"דרך המשי" הוא העיסוי שממציאו מכנה "מסע רוחני". נעים להכיר

חשבנו שראינו, ניסינו ועיסינו הכל, ואז גילינו שבספא של מלון אלכסנדר עושים מסז' באמצעות בדי משי. ספוילר: התמכרנו

דרך המשי במלון אלכסנדר. צילום: לימור תמםֹ
דרך המשי במלון אלכסנדר. צילום: לימור תמםֹ
17 בינואר 2017

"ככל שתשחררי את הגוף, תרפי את השרירים ותתמסרי, ככה התוצאה תהיה אפקטיבית יותר", פתח דניאל עמר, המנהל והמטפל הראשי של ספא מלון אלכסנדר, את דרך המשי – טיפול בלעדי לספא המלון המוגדר כ"מסע רוחני לחיבור הגוף והנפש דרך צבעים, מתיחות ומגע מלטף". נשמע יומרני? בהחלט, אך גם מסקרן לאללה.

את הטיפול פיתח עמר בכבודו ובעצמו. ההשראה לכך הגיעה מסרטון יוטיוב שבו נתקל במקרה ברשת, ובו מתואר עיסוי גוף טיבטי המבוסס על שימוש בבדי משי דקיקים. "הרגשתי שיש כאן רעיון למשהו חדש שעוד לא נוסה בארץ. משי הוא בד טבעי והמגע שלו כל כך נעים, אז איך זה שלא חשבו על זה קודם?", הוא סיפר בהתלהבות. "הקדשתי לכך הרבה מחשבה ועשיתי כל מיני ניסיונות עד שהצלחתי להרכיב את הטיפול הספציפי הזה".

נהיה לנו נעים רק מלהביט בתמונה הזאת. צילום: לימור תמםֹ
נהיה לנו נעים רק מלהביט בתמונה הזאת. צילום: לימור תמםֹ

הטיפול שהגה עמר (או ה"כוריאוגרפיה", כפי שהוא מכנה זאת) נשען על שילוב של כמה טכניקות – עיסוי שבדי קלאסי (הקשות קצביות ועיסוי עמוק, חיכוך ולחיצות), טווינה (פיזיותרפיה סינית להגמשת ולמתיחת השרירים וחיזוק העצמות), שיאצו (לחיצות אצבע נקודתיות) וטיפול אנרגטי בצ'אקרות (שחרור אנרגיות חסומות). בתפקיד הפרימה בלרינה – שלוש רצועות משי רחבות וצבעוניות. הרצועות פרושות לרוחב מיטת הטיפולים, ועמר מג'נגל בין שלושתן ובאמצעותן הוא מותח, מושך, מרפה, מלטף, מגלגל ומערסל את הגוף. בתור מי שהקריבה את גופה ופניה עבור כמעט כל טיפול בעיר, אני יכולה להגיד בפה מלא שההשתכשכות הטקסטילית נעמה לי במיוחד מכמה טעמים. ראשית, מדובר בטיפול שונה ובלתי שגרתי.

שנית, הוא נעשה בלבוש מלא, לשמחתם של הביישנים, הממהרים והסטריליים. שלישית, פשוט מדובר בטיפול אפקטיבי: הוא מותח את הצורה, מגמיש, משחרר ומרגיע באופן יוצא דופן, כאילו הגוף עשוי מרשמלו ולא, נגיד, עצמות זקנות שעושות שעות נוספות בישיבה עקומה מול הלפטופ. נקודה רביעית ולא פחות חשובה – בסוף הטיפול נלחשו באוזניי מיני לחשושים בסנסקריט, שפה שאיני מבינה בה מילה וחצי מילה, אך את המסר החיובי הכללי הצלחתי להבין. טיזר? בבקשה: "אום שאנטי שאנטי שאנטי".

דרך המשי, 490 ש"ח לטיפול של 60 דקות, ספא מלון אלכסנדר, חבקוק הנביא 3 תל אביב, 5452300־03