר שמתחשק לנו, מהמקום הזה בדיוק, הוא להתחיל לעצב בגדי בייסיק. שמנו לב שעם הזמן העיצובים שלנו נהיים הרבה יותר יומיומיים – כי אנחנו פשוט רוצות שיהיה לנו מה ללבוש".

גור: "אנחנו עובדות על זה, אבל בינתיים לא הצלחנו להגיע למצב שמאפשר לנו לייצר בגדי בייסיק מושלמים במחירים שהם ואליו פור מאני. בשביל זה המציאו רשתות כמו קוס. יש דברים שאנחנו מבינות שאנחנו לא יכולות לספק אבל זה בסדר, לא צריך לעשות הכל".

Tres,י490־920 ש"ח, שפ"ר 17 תל אביב ובאתר 

בסוף השבוע יקיימו מעצבות Tres מכירה מיוחדת בחנות הסטודיו, שבה יארחו את מותג הבגדים Hannah ואת מותג התכשיטים Born from Rock. באירוע יוענקו עד 30 אחוז הנחה על קולקציית הקיץ ועד 50 אחוז הנחה על פריטים מעונות קודמות. חמישי 12:00־19:00, שישי 10:00־15:00