שלום, הגעתי: ראיון עם המעצבת רימה רומנו

המעצבת רימה רומנו היא שחקנית חדשה יחסית בשוק האופנה המקומי, ובכל זאת היא הספיקה לקטוף את פרס המעצבת המבטיחה בשבוע האופנה המקומי האחרון ולהשיק קולקציה שנייה שנושאת את שמה. ראיון

רימה רומנו. צילום: בן קלמר
רימה רומנו. צילום: בן קלמר
6 בנובמבר 2014

"לפני כשלוש שנים, באחד מרחובות העיר בשעת אחר הצהריים, הבחנתי באישה לבושה בשמלה שחורה וארוכה שחוצה את הכביש. היא לא הייתה בחורה צעירה – השיער שלה היה קצר והבעת פניה חזקה, והלבוש השחור ממש משך אותי להתמקד בפנים שלה. התבוננתי בהן רק לכמה רגעים, אבל יכולתי לחוש את האופי שלה. מאז הבנתי שצריך ללבוש משהו שחור, שכאשר את לובשת אותו את מאוד ברורה, את עצמך". החוויה הזו, שזכורה לרימה רומנו לפרטי פרטים, היא עוד אחת ממספר סימנים והתרחשויות שהובילו אותה לפתוח לפני שנה את קו האופנה הנושא את שמה באותיות לועזיות מחוברות. זו הייתה שנה או למעשה שנה וחצי עמוסות בהתרחשויות עבור רומנו: ביוני 2013 נישאה לבת זוגתה, אשת יחסי הציבור ציפי רומנו. "לפני שפגשתי את ציפי הייתי סטרייטית ולא ממש בעניין של מערכות יחסים מחייבות. עבדתי כדיילת וקפצתי בין לונדון לפריז. השנים האלה היו השנים שבניתי את הזהות האופנתית שלי, שנלמדה בשיטוטים בבוטיקים הגדולים של לונדון וניו יורק, הרכב של מראות חזקים, מוקצנים. כך סיפרתי על עצמי דרך החיצוניות שלי. בשלב מסוים הרגשתי את הצורך בזוגיות וייחלתי לבן אדם שיוכל לקבל אותי כמו שאני, שלא ידרוש ממני להוריד את הווליום. זכיתי בציפי. היא לא רק קיבלה אותי כפי שהייתי אלא גם עזרה לי לזהות שאופנה זו התשוקה האמיתית שלי. היא דחפה אותי להתעסק בתחום – העסק נולד בזכותה".

חודשים ספורים לאחר החתונה הציגה רימה את קולקציית החורף הראשונה שלה, שנוצרה בשיתוף פעולה עם המעצב נתיב יוחאי, שהיה אחראי גם לחליפות הכלולות שלבשו השתיים ביום חתונתן; "יוחאי היה אחראי על היישום הטכני, שכן הייתי חסרת ניסיון כשהגעתי לתחום והיה לי חשוב להתחיל בליווי של איש מקצוע מעולה שיודע איך לשרטט גזרה, מבין איכות של תפירה וגימור. למדתי ממנו איך לייצר מוצר, איך להתכונן להמשך. היום אני יודעת איך עושים בגד, איך לבחור איש מקצוע טוב, להסביר לו מה אני רוצה, מה לדרוש מהמתפרות, לאיזו רמת גימור אני שואפת".

מתוך הקולקציה החדשה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן
מתוך הקולקציה החדשה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן

בדרך היא גם קיבלה חיזוק חיובי משמעותי כשזכתה בפרס ה-הUp and coming למעצב המבטיח בשבוע האופנה האחרון של גינדי, שבו היא בלטה בזכות חזון חזק ומגובש, קודר וחד, חף מפרטים מיותרים. כך גם היא מגדירה את קולקציית החורף החדשה שלה שמושקת השבוע – אוסף פריטים מוקפדים וצנועים הנובעים מאהבתה לאיפוק ומינימליזם. אבל כשמשוחחים עם רומנו מגלים שיש בה תשוקה ואש גדולה שמצטיירות כמעט כדיסוננס לעיצובים ולדרך ההצגה שלהם. מבחינתה הדברים לא עומדים בסתירה, שכן הבגדים שהיא מעצבת שחורים ברובם, נדיבים בבד ובעלי סטיות מכוונות בגזרה – מה שהופך אותם לפריטים שקשה להתעלם מהם. "ללבוש אותם לאירוע זה כאילו להגיד 'שלום הגעתי', לא צריך להוסיף מילה".

מתוך הקולקציה החדשה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן
מתוך הקולקציה החדשה של רימה רומנו. צילום: ז'אן כהן

אך מלבד היותם פריטי סטייטמנט, הבגדים הנוחים של רומנו משרתים אותה בתפנית האחרונה שהתרחשה בחייה לפני חודש, עת ילדה ציפי בן בכור והשתיים הפכו לאימהות: "אני מלאת בטחון ונוחות בבגדים האלה כאימא, אך בהחלט מבאס אותי שאני לא יכולה להלביש את הבן שלי בבגדים בסגנון. יש לי תוכנית מאז שהוא נולד ליצור מותג־בת לילדים ותינוקות עם פריטים בצבעים אפורים בהירים, בדי טריקו במון ווש. היא תיקרא רומיאו רומנו, על שמו".

450־6,500 ש"ח, להשיג בחנות הסטודיו, ידידיה פרנקל 72