איפה לישון באמסטרדם

לא קל למצוא מקום לינה באמסטרדם, בעיקר לא בתקציב מוגבל. אלה האפשרויות שלכם

מלון Amstel (צילום: טיים אאוט)
מלון Amstel (צילום: טיים אאוט)
27 באוקטובר 2013

אמסטרדם היא עיר קטנה שתמיד סבלה ממחסור בחדרים של בתי מלון. אמנם תנופת הבנייה בשנים האחרונות לא פסחה גם על תחום המלונאות, אך המלונות החדשים שנבנים מתמקמים ברובם במרומי סקאלת היוקרה והמחיר, ולכן לתיירים מאותגרי תקציב הם לא כל כך יעזרו. בעוד שהמלונות הוותיקים יותר מרוכזים בעיקר באזור התעלות וברובע המוזיאונים, רוב הבנייה החדשה היא בצמוד לנהר ה-IJ, בעיקר באזור המזרחי של הנמל. עד לפני כמה שנים היה זה מתחם זנוח, אך משזכה לתחייה מחודשת זה מכבר – הוא הפך לרובע דינמי של חיי לילה ותרבות.

נזכיר לדוגמה את המלון הנאה מרשת Mövenpick השוויצרית, או את Amrath Amsterdam הייחודי והמתוחכם השוכן בבניין היסטורי שראוי לביקור בפני עצמו. גם רשת City Inn הבריטית הקימה מלון יוקרה גדול במיוחד לא רחוק משם.

אם יורדים בסולם התקציב, החדשות קצת פחות טובות: המבחר מצטמטם, החדרים קטנים, חדרי האמבטיה לעתים ממש קומפקטיים (לפעמים אין בכלל אמבטיה אלא מקלחת), וגרמי המדרגות התלולים במלונות הישנים יותר מקשים על התייר בעל המוגבלות. גם B&B היא אופציה יקרה באמסטרדם. ככה זה כשבונים עיר על פיסת אדמה קטנה, רצועת ים שיובשה.

אחד הפתרונות המומלצים לתייר המצטמצם, הוא אכסניית Stayokay Amsterdam Zeeburg שמציעה סטנדרט ראוי במחירים שפויים.

Amstel Botel

מלון השוכן בתוך ספינה, שעוגנת במרחק קצר ונוח מהתחנה המרכזית של אמסטרדם. החדרים טובים ונקיים, והמלון מציע מבחר של סרטים, וגם בר הפתוח ברוב שעות היממה (עד אחת בלילה) ובו שולחן ביליארד. ההגעה היא במעבורת.

כתובת: 3 NDSM Werf Pier

אתר: www.amstelbotel.nl

Green Effect

אם אתם מתכננים להפוך את הביקור באמסטרדם לחגיגת חשיש, זהו ללא ספק המקום עבורכם. המקום ממוקם מעל קופישופ בעל אותו שם בקצה רובע האורות האדומים. הוא מגיש ארוחת בוקר עד שעות הצהריים (למי שמעדיף להעביר את שעות הבוקר במיטה, להפגת ההנגאובר) והבר של המלון מציע Happy Hour אחד ארוך: הוא פתוח 24 שעות ביממה, ומארגן הופעות רגאיי ודראם אנ' בייס. כמה מהחדרים חולקים שירותים, אך כולם נחמדים וצופים אל התעלה.

כתובת: 1012, 55 Warmoesstraat HW

אתר: www.greenhouse-effect.nl

איך להגיע: חשמלית 4,9,17,24\25

Amsterdam Wiechmann

מלון ותיק ואקסצנטרי, המשמש בסיס אידאלי להיכרות קרובה עם רובע יורדאן. נגיעות הרטרו קורצות מכל פינה: בחדר האוכל, למשל, יש טוסטרים וקנקני תה משנות החמישים . החדרים פונים לתעלה עולים יותר, אבל שירותי האינטרנט החינמיים מפצים.

כתובת: 328,332 Prinsengracht HX 1016

אתר: www.hotelwiechmann.nl

איך להגיע: חשמלית 1,2,5,7,17

American Hotel

מלון בעל עיצוב אר-נובו מסחרר, שנראה מטופח אפילו יותר מאז שהוסיפו לחזיתו מזרקה. כל החללים הציבוריים נעימים מאוד למראה , ובראשם מסעדת café americain. החדרים (למעט הסוויטות) קטנים למדי, אך כולם נהנים מנופי התעלה או הכיכר הסמוכה. עיצוב החדרים אינו מחדש הרבה.

כתובת: 97 Leidsekade

אתר: www.amsterdamamerican.com

איך להגיע: חשמלית 1,2,5,

Dikker &Thijs Fenice Hotel

החדרים עשויים בפשטות אך בתחכום, ואילו הפנטהאוז מוקף בקירות זכוכית המעניקים לו נוף חסר תחרות של גגות העיר. זהו מלון ותיק ומבוסס בקרבת כיכר השוכן במבנה ששימש מחסן במאה ה-18. סועדי ארוחת הבוקר נהנים מאור שמש צבעוני, השוטף אותם מבעד לחלונות הזכוכית המצויירת.

כתובת: 444 prinsengracht

אתר: www.dtfh.nl

איך להגיע: חשמלית 1,2,5,6,7,10

Kamer 01

בד אנד ברקפסט מסוגנן וידידותי לגייז, המכיל צמד חדרים – אחד אדום נועז והשני כחול חושני ובהם מיטה עגולה ומרפסת גג פרטית. לעיצוב המוקפד מצטרפים מחשב Mac, טלוויזיה שטוחת מסך, די.וי.די מקסי בר ומאפים קטנים בכל חדר. עבור החגיגה המפנקת הזאת משלמים בהתאם, ויש גם מינימום שהייה של שני לילות.

כתובת: Weteringdwarsstraat 3e tc 1017

אתר: www.kamer01.nl

איך להגיע: חשמלית 7,10,16,24,25

Lloyd Hotel

מקום לא שגרתי המציע הרבה יותר מלינה. ראשית, המבנה שימש פעם בית כלא לנערים: שמונה שנים, הרבה חזון ודרכים יצירתיות להכניס אור ותחושת מרחב לחללים הדחוסים נדרשו להקמת המלון הייחודי הזה, הכולל 120 חדרים בסטנדרטים משתנים: מכוכב אחד לחמישה. השיפוץ המתוחכם הותיר על כנם אלמנטים כגון חלונות זכוכית מצוירת, אריחים, קורות עץ חשופות ודלתות כלא שהפכו לארונות לאחסון מצעים. בעלי המלון הם דמויות חשובות בסצינת האמנות המקומית, ובהתאם במלון מתקיימות פעילויות תרבות ואמנות מיוחדות, והאורחים מוזמנים לקחת בהן חלק.

כתובת: 34 Oostetike Handelskade

אתר: www.lloydhotel.com

איך להגיע: חשמלית 10, 26