סטלה בטעם כורכום: דיאטת המיצים של Umina

במשך שלושת הימים הגעתי למשרד בכל בוקר עם צידנית קטנה וממותגת של אומינה שהכילה את כל המיצים פלוס דף הוראות ובו סדר שתיית המיצים על פי שעות

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
31 באוגוסט 2014

קולה זירו, סוכריות גומי בטעמי פירות ושוקו דיאט – שלושת הדברים שעושים לי נעים בלב, אך גיהינום בגוף. אותו מנאז' אה־טרואה כה חביב עליי יוצר אצלי תחושות אשם שלא מביישות את אחרונת הפולניות, ולכן מדי שנה אני מעניקה לעצמי מתנה קטנה, שיש שיראו בה עונש גדול: צום מיצים. ממש כמו שזה נשמע, מדובר בשלושה ימים שבהם לא נכנס לגוף כלום מלבד מיצים, ולא כאלה שיוצרו במפעל של קוקה קולה.

האם אני סדיסטית? האם עליי למצוא תחביבים חדשים? האם נכנסתי לקטגוריית האנשים המעצבנים האלה שיושבים במשרד, שותים מיץ כורכום ומספרים לכולם שהם רואים את האור (מכל חור)? ייתכן שכל התשובות נכונות. מה שבטוח הוא שאת התהליך הזה לא ניתן לבצע לבד, ומזל שיש כיום חברות שדואגות שזה יהיה בריא, נוח ואיכותי (על הטעם אפשר להתווכח).

אומינה, בוגרת המכון לתזונה משולבת בניו יורק, ניהלה והובילה במשך שנים את המרכז לניקוי גוף במרכז הטרנספורמציה פאצ'ה מאמא בקוסטה ריקה, מקום שמגיעים אליו מדי שנה מאות אנשים שמבקשים, כמוני, לעבור תהליכי ריפוי והתחדשות ולהיחשף לשיטות לניקוי הגוף מרעלים. בארץ היא מעבירה סדנאות ניקוי, תזונה והתחדשות, ומאפשרת לכל אחד, גם לאלה שלא בורכו במסחטת מיצים משודרגת וביכולת הנפשית להתפרע עם שוטים של עשב חיטה, לחוות תהליך יעיל של ניקוי רעלים. התהליך הזה חשוב מלא מעט סיבות: אוכל מתועש, תרופות, קרינה ממכשירים אלקטרוניים וסלולריים, תכשירי קוסמטיקה ומתח שלא חסר בימים אלה – כל אלה מביאים להצטברות רעלים שמאטה את המטבוליזם, מחלישה את מערכת העיכול והמערכת החיסונית, ובקיצור הופכים אותנו לפצצה מתקתקת, ולא במובן האופנתי.

IMG_1767-P

מכיוון שרובנו לא נחתוך לקוסטה ריקה, אומינה מביאה את התהליך עד הבית עם "Umina superfood culture" – תוכנית צום מיצים שמשתלבת בחיי היומיום מבלי לעצור את שגרת החיים, כזו שאפשר לעשות לבד או עם בן/בת הזוג. במסגרת התוכנית תוכלו לבחור בניקוי בן יום אחד (למי שמתנסה בצום מיצים בפעם הראשונה וקצת חושש מהתחייבות) ובניקוי גוף בסיסי – שתי תוכניות קלות יותר שמשלבות גם אוכל (לא שווארמה, חברים, יותר בכיוון סלט עלים); התוכנית השלישית והמומלצת שאותה חוויתי על בשרי היא ניקוי גוף עמוק – שלושה ימים שבהם בכל בוקר התקבלה בפתח ביתי ערכה בת שישה מיצים ושני שוטים שנסחטו באותו היום בבר המיצים המשובח של נרול" בלילינבלום – תפריט יומי שמבחינת הבטן פשוט לעיכול, ומבחינת הראש – קצת פחות.

במשך שלושת הימים הגעתי למשרד בכל בוקר עם צידנית קטנה וממותגת של אומינה שהכילה את כל המיצים פלוס דף הוראות ובו סדר שתיית המיצים על פי שעות. כך פתחתי את היום עם שוט אלוורה, המשכתי במיץ נוגד חמצון (תפוז, לימון וגוג'י ברי), מיץ "חיים ירוקים" (אגס, לימון, תרד, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, ספירולינה וכלורלה) , מיץ "אשף הניקוי" שגרם לכל גופי לשיר הללויה הודות למרכיביו הלא שגרתיים (כורכום ופלפל שטה, הצילו!).

IMG_20140715_080915-P

אחר הצהריים הקפצתי לעיני הקולגות ההמומות שוט כלורופיל (אין קשר לכלור בריכה, מדובר בפיגמנט ירוק שנמצא במרבית הצמחים והאצות ומסייע לריפוי דלקות ופצעים ולריפוי מערכת העיכול והחיסון), המשכתי עם מיץ "מתנת האדמה" (מלפפון, תפוח, לימון ועשב חיטה) ומיץ "שורשי מרפא" (גזר, סלק, תפוח ומורינגה) ולקינוח, בשעה שבה מרבית חברי התפנקו על כוס יין אדום, שתיתי את המיץ האחרון – "החברה הטובים" – מיץ תפוזים בשילוב פרוביוטיקה.

ביום הראשון חשתי צורך עז לקפה, ביום השני ביקשה נפשי להידרס על אלנבי, אך ביום השלישי והאחרון כבר הקצתי באופן טבעי, עשיתי יוגה לצלילי הציפורים והגעתי לעבודה בדילוגים (ככה זה כשהסקיני ג'ינס עושה סימנים של גדול עלייך). ביום שאחרי, עת הורשיתי להשתמש סוף סוף בשיניים שלי, כבר לא ממש רציתי קולה זירו, או סוכריות טופי, או שוקו דיאט. רציתי בעיקר להמשיך להזין את הגוף בירקות ובמיצים, כדי לא לאבד את תחושת העירנות שכל כך לא מאפיינת אותי ולתחזק את הוודג' – שלפתע קיבל זוהר נפלא מהסוג ששמור לילדות בנות 5 נטולות דאגות. ועדיין, נכון לכתיבת שורות אלה ניצבת לצדי פחית מוגזת מהממת ובעלת טעם של גופרית. כדי שיהיה לי מה לנקות בצום הבא. אומינה, מחלי לי!

UMINA, ניקוי עד הבית לשלושה ימים 1,100 ש"ח, 055-6667309