בלי פאניקה: בגדי הלחץ עושים עלייה

חובבי זיעה מושבעים? יש לנו חדשות טובות בשבילכם: מותג בגדי הלחץ האוסטרלי Skins עושה עלייה עם פריטים שנותנים מענה אמיתי גם לגוף ולא רק לעין

בגדי לחץ של Skins (צילום: יח"צ)
בגדי לחץ של Skins (צילום: יח"צ)
11 בפברואר 2016

במציאות שבה רובנו עושים כושר (או לפחות יודעים שאנחנו צריכים לעשות), נראה שלחברות הספורט השונות, ששואפות לדרבן אותנו לגרור את עצמנו מהספה ולצאת לשמן את המפרקים (ולא עם צ׳יפס), כבר אין ממש מה לחדש לנו – עוד קולקציה אופנתית ומנדפת זיעה, עוד טכנולוגיה שמבטיחה לשפר את הביצועים, עוד פריט שיצטלם נהדר באינסטוש. פיהוק. אך הנה חדשות טובות למחפשים בגדי ספורט פרקטיים שלא נעשו לשם יומרה אופנתית, אלא פשוט לשם האימון: לפני כשבועיים השיקה בארץ חברת Skins האוסטרלית מותג בגדי לחץ (Compression Gear), שמבקש להגדיר את פריטיו כציוד נלווה לאימון ולא כפריטי לבוש.

מהם בגדי לחץ? ובכן, אלו בדים איכותיים הנתפרים בצורת פאנלים, כלומר בשכבות מרובות חוטים. השיטה מונעת מתיחה הטבעית של הבד ושומרת על איכותו ותפקודו. השכבות יוצרות לחץ שמגביר את זרימת הדם, משפר את הזרמת החמצן לשרירים ומנדף זיעה תוך שמירה על חום הגוף. כל אלה משפרים את איכות האימון, את הביצוע ואת תגובת הגוף אחריו.

זה לא אומר שהפריטים האלה – הכוללים טייצים לגברים ונשים, חזיות ספורט, חולצות לשני המינים ורצועות לחץ שמתאימות לחובבי וחובבות המשקולות – דורשים ויתור על מראה מצודד. הם אמנם מגיעים ברובם בצבעים סולידיים כשחור, אפור וכחול כהה ונמנעים מהצבעוניות הצוהלת המאפיינת את הקולקציות של חברות הספורט השונות, אך האסתטיקה שלהם, בתוספת הבדים ההדוקים והגזרות המוקפדות, יוצרים יחד מראה רובוקופי לוהט למדי.

שבוע של חרישה על טייץ לנשים הוליד לא רק קריאות התפעלות מהמתאמנים והמתאמנות בשיעורי ה־TRX, הקרוספיט והפילאטיס (הפריטים אמנם מיועדים לריצה, לרכיבה ולטריאתלון, אך משדרגים גם אימונים עצימים פחות), אלא גם היה נוח ואפקטיבי להחריד. על כך יעידו רגליי שהיו פחות נפוחות מהרגיל בתום האימון, ותחושת הרעננות המפתיעה שנשמרה גם לאחר סשן מיוזע למדי של קיפוצים והרמת משקולות. אחרי הכל, כנראה 800 אלף הנסיינים שהשתתפו במחקרי החברה באמת הצליחו להוליד סדרת מוצרים שישמשו ספורטאים וחובבי זיעה מושבעים – פריטים שלא מתחנפים לטרנדים עכשוויים, אלא מבקשים לתת מענה לגוף ולא רק לעין.

Skinsת199־589 ש"ח, רשימת נקודות המכירה באתר