המלצת הבית: הדירות הכי יפהפיות של אירוע "בתים מבפנים" 2017

מדירת יוקרה מעוררת קנאה בבית יפואי מהמאה ה־18, דרך קומפלקס מגורים מודרני בשוק הפשפשים ועד דירת שיכון מתוחכמת ביד אליהו. 5 דירות ששוות ביקור באירוע בתים מבפנים שיתקיים בסופ"ש

דירה בבניין לשימור. עיצוב פנים רשי לב. צלם: רונן קוק
דירה בבניין לשימור. עיצוב פנים רשי לב. צלם: רונן קוק
18 במאי 2017

חלון לאלפיון העליון: בית הקשתות ביפו העתיקה

אם אף פעם לא יצא לכם להציץ לדירת יוקרה ים תיכונית (וגם אם כן) לא כדאי לכם לפספס את בית הקשתות בעיצובו של פיצ'ו קדם. אדריכל האלפיון העליון שלרוב מחולל פלאים ארכיטקטוניים בחללים עכשוויים, הצליח להפוך חלל יפואי אותנטי מהמאה ה־18 עם תקרות קמורות וחלונות מקושתים להיכל אולטרה מודרני.

בתים מבפנים 2017: 10 סיורים שאסור לכם לפספס

אם תצליחו להתגבר על הקנאה, תוכלו לשאוב הנאה אסתטית קיצונית ממראה חדר השינה המשקיף לים (דרך חלון מקושת, כמובן), מהמטבח היפהפה שחציו מוסתר באמצעות מחיצה מרושתת, מפריטי הריהוט השיקיים, מהאווירה האלגנטית ומהמפגש בין האור הטבעי לתאורה מלאכותית, שיצר משחקי אור וצל מתוחכמים.

אם כבר קפצתם לבקר: לכו לבראנץ' מול הים או לדרינק של שקיעה בקונטיינר בנמל.

כיכר קדומים 16, יפו העתיקה, חמישי (18.5) 15:00־18:00, שישי (19.5) 10:00־13:00, אין צורך ברישום מוקדם

בית הקשתות, אדריכל פיצו קדם. צלם: עמית גירון
בית הקשתות, אדריכל פיצו קדם. צלם: עמית גירון

מלרוז פלייס גרסת יפו: קומפלקס מגורים מעוצב בשוק הפשפשים

הסנדלרים, אם לשפוט עם פי דירתם המוארת של בני הזוג לימור יוסיפון גולדמן ואבישר גולדמן, בהחלט לא הולכים יחפים. היא אדריכלית ואוצרת המתמחה בעיצוב תערוכות, הוא מעצב גרפי, ודירתם היפואית מהווה דוגמה מצוינת לכך. הדירה ממוקמת במתחם מגורים משופץ ברחוב יהודה מרגוזה בואכה שוק הפשפשים, ומאופיינת בחלל מרווח ובעיצוב מאופק ועכשווי.

השניים עשו שימוש בסקאלת צבעים מינימליסטית ומדויקת ושילבו אותה עם עץ תוך השארת הריצוף המקורי והאותנטי. בצד אלה שילבו בני הזוג פריטים דקורטיביים שיצרו בעצמם או הביאו עמם ממסעות מעבר לים. יותר מכל, מדגמנת הדירה שילוב מופתי של המרחב הפרטי במרחב הציבורי – היא פונה אל חצר פנימית ירוקה ומטופחת, ואפילו נראית כמו שלוחה ביתית שממשיכה אותה.

אם כבר קפצתם לבקר: לכו לזלול קצת פחמימות ריקות במאפיית מרגוזה הסמוכה. אל תשכחו להעמיס גם הביתה.

יהודה מרגוזה 15, דירה 18, יפו, חמישי (18.5) 16:00־19:00, שבת(20.5), 11:00־15:00, אין צורך ברישום מוקדם

דירה בשוק הפשפשים. צילום: רונן גולדמן
דירה בשוק הפשפשים. צילום: רונן גולדמן

אוכלוסיה בשיכון: שיכון לדוגמה ביד אליהו

בדרך כלל צירוף המילים "דירת שיכון" ו"יד אליהו" מעלה אסוציאציות על סביבת מגורים מיושנת, צפופה ומוזנחת המלווה בתחושת דכדוך לא פוטוגנית. ביקור בדירת השיכון לדוגמה ביד אליהו, שתכננה האדריכלית צאלה זוארץ, ישנה לחלוטין את כל מה שחשבתם עד היום על מגורים בשכונה הדרום־מזרח תל אביבית. בניגוד לדעה הרווחת, ישנם ביד אליהו שטחים ירוקים ושקטים, מה שמאפשר ליצור סביבת מגורים פסטורלית להפליא בתנאים עירוניים שאינם אידאליים.

