שובן של הליידיז

המטפחות הן הפריט החם של הקיץ. אודרי הפבורן הייתה שם קודם

האקססורי החם של העונה
האקססורי החם של העונה
25 באוגוסט 2013

זה לא סוד שאביזרי הלבוש הפכו בהדרגה בשני העשורים האחרונים לאחד הענפים המובילים בתעשיית האופנה, כאשר הם מצליחים פעמים רבות, לפחות מבחינה קמעונאית, לדחוק הצדה אפילו את היפים והמעניינים שבבגדים: ה־It bags שהפכו לסמל סטטוס, נעלי העקב שנעשו גבוהות, מקושטות ובהתאם לכך גם יקרות יותר והכינו את המגמה לנעלי יוקרה שטוחות בעת האחרונה, ותכשיטי הסטייטמנט שזועקים להכרה. ועדיין, עם כל המאמץ העיצובי והשיווקי שמושקע בתחום, ספק אם קיים אביזר לבוש שמצליח לשדר מסר של הידור אלגנטי באותה קלילות כמו מטפחת המשי המודפסת – מרובע בד קטן שמצליח להכיל בין גבולותיו כל כך הרבה שיק, ושמעורר אסוציאציות לנשים שלנצח ייזכרו כשגרירות של טעם טוב. אודרי הפבורן, אליזבת טיילור וגרייס קלי הפכו אותן לחתימת הנשיות המזוהה עם הופעתן, והאחרונה אף הגדילה לעשות והשתמשה בהן כתמיכה לזרועה המגובסת, כשהן קשורות בחן מאחורי עורפה. קלי, וכן חברותיה להרגל המצועף, היו נאמנות באופן בלעדי להרמס, בית מוצרי היוקרה הצרפתי שצעיפי המשי שהחל לייצר בשנת 1937 העפילו בקלות לראש פירמידת המטפחות האריסטוקרטיות.

דפדפו בחשבון האינסטגרם של הרמס (זה כמעט כמו לאחוז בפריט נחשק!):

הצעיפים של החברה יוצרו ממשי מובחר בטכניקת אריגה כפולה ומיוחדת, אך סוד הקסם שלהם היה טמון, מתחילת הדרך ועד היום, בהדפסים הגרפים העשירים המעטרים אותם ובצבעוניות משובבת העין. גם בתקופה שבה מטפחות המשי הפכו למצרך המתקשר בעיקר עם נשות הריביירה הצרפתית, המשיכו צעיפי המשי של הרמס להניב כ־12 אחוזים מרווחי החברה השנתיים, ובארכיון החברה הצטברו יותר מ־25 אלף הדפסים ייחודיים שעיטרו את שטח פניהם לאורך השנים – המוצלחים שבהם משוחררים מחדש במהדורה מיוחדת נוסף לשתי קולקציות עונתיות חדשות שמושקות מדי שנה.

ולא רק צעיפים – צפו בתצוגה האחרונה של הרמס:

למגרש הכה מזוהה עם הרמס החלו להיכנס בעונות האחרונות שחקנים חדשים, מקצתם בתי אופנה מבוססים ומקצתם חברות עצמאיות שמציעות פרשנות אישית לפריט המסורתי. בין בתי היוקרה המתעניינים מחדש בצעיף הקל ניתן למצוא את דיור, הבית המתחדש תחת חסותו של ראף סימונס, שהציע בקולקציות הראשונות שלו מבחר אינטרפרטציות קצרות יותר מאורגנזה, שלצד שמלות ערב מינימליסטיות יצרו מראה אלגנטי להפליא (טריק סטיילינג פשוט ומקסים לרענון שמלת ערב קטנה ושחורה שנמצאת במלתחה במשך שנים). כיוון גרפי יותר מוגש על ידי חברת סוואש הלונדונית, שיוסדה על ידי מעצבת בעלת רקע כפרי־אנגלי עם שותפה היפני לעשייה. השניים מציגים צעיפי משי קלים בדפוסים מאוירים, מלאי צבע וחיּות. צעיף מושקע כזה הוא כמובן נכס שמאפשר שימוש מגוון לאורך שנים, אבל גם מטפחת מודפסת מחנות יד שנייה או מאחת מרשתות השיווק המפוזרות בעיר יכול לעשות היטב את העבודה: בין שהן קשורות לצוואר במראה דיילת, מלופפות על הראש כסרט שיער או אפילו קשורות ברישול לרצועת תיק קיצי – מטפחות המשי הן המרעננות היעילות, השימושיות והוורסטיליות ביותר של העונה.

וככה זה נראה – צפו בהפקה שצולמה עם המטפחות של דיור ושאנל: