אהבתי: ביקשנו מהאקסים שלנו שיכתבו לנו מכתבי המלצה

לרגל הוולנטיינ'ז, אנשי מערכת Time Out מנסים להבין מה השתבש בדרך ופונים בבקשה נואשת לפידבק מהאנשים שככל הנראה הכי התאכזבו מהם בחיים (כלומר, חוץ מההורים): האקסים המיתולוגיים שלהם. תסמכו עליהם שהם לא החמיצו את ההזדמנות הנדירה לפתוח את הפה ולחלק להם ציונים. אאוץ'

"מה פתאום, לא נוטרת טינה" צילום: Shutterstock
"מה פתאום, לא נוטרת טינה" צילום: Shutterstock
11 בפברואר 2016

מיכל ישראלי על עמית קלינג, 29

זוגיות ומגורים משותפים בין 2010 ל־2011 (שנה מינוס כמה ימים)

חרא בן זוג, אקס מושלם

הרומן של קלינג ושלי התחיל ממש כמו קומדיה רומנטית מז'אנר האינדי המתאמץ: פלרטוט וירטואלי ארוך, הודעות עם מילים משירים של לוס קומפסינוס ולבסוף דייט בפרוזדור שהתחיל רע מאוד ונגמר על ספסל ברוטשילד כשאני שואלת אותו "מה השעה?", והוא עונה לי "כמו האוטובוס" ומצביע על קו 5 שחולף על פנינו. התאהבנו מהר. מהר מאוד. מהר מדי. אחרי שבוע וחצי החלפנו איי לאב יו ואחרי שלושה חודשים כבר עברנו לגור ביחד עם ניצוצות של נצח בעיניים. הבעיה? הוא היה בן 24, אני הייתי בת 28, הוא היה שקרן פתולוגי, אני הייתי בדיכאון קליני. האהבה המהממת שלנו התפוררה לפני שהספקנו להגיד LCD סאונדסיסטם.

אחרי חודשים של מריבות על רחיצת כלים, חיי מין שדעכו עד לחוסר קיום והמון כעסים וסודות שלא דוברו, נפרדנו בדרמה שהמילה "דרמה" קטנה עליה. אבל יש לסיפור הזה סוף טוב – חמש שנים אחר כך עמית קלינג הוא יותר מאקס. הוא האקס הכי טוב שבחורה יכולה לאחל לעצמה, החבר הכי טוב, הכי מפרגן, הכי דואג והכי אוהב שהיה לי בחיי. מה שלא ידענו אז הוא שהאהבה שלנו פשוט לא נועדה להיות רומנטית. מה שכן ידענו הוא שנהיה ביחד לנצח.

רגישות – 3
סקס – 4
חום – 5
הקשבה – 0

amit-kling_p

עמית קלינג על מיכל ישראלי, 33

זוגיות ומגורים משותפים בין 2010 ל־2011

הדרך לכוונות הטובות רצופה גיהינום

כשמיכל ואני התחלנו את העניין ההוא, היו לנו המון כוונות טובות. כל כך הרבה כוונות טובות ששכחנו לעשות דברים חשובים כמו קצת להיזהר ולשמור על עצמנו, גם זה מפני זה. כך יצא שעשינו שלל טעויות של מתחילים, שהחמורה בהן הייתה שעברנו לגור יחד מהר מדי. בהתחלה זה נראה יותר טוב משותפים, בדיעבד התגלה שאם יש לך נטייה לשנוא את השותפים שלך לא כדאי לעשות מהחברה שלך שותפה. כך יצא שתקופה שהייתה אמורה להיות מורכבת מכיף ובילויים הפכה לביורוקרטיה של חשבונות ופנקסנות של ניקיונות. דברים הוסיפו להשתבש כשאחרי כמה חודשים של מגורים משותפים מיכל צללה לדיכאון פוסט סיום תואר והפסיקה לצאת מהמיטה ולשים לב לעובדת קיומי.

השאר הוא היסטוריה קצרה של חשדות (היא), נהמות (אני) וצעקות באישון לילה (העובדה שלא הזמינו לנו משטרה אף פעם היא תעודת עניות לשכנים האנטיפטים והמנוכרים שלנו). כעבור חמש שנים, אפשר לומר שלטוב ולרע, מיכל היא כמו משפחה בשבילי – אנחנו תקועים יחד לשארית החיים. אפשר לעשות את זה בדרך הקשה, אבל זה יותר קל אם פשוט מחליטים שאנחנו אוהבים זה את זה.

