בוגרי בצלאל מציגים: זיכרון, מסורת ושיתופיות בעידן הדיגיטלי

תערוכת בוגרי התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל תחשוף אותנו לכישרונות חדשים ולשאלות על זיכרון, על זמן ועל שיתופיות בעידן הדיגיטלי

מטפחת דרוזית (רמי טריף). צילום: ליאור חורש
מטפחת דרוזית (רמי טריף). צילום: ליאור חורש
19 בפברואר 2015

"8 בוגרים- אודות עיצוב 2014" הוא שמה של התערוכה שתיפתח הערב (חמישי) בבית בנימיני, ובה יוצגו עבודות של בוגרי "אודות עיצוב" – התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל – התמחות המאפשרת למעצבים לגבש גישה ביקורתית ושפה אישית בתחום הדינמי של עיצוב אקספרימנטלי ובוחנת את תפקידי המעצב בעולם משתנה. שמונת הבוגרים שעבודותיהם מוצגות בתערוכה עוסקים במושגים כמו זיכרון, מסורת, זמן ושיתופיות בעידן הדיגיטלי, ומתמודדים עם המעבר מעיצוב חפץ לניסוח פלטפורמות רחבות יותר של עשייה ויצירה. ג'יבום ג'ונג, למשל, מציג את "מנגנון של חיים פשוטים"- מנגנון מכני שפיתח המתחקה אחר תנועותיהם הרפטטיביות של עובדי השוליים בשוק מחנה יהודה; אבי אור מציע דרך חדשנית ופיוטית לספר את סיפור חייו של אדם באמצעות מפת רחובות; מאי קסירר ערכה ניסויים והתערבויות בתחום טכנולוגיית התלת ממד; נאורה ציגלר רוזנברג עיצבה פמוטות מודולריים להרכבה עצמית, ורמי טריף מציג מטפחת, שולחן וקומקום קפה המעלים שאלות על תרבות ומסורת ועל תהליכים שעברו ועוברים על החברה הדרוזית .

בערב פתיחת התערוכה יוצג לראשונה גם "חילוף חומרים" – ספר השנה בעריכת ד"ר טל פרנקל אלרואי, המצטרף לחמשת הקטלוגים שיצאו לאור משנת 2009 ובהם מוצגים הסיכומים השנתיים של המסלול "אודות עיצוב". "חילוף חומרים", כמו ספרי השנה שקדמו לו, חושף את השפה המיוחדת של בוגרי מסלול ההתמחות, את תפיסת עולמם ואת ההקשרים הרבים שמתוכם ובמסגרתם הם פועלים ומעצבים.

תערוכת בוגרי בצלאל (אבי אור)
תערוכת בוגרי בצלאל (אבי אור)

"8 בוגרים – אודות עיצוב 2014", פתיחה: חמישי (19.2), 19:30; נעילה: מוצ"ש 28.2

בית בנימיני, רח' העמל 17