מתקדמים אופנתית: שנקר בחמישיית מוסדות האופנה המשפיעים בעולם

מגזין האופנה הבינלאומי Business of Fashion מדרג את מחלקת האופנה של שנקר במקום ה-5 בקטגורית בתי-הספר המשפיעים בתעשייה, ובמקום ה-11 בין כלל מוסדות האופנה

תצוגת האופנה של שנקר (צילום: נוי דרור)
תצוגת האופנה של שנקר (צילום: נוי דרור)
24 באוגוסט 2015

הישג חסר תקדים במסדרונות שנקר: מחלקת האופנה של מוסד הלימודים המקומי, דורגה במקום החמישי בקטגוריית בתי הספר המשפיעים בתעשייה הבינלאומית, ובמקום ה־11 בין כלל מוסדות לימודי האופנה בעולם. הדירוג נערך מטעם אתר האופנה הנחשב Business of Fashion, אשר בחן לראשונה עשרות בתי ספר ברחבי הגלובוס לפי שלוש קטגוריות: איכות תוכנית הלימודים, מידת השתלבות הבוגרים בתעשיית האופנה וכאמור רמת ההשפעה של המוסד ובוגריו בתעשייה. בשקלול הקריטריונים רשמה המחלקה 74 אחוזים.

את המקום הראשון קטף סנטרל סיינט מרטין הלונדוני, אשר ממסדרונותיו יצאו אל אוויר העולם שמות כמו אלכסנדר מקווין, ג'ון גליאנו וסטלה מקרתני. את המקום השני לקח בית הספר בונקה שבטוקיו, ובמקומות השלישי והרביעי התברגו אוניברסיטת קינגסטון הבריטית ומכללת פרסונס הניו-יורקית, בהתאמה.

"פשוט מאושרת", לאה פרץ. צילום: שרון ברקת
"פשוט מאושרת", לאה פרץ. צילום: שרון ברקת

אלה חדשות משמחות במיוחד עבור לאה פרץ, ראש המחלקה, אשר בדצמבר האחרון נאלצה להתמודד עם צניחה דרמטית בדירוג המוסד לפי אתר האופנה הבינלאומי Fashionista. באותה הרשימה דורג שנקר במקום ה־45, לאחר ששנה קודם לכן ניצב במקום ה־13 – הידרדרות אותה היא מתקשה להסביר, שיש הטוענים כי עומדים מאחוריה אינטרסים פוליטיים. "הסיפור ההוא לא מובן לי עד היום, לא ברור איך בית ספר יורד 30 מקומות בשנה אחת" תמהה פרץ. "Business of Fashion הוא הגורם הסמכותי ביותר כיום. המקום שניתן לנו בדירוג העולמי מבטא את הרמה הגבוהה והייחודיות של תוכנית הלימודים והסטודנטים הנפלאים. נשיאת שנקר (יולי תמיר, ר"ו) ואני פשוט מאושרות".