Vender: מותג הבגדים נטול היומרה שאתם צריכים להכיר

אף אחד עוד לא הצליח לגלות מי עומד מאחורי מותג Vender: "זה לא גימיק כמו שהעניין הוא המותג ולא אנחנו. אין בנו טיפת יומרה, אלא רק רצון לייצר בגדים כיפיים ועשויים היטב עם אמירה"

Vender. צילום: גיא נחום לוי
Vender. צילום: גיא נחום לוי
22 בנובמבר 2016

בלטינית המשמעות של Vender היא "מוֹכר". בעברית זהו פשוט מותג האופנה החם של הרגע, או ליתר דיוק "בית אופנה המתמחה בהדפסים מורכבים, רקמות ופיתוחי בד", כפי שמגדירים אותו שלושת מייסדיו המסתוריים. גם אם תחפשו ממש טוב, לא תצליחו למצוא פרטים מסגירים על אודות זהותם של הנפשות הפועלות – לא בעמוד הפייסבוק של המותג ולא באתר הרשמי, ואפילו על גוגל הם מצליחים להערים בינתיים.

"אנחנו מעצבת אופנה בוגרת שנקר, מעצב גרפי ופרסומאית", מנדבת האחרונה ומסבירה את עננת המסתורין. "זה לא גימיק כמו שהעניין הוא המותג ולא אנחנו. אין בנו טיפת יומרה, אלא רק רצון לייצר בגדים כיפיים ועשויים היטב עם אמירה".

Vender. צילום: גיא נחום לוי
Vender. צילום: גיא נחום לוי

שיטוט באתר של Vender בן הארבעה חודשים יכול היה בקלות להטעות ולגרום למשוטטים בו לחשוב שמדובר במותג מלונדון או ניו יורק. האסתטיקה הכוללת זועקת כולה אנטי פרובינציאליות, מה שבא לידי ביטוי בצילומים המדויקים של גיא נחום לוי, בעיצוב הגרפי הנקי של האתר וכמובן בבגדים עצמם. הקולקציה החדשה, העונה לשם Heart Out, לא נרתעת מחשיפה אישית, כפי שניכר מטי שירטס רקומות הנושאות את הכיתובים המלנכו־רומנטיים "All my lies are always wishes" או "My body is a cage" (כשם השיר השורט של להקת ארקייד פייר); מסווטשירט ששרווליו מתנצחים ביניהם מי לוקח את מי בזירה של Love vs Fear; ושמלת פוטר רקומה בלב אנטומי חלול (באזור הצד השמאלי של החזה, כמובן). הדגמים מבוססים על גזרות בסיס יוניסקסיות ועל בדי כותנה ומודל טבעיים ונעימים.

בקולקציה הקודמת והראשונה ברזומה, התמקדה השלישייה הסודית בהדפסי אול־אובר מקוריים ובלעדיים – מה שהצליח להכניס את Vender לרשת רזילי היוקרתית תוך שבועיים בלבד מהקמת המותג. מאז נכנסו פריטי המותג לחנויות בוטיק נוספות בעיר, ולדברי המעצבים המותג קוצר גם הצלחה מקוונת מעבר לים – בארצות הברית, בקנדה וברחבי אירופה.

Vender,י189-560 ש"ח, להשיג באתר, ברשת רזילי, בבוטיק 5 (לינקולן 5 תל אביב), באאוטסייד סוסייטי

Vender. צילום: גיא נחום לוי
Vender. צילום: גיא נחום לוי