רגישות – 2
סקס – 4
חום – 5
הקשבה – 1

michal-israeli_p

סיון מזרחי על אלכס פולונסקי, 29

מערכת יחסים קצרה ב־2005

נחמד, קשוב ונטול דרמות

אלכס הוא בחור נחמד. אני לא בטוחה כמה הוא ישמח לשמוע את זה, אנשים נוטים לחשוב שנחמד זו הגדרה מעליבה, אבל האמת שגם היום, יותר מעשור אחרי, אלכס הוא אחד הבחורים הכי נחמדים שיצאתי איתם. היחסים שלנו היו כמו סרט אינדי נטול תקציב: המחוות לא גדולות מדי אבל אפקטיביות והן כללו בעיקר שיחות ארוכות על שום דבר מיוחד ומוזיקה. גם בתור מקשיב אלכס היה מצוין. מערכת היחסים איתו הייתה רגועה ונטולת דרמה. אני לא יודעת אם אפשר להגדיר אותו כבחור אדיש, בסך הכל הוא תמיד גרם לי להרגיש שהוא מתעניין בסיפורים שסיפרתי, זכר את הפרטים הקטנים ונהג לפרגן. יכול להיות שמשהו בחיבור ביננו פשוט לא היה מסעיר במיוחד.

בסופו של דבר, היינו שני ילדים קצת אאוטסיידרים, תחושה שחיברה ביננו יותר מאהבת אמת. אני חושבת שזו גם הסיבה שנפרדנו – אף אחד מאיתנו לא באמת הרגיש שמדובר באיזה סיפור יוצא דופן. גם הפרידה עצמה לא הייתה כרוכה בהרבה דרמה, ונשארנו החברים הכי טובים גם שנה־שנתיים אחריה. זה סוג הבחור שאלכס היה – אחד שקשה לערער, לטובה ולרעה.

רגישות – 4
סקס – 4
חום – 4
הקשבה – 5

045-2_p

אורי סגל על גיל קורוטקי, 28

זוגיות ב־2011

שכבנו, שכבנו ואז שכבנו

את גיל הכרתי ב־ 2011 דרך חבר משותף. המחמאות עליה אומתו כבר בדייט הראשון: סופר אינטליגנטית, ישירה וכנה. היא גם נראית מצוין (או בז'רגון של אותה שנה – אשששש), קולחת בשיחה ומעורר העניין המשמעותי – שלוחת רסן מיני. יצאנו לתל אביב איזה כמה פעמים. שכבנו. ביקרתי בבית הוריה. שכבנו. שכבנו פעם באמצע מסיבה הומה. כיף מאוד. הייתה תקופה של כמה חודשים שהיה לנו קשר לונג דיסטנס שעבד טוב. ואז התקיימה שיחת טלפון אומללה אחת שסימנה את סוף הקשר ובה חטפתי על הראש בהתלהמות על חוסר התייחסות אליה. באותה שיחה הבנתי שעם כל הפלוסים שבחבילה – לשם אני לא חוזר.

אחר כך חזרתי. שכבנו. ואז הייתה תקופה שבה לפעמים היא מאוד בעניין, ולפעמים היא אדישה. בחורה עם השקפת עולם ייחודית. ככזו, בדרך כלל לא השקיעה יותר מדי מחשבה וזמן להבין אותי, וזה בסדר כי גם אני אולי הייתי מרוכז למדי בעצמי. אולי היינו צעירים מדי?

רגישות – 4
סקס – 5
חום – 3
הקשבה – 2

גיל 2011

ליאור להב על מתן שרון, 30

זוגיות בין השנים 2011 ל־2014

האשכנזי המושלם לחתונה

לפעמים כבר בתחילתו של קשר חדש את יודעת שזהו, אפשר להגיד שלום לשוק הפנויים־פנויות הנורא ולהתמסד. ככה זה היה עם הבחור שבמשך שנים קראת ביקורות מוזיקה שלו בלי לדעת אפילו איך הוא נראה. בפגישה הראשונה שלנו קבענו להיפגש בתחילת אלנבי ומשם לראות לאן נלך. תחילת אלנבי, למי שלא יודע, נמצאת בצד שקרוב לים. הוא למשל לא ידע את זה ולכן חיכה בשוק לוינסקי. הוא גם בכלל לא ידע שזה דייט. בחיים לא יצאתי עם בחור שהיה כל כך כן לגבי הרגשות שלו, שבוכה (סורי מותק), שיודע לאהוב בכזאת צורה פתוחה, ונוסף לכל יש לו עיניים ירוקות ונמשים חמודים. הוא היה קשוב וזרם עם כל הגחמות שלי, גם אם זה אומר להסתובב רעבים בברצלונה בשתיים בלילה. הוא היה גם הבחור הראשון שגרם לי לגמור.

כשעברנו לגור ביחד, אחרי שנתיים, קראנו לבית שלנו "פילנד" (על שם כינוי החיבה שלו), וזו הייתה שנה מדהימה. הרגשתי שאני גרה בצימר. בסוף דפקתי את הכל ונפרדנו. לפני כמה שבועות סבא שלי מלמל שטוב שזרקתי את התימני (האירי) שיצאתי איתו לאחרונה, ושהוא דווקא אהב את "האשכנזי ההוא".

רגישות – 5
סקס – 5
חום – 5
הקשבה – 5

matan-sharon_p