עונת הרתיחה: כל מה שגבר צריך כדי לשרוד את הקיץ בסטייל

משקפי שמש אינם האקססורי היחיד שאתה צריך בשביל לצלוח את הקיץ בסטייל. קבל את הרשימה לקיץ טסטוסטרוני ראוי

בגד ים של אורלבר
בגד ים של אורלבר

הקיץ מסוכן, כתב ארנסט המינגוויי. והוא היה גבר שיודע על מה הוא מדבר. גברים רבים ברחבי העולם, קל וחומר בתל אביב, נוטים לחשוב שבחום הקיץ אפשר ואולי אף צריך לוותר על סטייל. זוהי כמובן טעות נפוצה, והנה מדריך קטן לאקססוריז הדרושים לג'נטלמן המוקפד בימות הקיץ החמים.

בגד ים

בעת העתיקה נהגו גברים ונשים לרחוץ בים או בבריכות בעירום מלא. ביפן לבשו גברים פונדושי, מעין חוטיני לגבר הדומה למה שמתאבקי הסומו לובשים. הנוהג של לבישת בגדים בעת טבילה הגיעה, באופן אבסורדי כמעט, רק בעת החדשה. קשה לדמיין את זה היום, אבל במאות ה־18 וה־19 נאלצו גברים ללבוש בגדי ים עשויים צמר, ונשים נשארו ב"קרונות רחצה" שהיו מעין תאי הלבשה אמפיביים שמטרתם לשמור על הצניעות. בגדי הים המודרניים הומצאו בתחילת המאה ה־20. הסקוטי אלכסנדר מקרי המציא באוסטרליה את בגד הים מדגם ספידו (כשם החברה שהקים), והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.

בחירת בגד הים הנכון אינה עניין של מה בכך. לכל בית אופנה גדול יש כמה דגמים, ושווה לבדוק את אלו של פול סמית או ראלף לורן למי שמחפש בגד ים בסיסי וראוי. המהדרין יכולים לבדוק את בגדי הים של סאנספל – מותג ההריטג' הבריטי; או של בית אורלבר בראון של הצלם אדם בראון – מותג המוקדש כולו לחיי נינוחות קיציים ואביזרים של חוף, רחצה ופיקניק. חשוב לזכור – כשג'נטלמן לובש מכנסיים קצרים הוא לעולם לא יכסה את ברכיו, ולכן יש למצוא את בגד הים הנכון באורך המדויק.

מגבת חוף

"עטיפת רחצה" – כך כינה אותן הסופר דוד פוגל ב"נוכח הים" – נובלת הקיץ והריביירה היפה ביותר שנכתבה. למי שלא מוכן להסתפק במועט (ולמה בעצם צריכים להסתפק במועט?), שוב כדאי לבדוק את אלו של אורלבר בראון. המגבות שלהם, מכותנה מצרית משובחת, מיוצרות בעבודת ים על ידי אמנים אירופאים.

תיק טוט

המילה "טוט" (Tote) במובן של "לסחוב" או "לשאת" צצה בשפה האנגלית עוד במאה ה־17, אבל השימוש בה במובן התיק המסוים הזה החל רק בתחילת המאה ה־20. ברם, שגעת תיקי הטוט פרצה בארצות הברית רק בסביבות 1944, כשאל.אל בין שחררו אל השוק "תיק הספינה", שהיה נוח יותר לנשיאה ממזוודות. בשנות ה־50 חדרו הטוט למיינסטרים, ונשים אימצו אותם כתיקי קז'ואל שלא דורשים יותר מדי תשומת לב. בשנות ה־60 החלו התיקים הללו לקבל גוון עיצובי אישי יותר, אבל עד לא מזמן הם זוהו בעיקר עם נשים. בשנים האחרונות הולך תיק הטוט ונעשה יוניסקס, ויש תיקי טוט מעולים, עשויים קנבס ועור, המיועדים לגבר המחוספס היוצא אל השטח (לסיבוב קניות עירוני, לים או לפיקניק בפארק ובחורשה). המבחר גדול אבל אנחנו נמליץ על המותג הבריטי Albam המייצר תיקי טוט פשוטים בעיצוב מינימליסטי, מחומרים איכותיים ובתהליכי ייצור קפדניים.

תיק טוט של אולבם
תיק טוט של אולבם

מארוויס

בכל חופשה צריך משחת שיניים טובה, ואין משחת שיניים טובה מזו של החברה האיטלקית Marvis. יש לה שבעה טעמים שונים, כולל ניחוחות אקזוטיים כגון קינמון, ליקוריץ ואקווה בלו (מה שזה לא אומר) – כולם קיציים מאוד. שפופרות עשויות פלדה, פקקים מעוצבים ומחירים הנעים בין 40 ל־75 ש"ח לשפופרת.

משחת שיניים של מארוויס
משחת שיניים של מארוויס