תקפצו לשרוף קלוריות: אימון כושר על טרמפולינה כבר ניסיתם?

דליק ווליניץ נכנס לחנות כלי בית בנתניה ומתחיל לקפוץ על טרמפולינה. זוהי לא התחלה של בדיחה, אלא הבשורה החדשה בתחום האירובי

אימון טרמפולינות. צילום: אופק חדש
אימון טרמפולינות. צילום: אופק חדש
20 ביוני 2017

 

 

כשנאמר לי שאני נשלחת לקפץ על טרמפולינה שמחתי עד הגג. נזכרתי בימי הספורטק העליזים והנוסטלגיים, ובאושר שבלהתחבר לרתמה ולעשות סלטות עד איבוד תחושה באזור המפשעה – ואז הגעתי לחנות כלי בית בנתניה, הוכנסתי לחדר צדדי מרושת טרמפולינות והבנתי שכאן זה לא פארק הירקון. מאמנת הכושר יפה יפתח לא סיפקה תשובות על אודות פשר הלוקיישן התמוה, אבל הסבירה מה עומד מאחורי האימון המשונה שהיא מתכוונת להדגים (ובדרך כלל מתקיים בסטודיו שלה בצפון תל אביב).

עוד כתבות מקפיצות דופק: 
הלכנו לנסות את ההוט בר
האימון שמשלב בין אקרובטיקה להתעלמות מכשירים 
ניסינו את שיעור הטוורקינג של מאי מור 

"נדפקו לי הברכיים ומפרקי הירך, והרופאים אמרו לי שאצטרך לעבור ניתוח. לא יכולתי לרוץ אז חיפשתי דרכים חלופיות להמשיך להתאמן", היא סיפרה. "נעזרתי בטרמפולינה שהייתה לי בבית, והיעדר הקרקע המוצקה וריכוך ה'מכה' אפשרו לי להתאמן בלי להפעיל לחץ על הברכיים. תוך חודש המצב שלי השתפר בהרבה".

אימון טרמפולינות. צילום: אופק חדש
אימון טרמפולינות. צילום: אופק חדש

ברגע שזיהתה את הפוטנציאל, עלתה יפתח על מטוס לארצות הברית במטרה לעבור הכשרה מקצועית (בקרוב תתחיל יבואנית הטרמפולינות אופק חדש לקיים הכשרות בארץ). בשל הפן הפיזיותרפיסטי מתקיימים האימונים בקבוצות אינטימיות של עד שלושה מתאמנים. משך האימון מסתכם בשעה. יפתח עובדת באופן אישי עם כל מתאמן ומתאימה את התרגילים לרמתו. מי שידו משגת יכול לקנות טרמפולינה לאימונים ביתיים (2,890 ש"ח). אני חייבת להודות שקסמה לי המחשבה להביא טרמפולינה למשרד, אבל ברגע שהפנמתי את המחיר, קסמה לי יותר האפשרות לשלם את שכר הדירה החודשי.

בינתיים בנתניה מצאתי את עצמי מתחממת באמצעות תרגילי קפיצה שונים. התרגילים היו כה קשוחים, שבכלל לא קלטתי שזהו רק חימום ולא הדבר האמיתי. כל זה לא הכין אותי לדרמה האמיתית שעמדה להתחולל בשעה שהלכתי לשתות ולהסדיר את הנשימה. עת שחזרתי, גיליתי שלא אחר מאשר דליק ווליניץ מקפץ על הטרמפולינה שלי, משל הייתה זה שידור חוזר של "בוקר של כיף". הרגשתי שתאי המוח שלי מתחילים להישרף יחד עם תאי השריר – זה באמת קורה לי? דליק ווליניץ גונב ממני טרמפולינה בחנות כלי בית בנתניה? שמישהו יעשה לי קונטרול אלט דליט לפני שאני מאבדת את זה סופית. ברגע האחרון הצלחתי להתעשת ולחזור לאימון. בכל זאת, הקיץ מתקרב לשיא ועדיין לא השגתי את הביץ' בודי שאני מייחלת לו.

דליק ווליניץ מקפץ
דליק ווליניץ מקפץ

ככל שהתקדם האימון גיליתי שהטרמפולינה לא פראיירית בכלל. ניתן לחבר לה מוט ולהישען עליו, לקיים עליה תרגילים בשכיבה ואף לשלב תרגילי משקולות ורצועות לשיפור הכוח והגמישות. בהתחשב בכך ש־90 אחוז ממשך האימון מתבצע בקפיצה, הא לכם אימון אירובי קטלני. יתרה מזאת, על פי דבריה של יפתח, אימון על טרמפולינה מסייע במניעת דלדול עצם וצניחת רחם, מחזק את שרירי הליבה ומשפר את הקואורדינציה ואת שיווי המשקל. יפתח אף טוענת כי מדובר בתעסוקה מעולה עבור ילדים עצלים שלא מוכנים להתנתק מהמסך. לדבריה ההנאה שבדבר משכיחה מהם את העובדה שהם עושים כושר. עליי זה עבד.

אימון טרמפולינה בסטודיו של יפה יפתח, 100־200 ש"ח, דיסנצ'יק 4 תל אביב, 052־8351775, לרכישת טרמפולינה: newhorizon.co.il