אור לפצועים: הטיפול שישקם את פציעות הספורט שלכם

טיפול משולב אצל אורלי אורן אמנם ידרוש מכם מאמץ, אבל תצאו ממנו עם חיוך פיזי ונפשי רחב

טיפול פיזיתרפויטי של אורלי אורן. צילום: בן קלמר
טיפול פיזיתרפויטי של אורלי אורן. צילום: בן קלמר
3 בדצמבר 2014

כל מי שמתאמן באופן קבוע או מזדקן באופן קבוע (אני נוטה להכליל את עצמי בז'אנר הראשון) מכיר את הרגע שבו הגוף עושה סימנים של עייפות שהם מעבר לפיהוק. פציעות אורטופדיות, כאבי גב כרוניים וכאבי ברכיים ומפרקים הם מנת חלקם של רבים, והם נוטים להשבית לא רק שמחות אלא גם אימונים. אורלי אורן, שמתפעלת ממלכת פילאטיס בסוזן דלל, היא גם מוסמכת לספורט תרפיה – מקצוע המאבחן ומשקם פציעות ספורט שונות – והיא משלבת את הידע שלה בשיקום ומניעה בשילוב עם הדרכת פילאטיס מכשירים קלאסי. ליווי פצועים למיניהם אינו דבר שחדש לה – לפני למעלה מעשור ליוותה אורן רקדנים מהעיר ומהעולם בסטודיו של דרור רז, ליווי שלאחריו התמסרה להדרכת הפילאטיס ולפתיחת סטודיו משלה. חדר קטן ואינטימי בסטודיו מחזיר את אורלי לאהבתה הישנה, ומוקדש לטיפולים בני 55 דקות שמורכבים מטכניקות טיפוליות שונות כמו אוסטיאופתיה, רולפינג ומסז' רקמות עמוק, לצד תנועה בטווחים בטוחים בעזרת מכשור הפילאטיס.

אם חשבתם שמדובר בעיסוי מהסוג שנרדמים או מגרגרים בו – חשבו שוב, שכן לכאן מגיעים כדי לעבוד. הטיפול כולל אבחון מעמיק, התחלת תהליך שבו מלמדים את הגוף את הטווחים החפים מכאב, יצירת טווחי תנועה חדשים וחיזוק הגוף כולו. הפגישה נחלקת לטיפול מנואלי-ידני וכן לאימון על פי שיטות הפילאטיס הקלאסי בשילוב מגוון המכשירים בסטודיו. מכל החגיגה הזו אמנם תצאו נטולי ניחוח שמנים ארומטיים, אך עם חיוך פיזי ונפשי. לא חייבים לסחוב פציעה קשה בשביל להגיע לכאן – הטיפול מתאים גם לספורטאים ולמתאמנים שמבקשים לשחרר שריר תפוס או מפרק רגיש שמחבל להם בשגרת האימונים. אם זה מצבכם – ניתן להגיע לטיפול תחזוקה אחת לשבועיים, אך בתהליך טיפולי של מצב כרוני אקוטי מומלץ להגיע מינימום פעמיים בשבוע במשך חודשיים עד שלושה.

צילום: בן קלמר
צילום: בן קלמר

אורלי אורן, 540 ש"ח לשלושה טיפולים (מבצע היכרות), 1,400 ש"ח לכרטיסייה בת חמישה טיפולים, 2,600 ש"ח לכרטיסייה בת עשרה טיפולים, מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5. 052-3697174