מעוז דהאן הוא המושך בחוטים: ריאיון בלתי מתנצל עם האיש שמלביש את סטטיק ובן אל

המעצב מעוז דהאן אחראי לסטייל של סטטיק ובן אל וממש לא אכפת לו מה דעתכם בנושא. "הם הליידי גאגא והפארל וויליאמס של המוזיקה בישראל, הסגנון הזה לא מתאים למי שקורא טוקבקים"

סטטיק ובן אל. צילום: משה נחומוביץ'
סטטיק ובן אל. צילום: משה נחומוביץ'
30 בינואר 2017

סטטיק ובן אל יכולים לרשום לזכותם מספר הישגים נאים שצברו עם הרבה עבודה קשה, כמו להיטים ברדיו, מיליוני השמעות ביוטיוב וכס השיפוט ב"הכוכב הבא לאירווזיון" (הייטרים יגידו שזה פוטושופ). לצד כל אלה, הצמד הכי חם במוזיקה הישראלית מושך תשומת לב גם עם הבחירות האופנתיות שלו ומהווה וילה בג'ונגל הלבנטיני, בו צעירים מתלבשים במיטב המחלפות של "פוראבר 21" או חשים מקוריים במיוחד עם אאוטפיט שחור של זארה.

בטח שמתם לב לסטייל המוקפד שהם סוחבים כמו צמד הרוקסטארז שמעולם לא היו לנו – הטוניקות של בן אל, חליפת הקטיפה הסגולה של סטטיק, וקצרה היריעה מכדי לפרט. בנות רוצות לכייף, כך סיפרה לנו סינדי לאופר, ושכחה לציין שגם בנים יודעים לתת עבודה.

על התלבושות של צמד החמד אחראי המעצב מעוז דהאן, שמצדו, מייצר לכל אחד זהות של ממש. "אין משהו שהם לובשים שהוא לא שלי. אני מעצב התלבושות שלהם נקודה", הוא מכריז.

זה ברור שהם אומרים לו כן. המעצב מעוז דהאן. צילום: יח"צ
זה ברור שהם אומרים לו כן. המעצב מעוז דהאן. צילום: יח"צ

דהאן, 37, מעצב ומייצר את בגדיו בישראל, תחת מותג הסטריט הגברי "נובוריש דוג" (דיזנגוף 310 תל אביב ובאתר), ועובד עם הצמד מתחילת דרכם הקצרצרה. "הם בחרו בי לעצב וליצור להם סגנון אישית ואכן בניתי זהות לכל אחד מהם. אני מייצר בגדים במיוחד עבורם תוך התאמה לדמויות שבנינו. יש כאן שפה מסוימת שהיא רק שלהם".

ואם אני רוצה לקנות חליפת קטיפה סגולה כמו של סטטיק?
"אף אחד לא יכול לקנות את הדברים שלהם. לא יקרה".

יש ביניכם הסכם לפיו אי אפשר לקנות את מה שאתה עושה להם?
"אין הסכם כתוב, אלא פשוט נאמנות. מי שרוצה מוזמן לקנות מהקולקציות שלי, שהן מגניבות בזכות בעצמן, אבל הבגדים שאני יוצר עבור סטטיק ובן אל – הם עבורם בלבד".

הסטייל הזה לא בשבילכם. צילום: משה נחומוביץ'. עיבוד תמונה: רוי גיא
הסטייל הזה לא בשבילכם. צילום: משה נחומוביץ'. עיבוד תמונה: רוי גיא

אתה מרגיש שהעבודה המשותפת שלכם משפיעה על מה שקורה ברחוב?
"השפה הזאת חדשה וההתפוצצות שלה מתרחשת רק בימים אלה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", אבל אני בטוח שאנשים כבר כתבו ועוד יכתבו על זה לא מעט. עיצבתי את התלבושות גם לקליפ החדש "זהב" וכבר יש מלא תגובות. מה שמדהים בססטיק ובן אל זה שהם נותנים לי חופש יצירתי מלא, ואין הרבה אנשים שמאפשרים את זה בארץ. כמעט ואין להם מחסומים, הם דעתנים אבל זורמים ופתוחים להכל וכמה שאני תופס מעצמי משוגע – הם לוקחים אותי בענק. מבחינתי הם הליידי גאגא והפארל ווילימאס של הסצנה המקומית ואנחנו עושים אמנות נטו".

