ניחוח המאנש

שני בשמים לגבר גרמו לי לאבד את הדעת. בקטע טוב, כמובן

הבושם החדש לגבר של טיירי מוגלר
הבושם החדש לגבר של טיירי מוגלר
22 באוגוסט 2013

אין הרבה בשמים לגבר שעושים לי את זה, שהרי כולם סובבים סביב אותו שטנץ: קצת ניחוחות עציים, קצת אגוז, קצת הל – וקיבלת את הניאנדרטל המשודרג שלך. יד במפשעה – יש; גרעפס במקום שיר אהבה- יש; חוסר תשומת לב לפרטים – יש; רק מה – הריח שלו הרבה יותר נסבל. אז כשהגיעו לידי שני בשמים מהממים לגברים (מהממים או לא, זו כבר הבעיה שלנו) – התרגשתי.

הראשון שהטריף את דעתי הוא הבושם במהדורה מוגבלת מבית טיירי מוגלר – A-Men Pure Leather. לא מספיק שעד היום כרכרתי סביב הבחור שלי כאילו היה שיח' סעודי ממולח ואני שפחה שאסף מן הפח – כעת בכלל שכחתי שגברים מעדיפים ביצ'יות ונתתי דרור לקרציה הפנימית שבי. שפריץ אחד על הגרגרת הצ'כית שלו גרם לי להיתלות על צווארו באובססיביות, ללחוש באוזנו מילות אהבה (פחות רומנטי כשהוא מנסה לזעוק לעזרה), להישבע בפניו שאסתובב בלי תחתון לנצח, ובקיצור – לאבד את כבודי העצמי ואת הפאסון שעובר במשפחות ממוצא אשכנזי מדור לדור.

כי משהו בניחוח הזה, ששומר אמונים לניחוח האנג'ל המקורי אבל מתבל אותו בתווים גבריים כמו קפה, וניל ועור (תו מורכב שכדי להשיג אותו הוכנס הניחוח לחביות עטופות יריעות עור טבעי), עושה חשק להגיד לגבר של A-Men אמן, להלביש אותו בחלוק סאטן בצבע בורדו עם ראשי התיבות של שמו מברונזה, להושיב אותו על הספה ולהביא לו קערה של קבוקים, כשאת כורעת ברך לפניו, ורק דובדבנים לפטמותייך. מה לעשות, ריח טוב מדי משכיח ממני את הפמיניזם (424 ש"ח).

תגידו א-מן. קמפיין הניחוח מבית מוגלר
תגידו א-מן. קמפיין הניחוח מבית מוגלר

הבושם השני שיגרום לגבר שלך להריח כמו אחד (גם אם הוא סתם זייפן) שייך לבית טומי הילפיגר. תראו, אם יש משהו שגיליתי במהלך שנותיי כחוקרת תרבות הטיפוח, זה שבעוד בשמי הנשים מבטיחים לאישה לחוש "משוחררת, סקסית, מפתה וחסרת מעצורים", הרי שמרבית בשמי הגברים, על כל ניחוחותיהם, מבטיחים לגבר בעיקר דבר אחד – חופש. הגבר הממוצע לא רוצה להרגיש סקסי, מפתה או חזק – הגבר של היום, גבירותיי, רוצה להרגיש חופשי. ואת כל החופש הזה מבטיחים בחברות הגדולות לתת לו בשפריץ – שפריץ שמגיע מבקבוק, לא מאיזו עלמת חן שאחר כך תטפח על זרועו ותגיד "סלח לי, ברוך, אבל יחסינו לאן?”. גם טומי הילפיגר מבטיח לכם יחסים פתוחים, עם הבושם החדש שעונה לשם המאוד מקורי Freedom.

הנה מה שהילפיגר מאחל לכם (הקוביות זה כבר אקסטרה):

על פי הקומוניקט שהפיץ המעצב, הבושם מיועד "לגבר שחי את החיים בגדול וחולם חלומות גדולים אף יותר. הוא ג'נטלמן רב כישורים שמשגשג הודות לספונטניות שלו ושואב השראה מיופיו של הטבע המקיף אותו". לחיים האלה, מסתבר, יש ריח לא רע: ריחן, מרווה, ערער, פלפל לבן, פריחת התפוז וזנגוויל, שיוצרים יחד ארומה מאוד גברית, גם לאלה שהטבע המקיף אותם כולל מתקני תל אופן ואגזוזים של קינג ג'ורג'. עוד מוסיף הילפיגר כי הגבר של Freedom "אינו מתפתה לחזות את העתיד, אלא יוצר אותו בעצמו".

לא נעים לי לספר לכם, גברים יקרים, אבל אם תמשיכו לרדוף אחרי החופש שלכם, סביר להניח שהעתיד שלכם יכלול בעיקר כפיות עם בקבוק. בקבוק מעוצב וקלאסי, אמנם, אבל בקבוק (470 ש"ח).