הכל מבינה: אתם שואלים, פירה שור עונה

מה עושים עם כתובת מייל אינפנטילית וכיצד נפטרים מקולות של איש בוגדני? אתם שואלים, פירה שור עונה

מתוך "יש לך הודעה"
מתוך "יש לך הודעה"
7 באפריל 2016

אחרי עשר שנים של שימוש, אין מנוס מלהודות: נתקעתי עם כתובת ג'ימייל היתולית (לא מביכה, אבל היתולית). לא ידעתי שזה רגע מכריע ולא התייחסתי אליו בכובד הראש ההולם. האם אנשים שופטים אותי על כך לרעה והגיע הזמן לעבור לכתובת "רגילה", על הצרות הכרוכות בכך?
משבר דיוור, רח' תש"ח

ממושבר שלום,
מצד אחד יצאת פיתה, מצד שני – מי כמוני מבינה ללבך ולתיבת המייל המצמררת שלך, iseehumus@gmail.com. הלוא חיי הם דאחקה מתמשכת שממתינה לתשואות למשמע משחקי מילים בעלי גוון מפגר כגון "נשבע לך לא בוגר". כן, דברים מצערים שעשינו בצעירותנו לעתים חוזרים לנשוך אותנו בתחת בהמשך החיים. כן, למרות הפתגם, אצל רבים דווקא הנעורים הם שמביישים את זקנתם. החדשות הטובות: לעומת הסרת קעקועים של טרולים על הכתף, דיוקן מפורט של שדיה של אמך על השכמות או ברקוד על העורף, הפתרון לבעייתך זו כאוב הרבה פחות. כך תיגמל משימוש במייל מגעיל: פתח תיבת מייל חדשה ובלתי מתחכמת, ברוח היום הראשון של שארית חייך. כעת גש אל תיבת המייל הקודמת, לחץ על אופציית Settings ואז על Forwarding והוסף את כתובת המייל הטרייה. מעתה הקפד להשיב למיילים אך ורק מכתובת זו, וכדי לוודא הריגה הוסף לחתימת השם למטה כיתוב: "שימו לב! החלפתי כתובת, אינני רואה חומוס יותר".

אחד מחבריי בוגד סדרתית – כבר שנים – בכל בנות הזוג שלו. ברוב המקרים מדובר במערכות יחסים קצרות וחסרות חשיבות ולא פגשתי את רוב בנות הזוג. הדבר לא מקרין על היחסים שלנו בשום אופן, אבל בכל זאת מטריד אותי, האם זה מוצדק? הוא יודע שאני לא מתלהב מההתנהגות שלו, אבל האם זו סיבה להתרחק ממנו?

דוחף את האף, סמטת בית השואבה

דוחף יקר,
אמור לי מי חבריך ואומר לך מה נסגר. אתה מוטרד, ובצדק. אדם המפר את האמון הניתן לו על ידי הסביבה בשיטתיות ומכופף לטובת יצריו את המציאות, לא ידפוק ברקס מוסרי דווקא כשיגיע אליך. והוא יגיע אליך. נגיד, השאכטה שקניתם השבוע יחד? בדוק שהוא גרף לעצמו עוד פרח אחד. ועכשיו אמור לי מי האיש, הסתקרנתי.

קראתי השבוע מחקר מעליב המסמן אנשים שנוטים לתקן טעויות לשוניות של אחרים כסוציופתים. אבל אני נוהג לעשות זאת ובאמת חושב שזה חשוב. מי צודק – המחקר או אני?

בלשן פרטי, רח' נחמני

אהלן בלשן,
סוף סוף אדם כלבבי. המשך כך, אתה איש קדוש. ובכל זאת, אני מתקשה להתאפק: לפני ה"אבל" יש לשים פסיק ולא נקודה. חשוב לדקדק.

יש לי חברה טובה שהיא נשמה טהורה. עושה הכל בשביל כולם, עוזרת, מקשיבה, מעבירה דירות – מה שמבקשים ממנה עושה. יש לה "חברה" שתמיד מתעלקת עליה לטובות, מכריחה אותה לשבת ולשמוע על הצרות שלה לתוך הלילה, אבל כשהחברה שלי מבקשת משהו בחזרה היא תמיד לא זמינה. להגיד משהו?

חשדני, שד' הציונות

היי חשדני,
אתה ודאי יודע שלא רק פראיירים מתחלפים, אלא גם נצלנים כרוניים. התשובה לשאלתך: הסר דאגה חסרת פתרון מלבך – אני חוששת שלא משנה מה תאמר או תעשה, מצבה של חברתך לא ישתפר. תלך הטפילה הזאת, יבוא פרזיט אחר. שנית, אם אתה צריך לסנג'ר מישהו שיביא סוכריות גומי בדחיפות באישון ליל, אני אישית מזהה פה הזדמנות.