אז מיהן ומהן הדמויות שהמצאת?
"את הדמויות האלה המצאתי יותר בשביל עצמי. מבחינתי, בן אל הוא הראפר הלטיני והסקסי שאפשר לזרום איתו על טוניקות ועל גזרות יותר ארוכות. הוא מזכיר לי גם את אשר ואת פארל וויליאמס מאסכולת הראפרים החתיכים והמגניבים. הוא לא פיפטי סנט".

וסטטיק מאידך גיסא?
"סטטיק יכול ללכת עם ברמודות וחולצות ענקיות. הוא סוחב את זה בענק. יש לו מנעד אופנתי רחב, ובעיניי הוא יכול ללכת על סניקרס עם גרביים גבוהות או על כל חליפה משוגעת. מבחינתי הוא יושב על המשבצת של ד"ר דרה, פיפטי סנט או טופאק – ראפרים אולד סקול שמעזים לבעוט במוסכמות, ללבוש חולצות זוהרות ללכת עם התחתונים בחוץ".

עדיין לא ראינו את סטטיק עם התחתונים בחוץ.
"כי אנחנו לא חיים בדטרויט, אלא בתל אביב".

פארל וויליאמס ופיפטי סנט. צילום: משה נחומוביץ'.
פארל וויליאמס ופיפטי סנט. צילום: משה נחומוביץ'.


מה הדבר שאתה הכי אוהב בעבודה איתם?
"את זה שהם האמנים הכי בועטים, הכי מעזים והכי נכונים. יש להם את כל החבילה, ומה שמגניב זה שהם לא מפחדים מכלום – לא ממה שאני אגיד, לא ממה שטוקבקיסטים יכתבו ולא ממה שאת תכתבי בכתבה הזאת".

תן טיפים למי שרוצה להתלבש כמו סטטיק ובן אל.
"לשמור על יחסים הוגנים בין ארוך ורחב לקצר וצמוד כדי לא ללכת לאיבוד. למשל, כל מי שלובש טוניקה ארוכה מאוד, כדאי שילבש משהו צמוד וממתן למטה, ולהיפך – אם אתה לובש מכנסי ברמודה ענקיים, תלבש חולצה צמודה שתשמור על הצללית של הגוף. מצד שני, צריך לזכור שהמראות האקסטרווגנטיים שלהם לא מתאימים לכל אחד. צריך להיות בעל אישיות בימתית ותיאטרלית בשביל להחזיק בגדים כאלה. אסור לפחד להעז או להגזים. ובמידה ואין לך את האישיות הזאת, אז זה מן הסתם לא מתאים לך. הסטייל הזה לא מתאים למי שאיכפת לו מה אנשים אומרים ובטח לא מתאים למי שקורא טוקבקים".

סטטיק ובן אל עם קולגות שנשארו מאחור. צילום: משה נחומוביץ'. עיבוד תמונה: רוי גיא
סטטיק ובן אל עם קולגות שנשארו מאחור. צילום: משה נחומוביץ'. עיבוד תמונה: רוי גיא

גם אתה לא קורא טוקבקים?
"אני פה כדי לעצב תלבושות ואף אחד אחר לא מזיז לי. כרגע אני מתכונן לגמר של "הכוכב הבא", אתם הולכים להיות מאוד מופתעים".

נו תן רמז!
"יהיה מדהים".

יותר מדהים ממה שבר רפאלי לבשה בגמר של אקס פקטור?
"אני לא זוכר מה היא לבשה ואם אני לא זוכר אז היא לא לבשה כלום מבחינתי. אותם לא ישכחו. אני מבטיח לך".