עין כרם של זהב

מלון הבוטיק אלגרה מוכיח שאלוהים יושב בעין כרם

מלון אלגרה
מלון אלגרה
12 בספטמבר 2013

עד לא מזמן דמתה מערכת היחסים שלי עם ירושלים לזו שטיפחתי עם בעלי הבית שלי: ידעתי שכדי לחוש שקט אמיתי מן הראוי לתת לה תשומת לב מדי פעם, אבל העדפתי לחלוף על פניה כשכבר הייתי בסביבה. אך אז קרה דבר נפלא – העיר התחילה לחזר אחרי; יזמים ואנשי עסקים הבינו שבתי מקדש אמיתיים כוללים מיטות קינג סייז, אוכל גורמה ומרפסות שיזוף, והם החלו לפתוח מלונות בוטיק מעוצבים לעילא, המתחרים לא אחת עם מלונות יוקרה בינלאומיים.

איפה הדרינק שלנו? אלגרה
איפה הדרינק שלנו? אלגרה

אחד כזה, שעתיד להיות מוקד עלייה לרגל לכת המפונקים העולמית שאליה אני משתייכת, הוא מלון הבוטיק אלגרה בעין כרם. מדובר בגן עדן לגרבצנים, עם כל מה שצריך כדי להפוך למכה של מלונות הבוטיק בארץ: רקע היסטורי רומנטי להחריד (המלון ממוקם במבנה עתיק הקרוי על שמה של אלגרה בלו, יהודייה שאהבתה חוצת הדתות לג'ברה פרנסיס מעין כרם פרצה גבולות בשנות ה-20 בירושלים); נוף עוצר נשימה, אווירה אינטימית ושירות אישי הנובעים מהעובדה כי המלון מורכב משבע סוויטות בלבד; ועיצוב מרענן ומעורר השראה הכולל תערוכות מתחלפות של מיטב הגלריות והאמנים (ותשכחו מצילומים בנאליים של הכותל המערבי והכנסת – כאן מדובר ביצירות קצת יותר מעוררות תיאבון, כמו צילום ענק של כלה שמעשנת ג'וינט שמנמן ופורטרטים של גברים בכותנות לילה ומסיכות סאדו מאזו).

ככה דמיינו את החופשה שלנו. מסעדת אלגרה
ככה דמיינו את החופשה שלנו. מסעדת אלגרה

אך גולת הכותרת היא ללא ספק מסעדת אלגרה בניצוחו של השף הסקסי ירון וינקלר. השף מרכיב באופן אישי את ארוחות הבוקר והערב לעיני האורחים במטבח פתוח הממוקם בחלל המרכזי של המלון (דאם איט, כשהוא כידרר בידיו גלידה והניח אותה בצלחת יכולתי להישבע ששמעתי מישהי גונחת). בקיצור, מהרו למצוא סיבה ממש טובה להתפנק ועלו על גמל לעין כרם. יש סיכוי שאתם הולכים להודות לי.

ככה זה נראה:

דרך האחיות 13, עין כרם, לפרטים והזמנות: hotelalegra.co.il