ראו הוזמנתם: מירית ויינשטוק הופכת את הקוקטייל לפריט אופנתי

מירית ויינשטוק חוגגת חמש שנים למותג התכשיטים שלה בקולקציה בהשראת מסיבות קוקטייל

מערבבת. תכשיט של מירית ויינשטוק
מערבבת. תכשיט של מירית ויינשטוק
25 במאי 2016

מירית ויינשטוק, שהתחילה את דרכה בעיצוב בגדים לפני 12 שנה, חוגגת בימים אלה חמש שנים למותג התכשיטים שהיא מתפעלת במקביל. בתזמון מדויק להפליא היא משחררת קולקציה שכולה בסימן חגיגות, וחומרי הגלם המרכזיים בה הם אותם אלמנטים שנוהגים לצוף בתוך כוסות מרטיני. "חקרתי את החומרים שמתקשרים לעולם הקוקטייל והמסיבות, פיסלתי אותם במו ידיי וטבלתי לאחר מכן בכסף או בזהב", היא מספרת וממחישה בעזרת עגילי פפיון מטאליים עשויים מנקי מקטרות, תליוני שמשיות וטבעות שנוצרו על בסיס תותים ואננסים מנייר. "ככה שימרתי את הטקסטורה של החומרים המקוריים שעבדתי איתם, וזה מה שיפה".

במקביל לקולקציית התכשיטים שנקראת קוקטייל, משחררת ויינשטוק קולקציית שמלות חדשה שמרפררת לקפלים ולמרקמים המקומטים מהקו שנועד לענידה. ויינשטוק – שהתחנכה במחלקת האופנה של שנקר ובהמשך למדה אמנות בבצלאל – דוברת כתוצאה מכך שלוש שפות קריאטיביות. "אני פועלת במקביל בזירות האופנה, התכשיטים והאמנות. בעיניי הם כולם משתלבים", היא אומרת וחושפת כי בשנה הבאה היא צפויה להציג את עבודותיה בביאנלה לנייר במוזיאון ארץ ישראל.

מתוך קולקציית 'קוקטייל' של מירית ויינשטוק. צילום: טל טרי
מתוך קולקציית 'קוקטייל' של מירית ויינשטוק. צילום: טל טרי

האפיל האמנותי של ויינשטוק עובד היטב גם מעבר לים, שם היא מוכרת ביותר מ־30 בוטיקים מובילים, בהם קולט (שהיה הראשון להציג את תכשיטיה לפני חמש שנים) וגלרי לפאייט בפריז. בין לבין תכשיטיה מפגינים נוכחות בשבועות האופנה בפריז, ניו יורק ושנחאי.

"יש עוד הרבה פרויקטים מרגשים על הפרק", היא מפטירה מבלי להסגיר יותר מדי פרטים, "יש הרבה באזז בעולם סביב התכשיטים, אבל הבגדים זאת האהבה הראשונה שלי".

650־2,000 ש"ח, בן דוסא 23 יפו, בתיאום מראש: 3441945־052 ובאתר: miritweinstock.com. בחמישי (26.5) בשעות 12:00־17:00 תתארח ויינשטוק במכירה מיוחדת ברחוב יהודה הימית 35 ביפו ותעניק 15 אחוזי הנחה