יס ווי קנזו: בית האופנה קנזו ורשת H&M בשיתוף פעולה מסקרן

בית האופנה הצרפתי קנזו חובר לענקית השבדית H&M במה שמסתמן כשיתוף הפעולה המדובר של השנה. בתוכנית האמנותית: חברבורות צבעוניות וגדודים שצובאים על עזריאלי

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ
30 באוקטובר 2016

12 שנים חלפו מאז הושקה קולקציית הקפסולה שעיצב מעצב העל קרל לגרפלד ל־H&M, הראשונה במסורת שיתופי הפעולה הגבוהים־נמוכים שיצרו תקדים בתעשיית האופנה שפעלה עד אז בדיכוטומיה מוחלטת. מאז הספיקה רשת אופנת ההמונים השבדית לשתף פעולה עם רשימה ארוכה של מותגי על נחשבים. יריבותיה (בראשן טופשופ הבריטית) אימצו את הרעיון והחלו לייצר קולקציות משלהן על פי אותו המתכון, אף אף אחת מהמתחרות אינה מצליחה לגבור על ההייפ שיוצרות בעקביות קולקציות הקפסולה של H&M – כפי שמלמדים תורי הענק המשתרכים מחוץ לסניפי הרשת ברחבי העולם עם השקתן.

בחמישי (3.11) צפויים להיווצר תורים חדשים וצפופים מהרגיל, שכן בתום חודשים ארוכים של באזז תושק קולקציית הקפסולה המשותפת ל־H&M ולבית האופנה הצרפתי קנזו. כמו בכל שיתוף פעולה מהסוג הזה, גם ההייפ הנוכחי מלווה ברגשות מעורבים: יש שיגידו שמדובר במרצ'נדייז זול וממוסחר להפליא של הדבר האמיתי, המבייש את בתי האופנה ששמם נישא על התווית. אחרים ישיבו להם כי מדובר בהשקעה משתלמת ששווה את ההתקרנפות.

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

הקולקציה טרם שוחררה באופן רשמי, אך אפשר כבר למצוא פריטים ממנה באתר איביי במחירים הגבוהים פי שבעה מהמחיר המקורי. באתרי חדשות בעיתונים "Independent" ו"Daily Mail" מאששים את הדברים ואף סבורים כי ערכן של המניות הלבישות צפוי רק לעלות. אחת הסיבות לכך נעוצה בעמוד השדרה האיתן של בית האופנה הצרפתי, שאינו נכנע לטרנדים חולפים מחד גיסא, ומאידך גיסא לא בהכרח מכתיב אותם. הוא פשוט נאמן ל־DNA הייחודי שלו. סיבה נוספת היא שמדובר פשוט בקולקציה מעולה. הדפסי החברבורות, הצבעוניות העזה והאלמנטים האוריינטליים המזוהים עם בית האופנה זכו לתרגום כה מוצלח, עד שהוא מאפיל על הקולקציה העונתית של קנזו שהוצגה לאחרונה בשבוע האופנה בפריז. אפילו הדיון השחוק על אודות ערכיות ואותנטיות על הציר שבין אופנה עילית לאופנה מהירה מצליח להידחק החוצה בסבב הזה.

אם בשיתופי פעולה קודמים, לרבות המוצלחים שבהם (דוגמת מרג'יאלה), הוצגו רפליקות זולות של דגמי עילית איקוניים – המקרה של קנזו שונה. במקום לנסות לשחזר את היסטריית הסווטשירטים המנומרים שטבעו שלוש שנים קודם לכן, ניסו המנהלים האמנותיים של קנזו – הומברטו ליאון וקרול קים – לפתוח לקהל הרחב צוהר למורשת המפוארת של בית האופנה הוותיק שנוסד בשנת 1970. השניים – הבאים מרקע של קניינות ולא של עיצוב אופנה (וגם עומדים בראש המותג הניו יורקי הנחשב Opening Ceremony) – מאפשרים היכרות עם עבודותיו המוקדמות של המעצב קנזו טקאדה, מייסד קנזו, שנולד וגדל ביפן אך ביסס את עצמו בפריז.

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

את החודש שבילה בהפלגה מחופי יפן אל נמל העיר מרסיי העביר טקאדה בהתבוננות וברישום של העושר התרבותי שאליו נחשף לראשונה, בעיקר הודות לקהל האקלקטי שאכלס את הסיפון. לימים הפך התמהיל שבין האוריינטליות מהבית לפולקלור ולאקזוטיקה שספג המעצב במסעותיו לסימן ההיכר של בית האופנה.

כל ההדפסים והסמלים המככבים בקולקציית הקפסולה שיצרו ליאון וקים בשיתוף עם H&M מתכתבים עם האלמנטים שאפיינו את כתב ידו של טקאדה עד לפרישתו מבית האופנה בשנת 2004. מחוות רבות נשענות על קולקציות עבר משנות ה־80 (ובפרט זו של סתיו 1984), שלמרבה הפלא מצטיירות כרעננות ורלוונטיות גם בהווה.

דוגמאות טובות לכך הן ז'קט הקימונו הצבעוני או שמלת האיכרים רוויית הבד, דגמיים יחודיים המזוהים עם בית קנזו. מגע הקסם של ליאון וקים, וכן התמחותם בקניינות וביצירת להיטים מסחריים, מצליחים לשמר את אותה מורשת עשירה ומורכבת ולשוות לה טוויסט עכשווי וקל לעיכול באמצעות מנעד רחב של פריטים – החל משמלות רומנטיות ועד מעילי בומבר משוכללים, וכן גם בעזרת הרבה מאוד סווטשירטים.

H&M X Kenzo, קניון עזריאלי תל אביב, 100־1,699 ש"ח, החל מחמישי (3.11)

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

חמישה פריטים שאנחנו רוצים מקולקציית H&M X Kenzo

זיכרונותיה של גיישה

ז'קט הקימונו בומבר הוא השידוך המרשים ביותר בין הגלגול הנוכחי של קנזו למורשתו המפוארת. במילים אחרות – מאסט הב. 899 ש"ח

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

שוק האיכרים

שמלת איכרים עם הדפס משגע, שבמציאות נראית פחות כמו מרצ'נדייז להמונים ויותר כמו מציאת וינטג' נהדרת שבנס נשמרה כחדשה. 699 ש"ח

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

 

לא רק לגברים

הפריט המוצלח ביותר בקולקציית הגברים מגיע בדמותו של סריג מנומר עם מגע פרוותי והרבה נוכחות, כך שגם נשים ישמחו לחמוד אותו.
399 ש"ח

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

פזמון חוזר

חשבתם שסווטשירט של קנזו זה הכי סתיו 2013? חשבו שוב. הפייבוריט שלנו: סווטשירט כתום עם טוויסט המדמה מעטפת אלכסונית של קימונו. 249 ש"ח

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ

 

עקב אכילס

שלישיית הגרביים המבוססת על הדפסים מהארכיון ההיסטורי של קנזו היא התוספת הכי שמחה (גם במחיר) לכפות הרגליים. 129 ש"ח

קנזו לH&M. צילום: יח"צ
קנזו לH&M. צילום: יח"צ