רצועת הביטחון: יצאתי לשבוע קשירות ואימוני TRX

לא סתם השתלט אימון ה-TRX על כל עץ רענן ושריר שאנן. המתאמנת התחברה לטרנד החם והבינה שהיא לגמרי בקטע של קשירות

אימון TRX. צילום: איליה מלניקוב
אימון TRX. צילום: איליה מלניקוב
17 בדצמבר 2014

אולי זו הכמיהה לקשר מחייב בעידן הפייסבוקי המנוכר, אולי זו הפופולריות של טרילוגיית "חמישים גוונים של אפור" ואולי מדובר דווקא ברצון להתגרות בכוח הכבידה – מה שבטוח זה שיותר ויותר אנשים מעוניינים במערכת יחסים רצינית וכואבת עם רצועות. הם מתנשפים, נאנחים, מזיעים וגונחים תחת כל עץ רענן בפארק, מלווים במאמנים חמורי סבר ובתנוחות שלא היו מביישות ערוצים למבוגרים בלבד; ביום או בליל, בחללים סגורים או תחת כיפת השמיים, במסגרת אישית או קבוצתית, בלבוש מלא או חלקי – נראה שהשנה הזו היא השנה של ה-TRX, שתי רצועות מתכווננות שמאפשרות אינספור תרגילים מבוססי משקל גוף. הרצועות נולדו בחיל הים האמריקני, כשחייל די חתיך בשם רנדי הטריק חיפש דרך להתאמן בשטח על מנת להישאר בכושר שיא. בזמן שאנשים ממוצעים נרשמים למכון הקרוב לביתם, רנדי לקח חגורות מצנח עודפות, תלה אותן על הדלת וצרח "אאוריקה!” (טוב, את הצרחה המצאתי).

הטרנד הגיע למחוזותנו לפני כשלוש שנים, תפס תאוצה בשנה האחרונה (בעיקר אחרי שהפך לאימון האהוב של אחת, בר רפאלי) והפך למילה נרדפת לאקססורי חם, כשהוט משתלט על כל חלקה טובה בעיר. מאמנים אישיים מיהרו להתמחות בשיטה וחדרי הכושר מיהרו לשלב את הרצועות בשיעורי סטודיו ובאימונים פונקציונליים, על מנת להגשים את חלומו לכל מי שמבקש לתלות את עצמו. רצועות ה-TRX הפכו למותג בזכות שיווק נכון וקליינטורה נוצצת שכוללת נשות ביצה עם בטן שעליה ניתן לגרד מוצרלה (כשעלותן 1,000-1,200 ש"ח) אך קיימים בשוק מותגים מקבילים שמוכרים רצועות כמעט זהות במחירים שישאירו לכם עודף לחטיף חלבון (כמו רצועות ה-human trainer שמחירן 880 ש"ח, ורצועות ה-Ready Set Go שעולות 400 ש”ח).

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב

את האימונים שלי ביצעתי במשך שבוע עם המאמנת אירה דולפין, שבמקביל לעבודתה ב-Time Out הפכה בשנה האחרונה למאמנת של מיטב השאפות בעיר, ביניהן פאולינה אלברשטיין, לוקה שקד, אניה מרטירוסוב ונטלי דדון. מכיוון שכל רצוני בחיים האלה הוא להיראות כמו נטלי דדון, החלטתי להתמסר לשיטה, ומדי יום איפשרתי לאירה לקשור אותי, לסובב אותי ולתלות אותי, תוך שאני משתדלת להותיר עליה רושם חיובי על מנת להשתחרר מהרצועות בטרם אשחרר משהו אחר, פחות מרשים.

לא אשקר אם אספר שבמשך שבוע אימונים כמעט ולא חזרנו על אותו התרגיל פעמיים. התרגילים הם רבים ומגוונים, ועם התפתחות והתחזקות המתאמן הם הופכים ליצירתיים יותר. היכולת לבצע אינספור תרגילים שעובדים על שרירי הליבה לצד קואורדינציה, יציבות, כוח וגמישות באמצעות שתי רצועות פשוטות מאפשרת אימונים שונים לצרכים שונים – מאימון אינטנסיבי שמזכיר את זה של חיילי המארינס (שאליהם בוודאי כיוון רנדי כשהמציא את האביזר), דרך אימון משולב שבו גם המזרן ומשקל הגוף לוקחים חלק פעיל (שבמסגרתם אפשר גם לשלב ריצה, קפיצה בחבל ומשקולות) ועד אימון מתיחות ויוגה שנחשב לרגוע יותר אך מכסח את שרירי הליבה עם תרגילים סטטיים ומתיחות לא פשוטות.

במילים אחרות: קצת קשה שלא לחבב את ה-Trx, שכן ממש כמו זיקית הוא יודע להשתלב בכל רקע – בין אם אתם מתאמנים מתחילים ובין אם אתם אתלטים שמחפשים דרך נוספת לאתגר את הגוף; בין אם אתם רוצים להתאמן בין ארבע קירות ובין אם אתם חפצים באימון מול עצים; בין אם אתם מתפנקים באימון אישי ובין אם אתם מעוניינים במינגלינג מזיע במסגרת קבוצתית. ואני, שלא מחבבת כל אחד, בטח כזה שעבר על הישבנים של כל בנות העיר, נפלתי שדודה לרצועותיו: הוא לא שיעמם, לא הזניח אף חלק בגוף ושלח אותי הביתה סופר אנרגטית. כמו מאהב לטיני, מינוס הפרחים והיין אבל עם הסומק בלחיים. בכולן.

הרהורי הבטטה

יתרונות

  • האימון מתאים לכל אחד ואחת, וקשה מאוד שלא להתחבר. תתפלאו, בטטות, אך יש אפילו תרגילים כיפים.
  • הרצועות המופלאות מאפשרות אימון כמעט בכל מקום – מחדר הכושר, דרך הפארק ועד הבית (הן ניתנות לתלייה גם על הדלת, הידד!).
  • הרצועות קלות לנשיאה, כך שאפשר לקחת אותן לכל מקום ולכל נסיעה. מישהו אמר דרך מצויינת לשרוף את הבופה בחופשה?
  • אינספור התרגילים מבטיחים שהאימון לא יהיה משעמם. גם אם אתם אנשים נורא משעממים.
  • עם טכניקה נכונה ניתן להתאמן לבד, והערכות השונות של מגוון המותגים מגיעות בדרך כלל עם חוברת ו-dvd הדרכה.

חסרונות

  • תרגילים מסויימים עלולים להחזיר לכם את טעם הסנדוויץ' מהצהריים, או לחלופין להפגיש אתכם איתו בשנית. לא סקסי.
  • טכניקה לא נכונה תוביל לפציעות, ועל כן בטרם תתאמנו לבד מומלץ בחום לעבוד עם מאמן מוסמך במסגרת אישית או קבוצתית.
  • השרירים נתפסים ברמה כזו שלפעמים הליכה לשירותים נראית כמו מסע כומתה. יוחזר הקטטר לאופנה!

 

אימוני trx קבוצתיים ואישיים, אירה דולפין, 052-5613630

אימונים קבוצתיים – Lockeroom, טשירניחובסקי31; קבוצות OUTDOOR FITNESS outdoorfitnessisrael.co.il ותחת העצים המובחרים בפארק הירקון.