תצוגת האופנה של קסטרו לחורף הקרוב עושה נעים לגבר הישראלי. לנשים קצת פחות

לאחר שנדחתה בשל המצב הבטחונה, תצוגת האופנה של קסטרו חשפה את הטרנדים החורפיים של הרשת המקומית שיודעת איך לתפור אירוע איכותי. חבל שקולקציית הנשים נראית כאילו נתפרה עבור הדודה שלנו

20 באוגוסט 2014

את תצוגת האופנה של קסטרו לעונת החורף 2014-15 פתחה אתי רוטר בנאום שבו ציינה כי "על רקע תקופה מתוחה, אנו דבקים בשגרה ושמירה על מורל גבוה. הבוקר אנחנו נמצאים כאן עם מלוא הכוונה להחזיר את הצבע למסלול…" אך כבר מהשמלה הראשונה שהופיעה על המסלול על גבי לירז דרור, פרזנטורית החברה, לא ניכר הרבה צבע או מורל גבוה בקולקציה.

המורל הגבוה לא ניכר. לירז דרור בתצוגה של קסטרו לעונת החורף הקרובה (צילום: אבי ולדמן)
המורל הגבוה לא ניכר. לירז דרור בתצוגה של קסטרו לעונת החורף הקרובה (צילום: אבי ולדמן)

הקבוצה הראשונה של הנשים התאפיינה בצבעוניות של חול מדבר, סגול ארגמן וירוק ברוש עם תיבולים של אפורים ואדום חימר, הגזרות ברובן רחוקות מהגוף ומכסות אותו, הכתפיים שמוטות ורבים מהדגמים עוטרו בחגורות מותן רחבות. התחושה הייתה שהתרגום של המזרח והמערב שניסו להשיג נותר מילולי ושם דגש יותר על הדפסים אתניים ובדים נטולי זוהר, אך למרות האווירה הכללית שהרגישה מעט סתמית היו מספר פריטים נחשקים, כמו מכנסי הזמש בגזרת מעטפת עם רגל צרה שהופיעו במספר גוונים, לצד סוודר ירקרק עם רקמות וטלאי עור בגוונים טבעיים.

בקו הגברים הראשון שהופיע על המסלול, בניצוחו של הפרזנטור (החתיך!) עומר דרור, המשיכו לעסוק בצלליות רחוקות מהגוף ובהדפסים אתניים, עם צבעוניות שהרגישה יותר צעירה ועכשווית תוך התמקדות בצבעי אדום וכחול. הפריטים המעניינים ביותר היו הז'קטים והמעילים, כמו מעיל אוברסייז שכל חלקו הקדמי הוא מעין שאל המתלפף על הגוף וחולצת מעטפת מבד ג'ינס בסגנון יפני.

קצת יותר מעניין. עומר דרור חורך את המסלול (צילום: אבי ולדמן)
קצת יותר מעניין. עומר דרור חורך את המסלול (צילום: אבי ולדמן)

לקראת סוף קבוצת הגברים הראשונה וכניסת קבוצת הנשים השנייה החלה תפנית מעניינת, כשהאתניות החלה מפנה מקומה לטובת קונסטרוקטיביות, שאולי הגיעה בהשראה אתנית אך תורגמה באופן מעניין בהרבה לעולם המערב. בגזרת הנשים החלו להופיע פריטים אורבניים עכשוויים, כמו מכנסיים מחוייטים ישרים בהדפסי שחור ולבן לצד זריקות צבע קלילות כמו כתום שהגיע בדמות שמלה מצויינת שצמודה במותן אך מתרחקת ממנה בחלקה העליון עם שרוולים מפוסלים וכיסים בירכיים. ההדפסים הפכו יותר עירוניים אך עדיין לא הורגש חידוש עיצובי מעניין. רק בסוף התצוגה הציעו שתי הקבוצות האחרונות (קסטרו בלאק) צלליות מעניינות, יוצאות דופן וחתרניות, עם משב רוח מרענן וחזון נהדר. בעוד הקו המחוייט של הגברים הציע מראה של מכנסיים רחבים מבדים קלילים לצד ז'קטים מחוייטים במגוון גזרות מעניינות, בקבוצת הנשים בלטו גלביות רחבות עם רקמה סביב הצוואר וחולצה שחורה בעלת רקמת חרוזים כסופה.

וכמה מילים על הקולבים והקולביות: על המסלול צעדו הדוגמניות המובילות בתעשייה, כשלצידן צעדו בחורים מגניבים מכל קשת הסגנונות הזכריים, חלומן של מרבית עלמות החן. הניגוד המוחלט בין הבחורים, שאולי אינם דוגמנים אלא פשוט חתיכים, לבין דוגמניות מקצועניות וקרירות הורגש גם בבגדים: נראה שקולקציית הנשים נועדה לקהל בוגר וקצת שמרני בעוד קולקציית הגברים מכוונת לקהל אחר לחלוטין שנולד כעשור אחרי אותן הנשים, וכנראה לא באותה המדינה.

דוגמנים חתיכים שהציגו גם בגדים שווים יותר. קסטרו (צילום: אבי ולדמן)
דוגמנים חתיכים שהציגו גם בגדים שווים יותר. קסטרו (צילום: אבי ולדמן)

אז למה זה טוב, בעצם? אם הקולקציות שהוצגו על המסלול נותנות השראה מינורית לקולקציה המסחרית וימכרו במספר מצומצם של חנויות, למה צריך לעצב אותן בכלל? בקסטרו מתעקשים מידי שנה ליצור תצוגת מסלול מושקעת ומרהיבה שבה מוצגים פריטים שמפיחים תקווה בקרב היושבים בקהל שאולי מתלבשי ישראל יגלו את השיק, אך לבסוף בחנויות הפריטים הכי נמכרים הם מעילי הפוך מבדי ניילון ושמלות טי בהדפס פסים שחור לבן.

קולקציית המסלול תמכר בחנויות הדגל בדיזינגוף סנטר ובקניון רמת אביב, כמו גם באתר האון ליין castro.com