על זרי הדפנה

שיתוף הפעולה בין "המשקיפה" לבין דפנה לוסטיג הוליד קולקציית קפסולה שמוכיחה שלוסטיג עברה לשחק במגרש של הגדולים. תפסנו אותה לשיחה בשביל להבין מה עומד מאחורי הלב המינימליסטי

21 באוגוסט 2013

שיתופי פעולה בין מעצבים, בתי אופנה ואייקונים שיוצרים קולקציות קפסולה הפכו למגמה דומיננטית, כזו שמולידה קולקציות לוהטות ונגישות. מאיה ספיר, מעצבת משקפיים ובעלת גלריית המשקפיים "המשקיפה", חברה לאושייה המגה־שיקית דפנה לוסטיג, ויצרה עימה את קולקציית המשקפיים "המשקיפה ♥ דפנה לּו". לוסטיג, שכבר מזמן מתהלכת על הקו הדק שבין כוכבת עם זיקה לאופנה וטעם אישי משובח (עם תוכנית בערוץ האופנה ושימוש כפרזנטורית של קניון רמת אביב) לבין אייקונית שנותנת את הטון ומשאירה חותם אישי בפרויקטים איכותיים (כמו במותג בגדי הילדים שהיא מפתחת בימים אלה עם רשת Story) לקחה חלק פעיל בשיתוף הפעולה, שלא כמו פאשניסטות שתורמות את שמן לפרויקט מבלי להיות מעורבות בתהליכיו. הסיבה לכך ברורה, שהרי לוסטיג היא אחת ממרכיבות המשקפיים הידועות והחינניות במחוזותינו – "נצר למשפחה של משקפופריות, עם אימא ואחיות שמשמשות השראה לקולקציה ושעל שמן קרויים ארבעת הדגמים שמרכיבים אותה".

עד כמה את באמת מעורבת בפרויקט?

"מהברגים ועד הלוגו, היה ברור שאני אקח חלק בכל האספקטים – החל מיצירת הקונספט, המחקר, פגישות עם היצרן וההחלטות הסופיות על גזרות המסגרות, התמחור, החומרים ועד השיווק ויחסי הציבור".

ספרי לנו על תהליך היצירה.

"נסענו למילאנו לתערוכה שנקראת 'mido' שהיא אחת מתערוכות המשקפיים הגדולות בעולם. פגשנו שם המון יצרנים עד שבסוף, אחרי חיפוש מתיש, מצאנו אחד שאהבנו. בחרנו חומרים והתחלנו איתו תהליך של ייצור. החומרים מגיעים מאיטליה והייצור עצמו נעשה בהונג קונג. בדרך למילאנו עצרתי בלונדון בתערוכה של ליכטנשטיין בטייט. זאת הייתה דוגמה מצוינת לאוצרות טובה שהצליחה להראות את עבודותיו באור אחר. כמו בתערוכה, אני לא באה להמציא את הגלגל אלא להפוך אותו ליותר שווה".

מעוררת השראה. השמלה השחורה הקטנה של קלווין קליין
מעוררת השראה. השמלה השחורה הקטנה של קלווין קליין

מהן ההשראות שלך?

"האהבה שלי למשקפיים, המשפחה שלי, לילי (בתה של לוסטיג – ס"פ), שמחת החיים והאנרגיה שלה. שאבתי השראה גם מניחוח הסבנטיז מהסרט 'Boogie Nights' עם ג'וליאן מור האייקונית, שמתבטא בעדשות המדורגות במשקפיים. השראה נוספת היא השמלה של קלווין קליין שהנחתה את הקו הכללי וגם את האייקון הגרפי של הקולקציה – הלב השבור החרוט על ידיות המשקפיים – גיאומטרי, נקי ורומנטי. הקונספט היה לייצר ליין על זמני ועדיין מודרני עם טוויסט".

איזה דגם אהוב עלייך במיוחד?

"כרגע זה דגם התמר פודרה, למרות שזה כל הזמן מתחלף".

האם זאת החותמת הסופית והטרנספורמציה מתחום הבידור להשפעה ישירה באופנה?

"לגמרי! מאוד מרגש שתחביב שהפך לאהבה הפך למקצוע. זו לחלוטין חותמת של שינוי".

750־690 ש"ח, hamashkifa.com