הספה לובשת פראדה

מעצבי האופנה נכנסים אל הבית, וכל שנותר לנו זה לדמיין שאנחנו במילאנו או פריז

איסי מיאקי
איסי מיאקי
3 באוקטובר 2013

שיתוף הפעולה בין תעשיית העיצוב והאופנה, שטופח זה שנים בידי גדולי המעצבים והמותגים, מהווה כעת מגמה בינלאומית מתחזקת בעולם העיצוב; אם בעבר מעצב אופנה עיצב בגדים, אדריכל תכנן מבנים ומעצב מוצר ייצר רהיטים, הרי כיום מבט על עיצוב סביבת המגורים וסגנון החיים לצד תנאים כלכליים והערך השיווקי הטמון בשיתוף הפעולה מצביעים על גלובליזציה דומה של העיצוב עם כניסתם של מעצבי האופנה אל הבית. טרנד שיתופי הפעולה האופנתיים בין המעצבים הגדולים למרחב הביתי מוצא ביטוי בכמה אופנים, החל ממעצבי אופנה החוברים למותגים מתחום הריהוט עם קולקציות קפסולה נוטפות שיק ועד להרחבת תחומי הפעילות של בתי אופנה למותגי 'הום קולקשין'.

על המסלול נפגשים ולנטינו וארנולפו די קאמביו, ז'אן פול גוטייה ורושה בבואה פארי, מוסקינו ודולצ'ה גבאנה לקרטל, דיזל ומורוסו, האדריכל מייקל יאנג וטרוסרדי, אנטוניו צ'יטריו והרמס, גדעון אוברזון למטבחי זיו, ועד להום סטיילינג של בתי אופנה כמו ארמאני קאזה, פייר קרדן, רוברטו קוואלי ומיסוני.

ג'יימי אוליבר – פריץ האנסן

לרגל חגיגות 60 שנה לפריט הישיבה האייקוני Ant, משיקה חברת פריץ האנסן ליין כסאות קוטור בשיתוף קרן הצדקה של השף ג'יימי אוליבר. לפרוייקט ביג צ'ר הכולל 25 פריטי ישיבה, חברו אושיות אופנה ביניהם פול סמית, כריסטופר ביילי לברברי, ג'וליאן מקדונלד, מתיו ויליאמסון, קייט קידסטון וגם מעצבת שמלת הכלה של קייט מידלטון – שרה ברטון לאלכסנדר מקווין.

הכי פינת אורחים. פריץ האנסן
הכי פינת אורחים. פריץ האנסן

fritzhansen.com

ז'אן פול גוטייה וסוניה רייקל

בוטיק הטקסטיל Lelievre ומעצבי האופנה סוניה רייקל וז'אן פול גוטייה, מציגים שיתוף פעולה נוטף שיק צרפתי בעיצוב קולקציית סתיו־חורף 2013; אקססוריז לבית בסדרת "Sonia Rykel Maison" כוללים וילונות, כריות, הדומים, שטיחים, בדי ריפוד וכירבוליות המשלבים בדי פשתן, במשי, בקשמיר ובפוליאסטר לדפוסים פרחונייים, טקסטורות פסים ומשיכות גרפיות א־סימטריות. קולקציית "Ca C'est Paris!", בעיצוב העילית של גוטייה, כוללת בדי ריפוד וכריות הוט קוטור במבחר דוגמאות טקסטיל מכותנה, מקטיפה, מסאטן ומוויסקוזה בשילוב מוטיבים ואלמנטים מעולם הטבע, האופנה ואמנות הקעקוע כמו דגים, דרקונים וציפורים.

