הקוד האתי: אפליקציות היכרויות

גריינדר וטינדר. צילום: shutterstock
גריינדר וטינדר. צילום: shutterstock

מתי מותר לדבר על פוליטיקה, האם לגיטימי להציע חברות בפייסבוק למאץ' בטינדר ומתי מעלים תמונה עם ההורים (ספוילר: אף פעם)

1 בינואר 2017

תמונת פרופיל

אל תעלו תמונות מלפני שלוש שנים ויותר, בטח אם קו השיער שלכם עבר נסיגה משמעותית מאז. גם אל תעלו תמונות שלכם עושים מדיטציה, מתמנגלים עם ילדים אפריקאים חמודים בטיול בזנזיבר, עושים סלפי עם אלפקה או כל בעל חיים אחר שהוא לא שלכם, ובטח אל תעלו תמונה שבה אתם מצולמים לצד אנשים נוספים. ג'יזס, זאת אפליקציית היכרויות, לא "חפש את המטמון". מיותר לציין שכדאי לוותר גם על סלפי עם ההורים.

חופש המידע

לגיטימי לפנות לחבר משותף כדי לדלות עוד מידע על האדם שהיה לכם איתו מאץ'. לגיטימי גם לאתר את הצד השני בפייסבוק ולהמשיך לחקור שם. לא לגיטימי להציע חברות או לפצוח בשיחה בצ'אט. השמועה מספרת שאם תלחצו על האופציה של טינדר סושיאל תקבלו רשימה של כל חברי הפייסבוק שלכם שנמצאים בטינדר. זהו מידע חשוב אבל גם מטעה, משום שכשמוחקים את האפליקציה מהנייד, לא בהכרח מתנתקים ממנה. קחו את זה בחשבון לפני שאתם זוממים על מישהו מהרשימה.

הצהרת כוונות

אין טעם לכתוב שאתם מחפשים משהו רציני, זה לא מה שיעצור את אלו שלא מחפשים משהו רציני, רק יעכב אותם קצת. אם אתם תיירים שמגיעים לעיר לתקופה קצרה ובודקים את ההיצע בטינדר, כדאי שתעדכנו את המידע הזה בפרופיל שלכם – הוא רלוונטי מאוד.

*אין צורך לציין את גודל איבר המין.

דיפלומטיות

נקיטת עמדה פוליטית בפומבי היא דבר ראוי להערכה, כל עוד היא לא מופיעה בשורת הסטטוס. אתם מתבקשים ליישר קו עם המיינסטרים לפחות עד הדייט הראשון, גם אם זה אומר להישמע כמו יאיר לפיד.