והדרת פני זקן: כך תטפחו זקן אלגנטי

טיפים חשובים לפי שלושה שלבים בתהליך הגידול

ליאור ניר. צילום: איליה מלניקוב
ליאור ניר. צילום: איליה מלניקוב
26 בנובמבר 2014

יאללה, בוא ננסה

כדי להתחיל לגדל זקן יש לוודא ששיער הפנים צומח באורך אחיד וללא קרחות. בשלב הראשון ייתכן שתסבול מגירוד קל בעקבות צמיחת הזיפים, אך לרוב זה עובר אחרי כמה ימים. רצוי לסדר את צורת הזקן עוד מימיו הראשונים: גילוח בקו מעוגל מעל לעצמות הלחיים יעניק צורה אלגנטית לזקן, יבליט את עצמות הלחיים וימלא את הפנים באור. גילוח נוסף של הצוואר מתחת לקו החיבור עם הלסת הוא הכרחי לשמירה על מראה נקי ומסודר. עליך להקפיד לגלח את האזורים האלה לאחר כל מקלחת. חשוב להשתמש בקרם או בקצף גילוח ולפזר קרם לחות לאחר הגילוח בטפיחות עדינות.

קראו עוד: קווים לדמותה של התופעה הכי שעירה בשטח

[tmwdfpad]

אולי זה לא בשבילי

לאחר כמה שבועות הזקן מתמלא, הצורה מוגדרת אך השיער צומח לצדדים ומעניק צורה רחבה לפנים. מדובר במצב לא רצוי, מעין שלב ביניים שבו מגדלי זקן רבים פורשים, אך יש דרך לעבור אותו. שימוש בתכשירים כמו סרום, שמן זקן ואפילו קרם לחות לשיער יוסיפו כובד לזקן וימשכו אותו כלפי מטה. בשלב זה כבר רצוי להקפיד ולחפוף את הזקן בכל מקלחת כדי למנוע שמנוניות וריחות רעים.

ברוך הבא לליגה של הגדולים

אחרי חודש וחצי אתה כבר נחשב מזוקן. הבנות יסתכלו פעמיים (וגם הבנים), המחמאות יזרמו והתחתונים ירדו בפניך בקלות רבה מאי פעם, אבל חשוב שתמשיך בטיפוח ואף תמשיך לשלב המתקדם. כדי לשמור על סידור זקן ארוך חשוב להשתמש במסרק צפוף בתנועות כלפי מטה, להקפיד על שימוש במרכך שיער לאחר החפיפה ולהוסיף שמן זקן לסיכוך העור ולהוספת בישום עדין. המתקדמים יכולים להשתמש במייבש שיער עם פייה צרה לאחר המקלחת תוך משיכת שערות הזקן כלפי מטה עם האצבעות. לאחר מכן תוכל למרוח קרם לחות או חמר לעיצוב צורה מרובעת או מחודדת לבחירתך ולבסוף לייצב את הצורה בעזרת ספריי לשיער. אם בכלל תרצה להגזים, תוכל לקלוע צמות למראה ויקינגי או לשזור פרחים לסגנון היפי מקורי.