אחוות הסקיני: הסטודיו שמציע שיעורי פילאטיס ביחד עם הבייבי

הפילאטיס סיטי בצפון דיזנגוף מסתמן כנקודת מפגש לתינוקות ולאימהותיהן הטריות שמתגעגעות לרווח בין הירכיים. רוצה שקט? קחי בייביסיטר

פילאטיס תינוקות. צילום: אסנת פרלשטיין
פילאטיס תינוקות. צילום: אסנת פרלשטיין
15 במרץ 2016

אני שונאת אחוות אימהות. תהרגו אותי, אבל אם עוד מישהי תשאל אותי למה אני לא מיניקה או תגרור אותי לשיח השוואת מנשאים, בחיי שאני לא אחראית למעשיי (ועם כה מעט שעות שינה מעשיי עלולים להיות אלימים. מאוד). חולצת פסים, ג'ינס סקיני ועגלת בוגבו צמודה אמנם גורמים לי להיטמע היטב בקבוצת האימהות התל אביביות, אבל עמוק בלב אני לא מעוניינת להשתייך לשום קבוצת מאמות, גם אם היא אופנתית ברמות.

חופשת הלידה, עבור אלו שכן מצליחות לצאת מהבית, היא כר פורה למפגש עם המון אימהות צעירות שרק מחכות לפעילויות משותפות: לשבת לקפה, להחליף את כל המתנות משילב בגן העיר ולסמן יחד בפינטרסט את כל מותגי בגדי הילדים שעושים משלוחים לארץ. את הצורך הקבוצתי הזה זיהו לא מעט בעלי עסקים בעיר, בהם גם מכוני כושר שונים המציעים פעילות גופנית עם התינוק. הרי אם בין כה את צמודה אליו 24 שעות ביממה וגם ככה משתוקקת לעשות מחווה לגל גדות – למה לא לשלב בין השניים בדרך רצופת הקשיים חזרה לגזרה? פילאטיס סיטי בצפון דיזנגוף מאפשר בדיוק את זה: שיעור בן 45 דקות בשילוב התינוק ובהשתתפות אימהות נוספות. התינוקות שוכבים לצד האם בזמן שהיא עצמה מתרגלת ג'ימבורי של גדולים: מחזקת את הגב, עובדת על שחזור שרירי רצפת האגן והבטן, מותחת ומרפה, וכל זה בשילוב כדורים, גומיות, גלילים ומשקולות. המדריכה, שבודקת היטב את מצבן הפיזי והנפשי של המתרגלות לפני הכניסה לשיעור, מסתובבת ביניהן בשיא המקצועיות, מתקנת כשצריך ואפילו מסייעת בהרגעת תינוקות בוכים.

בתור מי שמתקשה להתרכז עם תינוק אחד בחדר, לא היה קל להתאמן ולהעמיק בתרגול כשברקע שישה תינוקות בסראונד. עם זאת, עבור אלו שנהנות מאחוות אימהות ואין להן בעיה לסגור סוגרים בזמן שהתינוק שלהן מכניס לפה מוצץ של ילד אחר – זהו ללא ספק המקום. אם את אימא טרייה שרוצה להתעמל בשקט, פשוט קחי בייביסטר ולכי לבד.

פילאטיס סיטי, 300 ש"ח לחודש (על בסיס שיעור בשבוע), דיזנגוף 233, 6426333־03, לתינוקות מגיל 6 שבועות (לאחר קיסרי 8 שבועות) ועד שלב זחילה. פרטים נוספים באתר.

פילאטיס תינוקות. צילום: אסנת פרלשטיין
פילאטיס תינוקות. צילום: אסנת פרלשטיין

לא מתחברות לפילאטיס? נסו שחייה או יוגה לפעוטות

תל אביב שופעת פעילויות גופניות לאם ולתינוק, בהן שתיים מוצלחות במיוחד: בייבי יוגה ושחיית תינוקות. היוגה לתינוקות, שמתבססת על שיטות התורה העתיקה, מתמקדת בעיסוי, מתיחה והגמשת מפרקי התינוק. מפני שרוב התינוקות נולדים קפוצים מעט, מדובר בכלי נהדר לפיתוח גמישות ותנועה נכונה. יתרון נוסף לבייבי יוגה הוא דווקא עבור ההורה שלומד להכיר את גוף התינוק בכל הנוגע לאחיזה, הנפה בטוחה באוויר ואפילו דרכים לחיבוק שמעניק ביטחון. פעילות שנייה וסופר מומלצת היא שחיית תינוקות בבריכה מחוממת. להבדיל משכיבה על הגב כל היום, התנגדות המים לכוח הכבידה מאפשרת לתינוק להניע את כל איבריו, לחזק את שרירי הגב בדרך לזחילה ולפתח ביטחון בסביבה רטובה. השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות, בליווי שירה ופעילויות שמתאימות במיוחד למים. החיבור שנוצר בין ההורה לתינוק בשיעור לא דומה לאף פעילות אחרת, שלא לדבר על תועפות התמונות שתוכלו לשלוח אחר כך בווטסאפ.

בייבי יוגה, 670 ש"ח לחודש, דיאדה, נמל תל אביב, 700815־1700

שחיית תינוקות, 300 ש"ח לחודש, וואטרדאנס, צומת הכפר הירוק, 7943334־03