נצחון הגולגולת: המותג השוודי צ'יפ מאנדיי מחזיר את שינקין לימי הזוהר

חנות זמנית של צ'יפ מאנדיי הוקמה בשינקין. הנה הוכחה נוספת שסטייל הוא על זמני

חנות הפופ-אפ של צ'יפ מאנדיי בשינקין. צילום: יח"צ
חנות הפופ-אפ של צ'יפ מאנדיי בשינקין. צילום: יח"צ
29 במרץ 2015

לא אשקר אתכן נשים יקרות: אני בדכדוך קיומי. דכדוך מהסוג שמתעצם עת חולפות עיניי המזוגגות על פוסטים גזענים בפייסבוק, דכדוך שחושב על הממשלה החדשה והופך לרצון להביא את תיאוריית ההתאבדות האנומית של דורקהיים לכדי מימוש, דכדוך שמחפש קרן אור, אך מירי רגב מסתירה לו. מזל שיש משהו חזק יותר מימין ושמאל, משהו שלא מבדיל בין דת, גזע ודעות חשוכות: כרטיס אשראי. וכשזה מגוהץ במקום הנכון, כמו בחנות הפופ אפ בשינקין של צ'יפ מאנדיי בניצוחן של נשות בל וסו עדי וענבל בוסיבא, אני יכולה להישבע שאני רואה סביבי אלפי יונות שלום, עלי הזית שבפיהן מרשרשים וקוראים לי: "פנקי את עצמך, פנקי את עצמך".

החנות האלוהית הממותגת עם הגולגולות וההומור שמזוהה עם המותג השוודי, שחרט על דגלו לקחת את עצמו הכי לא ברצינות בשיא הרצינות, מחזירה את רחוב שינקין לימי הזוהר, לפני שהשיפוץ הארוך שעבר גרם לבריחת המעצבים הקטנים ואופנת הרחוב שהעניקו לו את אופיו הייחודי. וכעת, עד ערב החג שבו כולנו נצא לחירות מחשבתית, תוכלו לאבד את שפיותכן הזמנית גם ככה בחנות המתפרשת על פני 300 מ"ר, למשש את הפריטים החדשים לקיץ הקרוב של המותג, שאותו מייבאות לארץ האחיות בוסיבא באופן בלעדי, ולהתהדר בסאמפלים ייחודיים שברגע שינוחו על עכוזיכן או על דדיכן – לא יוכלו לעטר את אלה של חבריכן (ככה זה, החזק שורד).

חנות הפופ-אפ של צ'יפ מאנדיי בשינקין. צילום: יח"צ
חנות הפופ-אפ של צ'יפ מאנדיי בשינקין. צילום: יח"צ

ומה בתפריט? חולצות ועליוניות לגברים שזכו העונה לסילואט ארוך וצר יותר, מכופתרות שוות עם או בלי הדפסים; טי שירטס עם הגולגולת (וגרסה שווה במיוחד שבה אותו מוטיב מכוסה כולו בזבובים כמחווה ל"בעל זבוב"); חולצות וחצאיות מפלנל משובץ בגוון ורדרד; שמלות פסים קיציות שיתבלו כל שיטוט חולמני בעיר; שמלות מקסי עם קשירה בצדדים ואינספור דגמים של הג'ינסים המזוהים עם המותג שגורמים לשני המינים להיראות כמעט מושלם. אך גולת הכותרת מבחינתי, ההוכחה שיש סיכוי לקצת שלווה בעולם הזה, הוא ז'קט אופנוענים דמוי עור עשוי משילוב של פוליאוריטן וויסקוזה, מעוטר רוכסני מתכת – מסוג הפריטים העל זמניים שבחורה כמוני, שמשתדלת להימנע ממוצרי עור, יכולה לחרוש עליהם בעונת המעבר הנוכחית בלי להרגיש שהיא בחרה בווריאציה הצ'יפית של המקור. לא רק לטבעונים ולבעלי טעם משובח.

צ'יפ מאנדיי, עד 3.4, שינקין 41