Fila בקולקציה חדשה שקורצת לניינטיז

הודות למעצב גושה רובצ'ינסקי, המותג האיטלקי FILA עשה השנה את קאמבק חייו. עכשיו הוא רוכב על ההייפ ומציג קולקציה נוסטלגית במיוחד

קולקציית Fila Vintage
קולקציית Fila Vintage
6 באוקטובר 2016

קצת קשה להאמין, אבל הייתה תקופה בשנות ה־90 שבה הלוגו של Fila נחשב יותר מאלה של נייקי או של אדידס. שלושה עשורים והיסטריית סטן סמית אחת קדימה, המותג האיטלקי הוותיק, שנוסד כבר ב־1911, חוזר למרכז העניינים והופך במחי עונה למלך החדש של השכונה. מעבר הבזק של פילה מאזור הדמדומים האופנתי לאור הזרקורים לא נעוץ רק בתחיית הניינטיז (הטרנד היציב של העשור הנוכחי), אלא בעיקר במעצב אחד, גושה רובצ'ינסקי, שהקולקציות שלו נסמכות בכבדות על הבגדים שהוא וחבריו לבשו בדיוק באותה התקופה. מעצב בגדי הגברים הרוסי, שהפך בשלוש השנים האחרונות לאחד ממובילי המגמות הבולטים, ניסח טייק אישי וייחודי מאוד על אותו עשור מעצם העובדה שבאותן השנים הוא היה נער בברית המועצות המתפרקת, שבה לאופנה מערבית היה חלק אינטגרלי בגיבוש הזהות האישית החדשה.

קולקציית Fila Vintage
קולקציית Fila Vintage

בקולקציה האחרונה שהציג רובצ'ינסקי בשבוע אופנת הגברים לאביב 2017, הוא שיתף פעולה עם פילה ליצירת דגמים שהיו לגולת הכותרת של האוסף, וגרמו לצעירים שרק נולדו בשנים שבהן המותג היה בשיאו להתחיל לפנטז עליו.

עד שהאביב יגיע והפריטים של רובצ'ינסקי יגיעו לחנויות (בסניפי Dover Street Market כבר נפתחו רשימות המתנה), השכילו בפילה לנצל את ההייפ. העונה הם מציגים קולקציה נוסטלגית הכוללת רפליקות של דגמים שעוצבו בשנות ה־70, עת פרש המותג את חסותו על הטניסאי ביורן בורג. הקולקציה המוצלחת, שקיבלה את הכותרת Vintage Fila, מתאפיינת בצבעוניות בסיסית ובבדים ניינטיזיים למהדרין שמגיעים עד למחוזות דמויי הקטיפה. בשורה התחתונה, זוהי חלופה משכנעת לפריטים שעיצב רובצ'ינסקי, ולא צריך להרחיק עד לונדון או לאביב הבא כדי לשים עליה יד. בשתי מילים: רוצו עכשיו.

159־569 ש"ח, להשיג בחנויות פקטורי 54 ובחנות הפופ אפ של FILA בנמל תל אביב

קולקציית Fila Vintage
קולקציית Fila Vintage