הסנטר בכוננות: רשת אמריקן אפרל מכריזה על פשיטת רגל

לאחר שהגיעה לחוב של 300 מיליון דולר, נאלצה חברת האופנה האמריקאית להגיש בקשה רשמית להגנה מפני נושים. נכון לעכשיו, צפויות חנויות הרשת להמשיך לפעול כרגיל

אמריקן אפארל. צילום: יח"צ
אמריקן אפארל. צילום: יח"צ
5 באוקטובר 2015

16 שנות פעילות, מתוכן 5 שנים של הפסדים ואינספור מהמורות מסתכמות כעת רשמית: רשת אמריקן אפרל הגישה בקשה להסדר והגנה מפני נושים בהתאם למעוגן בחוק פשיטות הרגל בארצות הברית (המוכר כצ'פטר 11).

לפי ההערכות והדיווחים באתרי התקשורת הזרים, במסגרת ההסכם אליו הגיעה חברת האופנה האמריקאית עם כ-95% מנושיה ובאמצעות תהליך ארגון חדש שתיאלץ לעבור – תצליח אמריקן אפרל להפחית את החוב שצברה בגובה של כ-300 מיליו דולר לכדי 135 מיליון דולר.

קשה לומר שזהו צעד מפתיע. החברה שנוסדה ב-1989 בלוס אנג'לס על ידי דב צ'רני, יהודי ממוצא קנדי, כיכבה בכותרות בשנים האחרונות בעיקר בהקשרים שליליים – אם בגלל דיווחים בלתי פוסקים על הפסדים, אם לאור הקמפיינים הפרובוקטיביים ואם לנוכח השערוריות שדבקו במייסדה הנודע באופיו הסורר. ביוני 2014 הודח צ'רני מתפקידו כמנכ"ל החברה, לאחר שורה של "מעשים בלתי הולמים", כפי שדווח אז בתקשורת. בשיאם הואשם בהטרדה מינית בוטה ומתוקשרת במיוחד של עובדת ברשת. עם הבקשה הרשמית שהגישה החברה לפשיטת רגל, יימחקו למעשה גם אחזקותיו של צ'רני במניות החברה שלפי הדיווחים עומדות כיום על כ-8.2 מיליון דולר.

עם זאת, ההסדרים החדשים אמורים לאפשר לרשת להחזיק את הראש מעל למים ולהמשיך לתפעל את חנויותיה הפזורות בלמעלה מ-260 נקודות מכירה ב-20 מדינות שונות בעולם, כולל זו בדיזנגוף סנטר. עצה שלנו: זה הזמן להתחיל להתיידד עם המוכרות בטופשופ.