הסלון שלנו כבר עושה חימום. ז'אן פול גוטייה וסוניה רייקל
הסלון שלנו כבר עושה חימום. ז'אן פול גוטייה וסוניה רייקל

renby.co.il

איסי מיאקי

שיתוף הפעולה בין ענק ההלבשה היפני איסי מיאקי והמותג האיטלקי ארטמידה מביא אל עולם התאורה את סדרת המנורות "in-ei" (ביפנית: צל/צללית/ניואנס): היחס בין טקסטיל, לתאורה ולטכנולוגיה מתורגם ל־9 גופי תאורה מיריעת טקסטיל חדשנית נטולת חיבורים, המופקת מחומרים ממוחזרים לעיצוב בר־קיימא.

עם איסי מיאקי ברור שיהיה לנו אור בחיים. גוף תאורה של המעצב
עם איסי מיאקי ברור שיהיה לנו אור בחיים. גוף תאורה של המעצב

פראדה

השקת קולקציית החורף לגברים של פראדה מדגימה את המגמה ההפוכה עם חדירתם של אדריכלים לתחום האופנה ולמוצרי הצריכה. הבית, אחד מצרכיו הראשוניים של האדם, משמש כתמה המרכזית בעיצוב הבמה, בתמהיל רב־תחומי המתאגד תחת הקונספט "הבית האידיאלי". רצף של סצינות מחיי היומיום, וביניהן עוברים הדוגמנים/שחקנים, מפרקות ומרכיבות מחדש את מסלול ההליכה המסורתי למערכת חללים־חדרים המתפתלת סביב במת עץ מרכזית. על עיצוב הסט הופקדה חטיבת המחקר של משרד OMA, מבית האדריכל רם קוהלס, בעוד פריטי הריהוט מספקים הצצה לקולקצייה שעיצב ל־knoll, בשיתוף פעולה מסחרי ראשון לכבוד חגיגות ה־75 של המותג.

הספה לובשת פראדה. קולקציית הבית של המותג
הספה לובשת פראדה. קולקציית הבית של המותג

מארני

סביבה, קהילה, קיימות ואופנה חוברים לפרוייקט צדקה אקו־חברתי של מותג האופנה העילי מארני (marni), במהדורת כסאות מוגבלת המיוצרים בידי אסירים לשעבר מקולומביה. מסורת וחדשנות נרקמים לקולקצית ריהוט חוץ ססגונית, מסטרוקטורת מתכת בשילוב פי.וי.סי ממוחזר, בפרשנות אופנתית של פורמה, פאטרן וצבע למלאכת הקראפט ומסורת העיצוב המקומית.

לא צריך יותר מזה. מארני
לא צריך יותר מזה. מארני

marni.com

מייזון מרטן מרג'יאלה

מתלי וילונות אלכסוניים, הדפסי רנטגן, כדורי דיסקו, יער של עציצים, אלמנטים ריאליסטים ואשליות אופטיות בהשראת טכניקת תעתועי ראייה ("Trompe l'oeil") מפגישים בין אופנה לעיצוב בפיוז'ן סוראליסטי ומשובב. קולקציית שר וואזן (Cher Voisins) נעה במרחב הפרטי בין מציאות לחלום, באינטרפרטציה אירונית ואינטיליגנטית של בית האופנה מייזון מרטן מרג'יאלה לאייקון הריהוט האיטלקית צ'רוטי באלרי.

אורגזמה. מייסון מרטין מרג'יאלה
אורגזמה. מייסון מרטין מרג'יאלה

maisonmartinmargiela.com

פול סמית'

שיתוף פעולה אורבני מתקפל ומתנייד לרגל חגיגת יום השנה של מותג הקורקינטים הבריטי סוויפטי סקוטר משיק מודל חדש בסדרת SwiftyONE בחתימתו של מעצב האופנה פול סמית' המיוצר בעבודת יד ומוצע במהדורה מוגבלת בשיתוף חנות העיצוב המקוונת קונרן שופ.

רק ככה מגיעים למשרד. פול סמית' וסוויפי סקוטרס
רק ככה מגיעים למשרד. פול סמית' וסוויפי סקוטרס

 paulsmith.co.uk ,swiftyscooters.com