יש סקי מים בתל אביב – וזה ממכר

מתחם LakeTLV מציע להמיר את אגלי הזיעה של חדר הכושר בזוג מגלשי סקי ובספלאשים של מים. יצאנו לבדוק את הנושא על רטוב

LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)
LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)
3 ביולי 2016

“סקי מים? מה, אנחנו בהמפטונס?״, מצאתי את עצמי תוהה בקול במתחם LakeTLV בפארק מנחם בגין. כאן זה אמנם פחות איסט אנד ויותר דרום תל אביב, אבל מתברר כי בתקופה האחרונה צוברת התופעה תאוצה ומייצרת לה קהילה של מכורים מקומיים. “רוב האנשים בעיר בכלל לא ידעו על עצם קיומו של האגם הזה עד לפני שלוש שנים״, מגלה רע קוך, שזכה במכרז על שיקום המקום בשנת 2013, ומאז הוא ובני משפחתו לא מפסיקים לחדש את האתר, שאגב, נחשב ליחיד בארץ המציע פעילויות ווייקבורד (גלישה על גלשן המחובר בכבל) וסקי מים (גלישת מגלשיים). “סקי מים זה משהו שזורם אצלנו בדם״, ממשיך קוך. “סבא שלנו היה מהראשונים שהביאו את הענף לארץ בשנות ה־70. גדלנו על זה, והיום יש לנו פיסת גן עדן קטנה ומחתרתית משלנו".

LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)
LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)

בתום התפעלות ממושכת וסרטון הדרכה קצר בנושא אני מתבקשת להתאבזר במצופים ובקסדה. "עקבים סחוטים לרצפה וידיים ישרות! תיעמדי ברגע שתרגישי יציבה. באמת שזה קל", מצווה קוך בשניותיי האחרונות על קרקע מוצקה. תחושת האדרנלין שמילאה אותי נוכח ההתרגשות מהפעילות האקסטרימית התחלפה במהירות באיבוד שיווי משקל ובמפגש מקרוב עם המים. מצאתי עצמי נתונה לחסדיהם של הגולשים המיומנים באגם, בתקווה שלא יורידו לי בטעות את הראש. האימון פחות מסובך מכפי שנשמע, החלק הקשה בסיפור הוא לצאת מהמים. השילוב בין המגלשיים הסוררים, אפוד ההצלה שמושך למעלה והפחד ממוות בטרם עת – הופכים את החוויה למאמץ פיזי קשוח.

LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)
LakeTLV (צילום: יעל גרייצר)

בניסיון השני, אחרי כמה שניות של הססנות, הצלחתי לעמוד, ואשכרה מצאתי את עצמי עושה סקי מים. מרוב התלהבות שכחתי שעליי להטות את הגוף כדי לפנות ולהשלים את הקפת האגם. במילים אחרות, מצאתי את עצמי שוב עמוק במים. "חוץ מזה שמדובר בכיף אדיר, העסק הזה בכלל מחטב?", אני שואלת תוך פזילה אל הקהל האקלקטי במתחם: גולשים חדורי מוטיבציה, בחורות דתיות ביום כיף ומבוגרים בני 60 פלוס. "ברור", משיב קוך. "ווייקבורד וסקי מים הם אלטרנטיבה נהדרת לכל מי שלא אוהב חדרי כושר אבל רוצה לעבוד על כל קבוצות השרירים ולהתחטב. זה מתאים לכל גיל וכיף לא נורמלי. מי צריך יותר מזה?".

LakeTLV, החל מ־110 ש"ח לאימון סטנדרטי באורך שעה, פארק מנחם בגין, 7391168־03