זוארץ ניצלה את אלה, ובשילוב בחירות עיצוביות נבונות, כמו הצבת שולחן אוכל עגול בקרבת חלון רחב ידיים, ריבוי רהיטים בהירים ושימוש מחושב בפרקט – היא הצליחה להקנות לדירה המשפחתית אווירה נעימה, מזמינה ומרווחת מכפי 75 המ"ר שעליהם היא משתרעת.

אם כבר קפצתם לבקר: במרחק רחוב וחצי מפה נמצא גן עדן לחובבי קריאה מאותגרי מזומן: יריד הספרים של היכל נוקיה שמציע שבעה ספרים במאה ש"ח.

וינגייט 26, קומה 2, תל אביב, שבת (20.5) 11:00־14:00, אין צורך ברישום מוקדם

שיכון לדוגמה. צילום: כנרת לוי
שיכון לדוגמה. צילום: כנרת לוי

שמורה היטב: דירה בבניין לשימור בלב העיר

בעלות על דירה תל אביבית בבניין לשימור היא אליה וקוץ בה: מצד אחד, מדובר בהישג מעורר קנאה. מצד שני, חוקי השימור העירוניים חמורים פי כמה מחוקי צליית כרובית אצל אייל שני, כך שמסכת ההגבלים בכל הנוגע לשינויים ושיפוצים עלולה להפוך את בעליה למתוסכלים עיצובית.

המעצבת רשי לב, המתגוררת עם בני משפחתה בבלפור 9, הצליחה לעמוד באתגר: על אף חוקי השימור הנוקשים שעמדו כל העת ברקע שיפוץ הדירה, המראה שלה שודרג, עודכן עיצובית (ארונות קיר צהובים במטבח!) והותאם למגורים בסגנון מודרני. במקביל, נשמרו והודגשו האלמנטים הסגנוניים שמאפיינים את הבנייה האקלקטית של שנות ה־30: תקרות גבוהות, דלתות וחלונות גדולים בעלי מסגרות עץ, מרצפות מצוירות, ציורי קיר וקירות לבנים.

אם כבר קפצתם לבקר: אתם מוזמנים לקפה ומאפה אינטלקטואליים בתולעת ספרים, לנשנוש מוצל בלוסיה או לקוקטייל מפונפן בפרנץ' 57.

בלפור 9 תל אביב, חמישי (18.5) 18:00־20:00, שישי (19.5) 14:00־17:00, שבת (20.5) 10:30־13:30, אין צורך ברישום מוקדם

דירה בבניין לשימור. עיצוב פנים רשי לב. צלם: רונן קוק
דירה בבניין לשימור. עיצוב פנים רשי לב. צלם: רונן קוק

לא סתם: מדירה מפוהקת למאורה מפנקת

מעצבת הפנים חן שדמי, שדירה בעיצובה כבר הוצגה בבתים מבפנים ב־2015, היא מומחית לדירות תל אביביות, שלרוב מתמודדת עם חללים אורבניים בעלי נתוני פתיחה סטנדרטיים לחלוטין עד אפרוריים למכביר. בזכות בחירות נבונות והתחשבות מקסימלית בצרכים ובמגבלות תקציביות, היא מצליחה להפוך גם דירות סתמיות לסביבות מגורים נעימות וביתיות להפליא, כמו הדירה ברחוב רמברנדט. על אף המיקום המנומנם ונטול הסוואג, הצליחה שדמי לייצר דירה משפחתית, נאה ועכשווית, וזאת הודות להתחשבות בקווי התנועה האורכיים של הדירה. המעצבת ניקזה את החלל המאורך למרפסת, מה שהקנה לה תחושת מרחב וסינרגיה עם המרחב העירוני שמעבר לסף.

אם כבר קפצתם לבקר: גם הבראסרי וגם הסטריטס נמצאים במרחק סימטרי, ושניהם פתוחים עשרים וארבע שעות ביממה.

רמברנדט 28, דירה 5, תל אביב, שבת (20.5) 10:00־13:00, אין צורך ברישום מוקדם

מרפסת יש מאין, עיצוב פנים חן שדמי. צלם: שי אפשטיין
מרפסת יש מאין, עיצוב פנים חן שדמי. צלם: שי אפשטיין