נכנס יין יצא עוד

מלון הבוטיק כרמים יעניק לכם חווייה משכרת. עם או בלי קשר ליין

מלון  כרמים. צילום: איתי סיקולסקי
מלון כרמים. צילום: איתי סיקולסקי
8 ביוני 2014

כל מה שצריך כדי להפוך בית הארחה נוסטלגי של קיבוץ בהרי ירושלים למלון יין טרנדי הוא סיבוב קצר בבורדו, חבל הארץ בצרפת שבו נולד הקונספט של "וינו־תרפיה". ההכרח הוא אבי ההמצאה, וכאשר הבחינו בני הדורות הצעירים ביקבים של בורדו בתוצרי הבציר שנותרים ללא שימוש – קליפות הענבים, הזגים והזרעים והחביות שיצאו ממחזור יישון היין – הם הבינו שיש כאן יותר מדי פוטנציאל לא מנוצל. התוצאה הייתה פיתוחו של תחום מלונות ספא מבוססי יין שהחלו לצוץ לצד הכרמים המשפחתיים והציעו פעילויות בניחוח ענבים.

את הרעיון אימצה רשת ישרוטל, כאשר קיבלה לידיה את ניהולו של מלון כרמים השוכן במיקום האסטרטגי ביותר שניתן, בלב "ארץ היין" המתחדשת של הרי ירושלים. היה ברור שכאשר המבנה המיושן של בית ההארחה בקיבוץ קרית ענבים יהפוך למלון יוקרתי, היין יהיה גיבור הסיפור. ואכן, מי שמגיעים להתארח במלון המוקפד הזה חייבים קודם כל לאהוב יין, שכן כל החושים והכלים מכוונים כאן כדי לנגן לכבודו של נקטר האלים.

המבנה נטוע על צלע הר וחלונות הענק מכניסים פנימה את הנוף ההררי של הרי ירושלים, שסביבם שוכנים כ־25 יקבים בהם ברקן, טפרברג, עמק האלה, קסטל, פלאם, ברבדו ועוד. בהדרכתו הצמודה של הסומליה המוכשר עידן יהודה, פקקים נחלצים מתוך בקבוקים שווים של מגוון יקבי האזור, ואנחנו משאירים מאחור את שאון העיר הגדולה ומתחילים להטביע את השגרה הצפופה והדוהרת בכוסות ההולכות ומתמלאות.

מלון כרמים

קל מאוד לשתות על הבוקר כאשר במרחק לחיצת כפתור מעלית ממתין לנו החדר המעוצב בקפידה – מודרני מאוד ועם זאת מחבק ורומנטי, עם קירות אמבטיה שקופים, מערכת שמע מרכזית וכמובן מרפסת. יהיה קשה לעזוב את החדר אבל גם הפיתויים בחוץ לא מעטים: סדנאות לטעימת יינות, הרצאות, סיורים בדרכים הצדדיות של הכרמים והיקבים וביקור בספא שמציע טיפולים על טוהרת הווינו־תרפיה. אלה מבוססים על זרעי ענבים שעשירים בנוגדי חמצון. ועם היין בא כמובן התיאבון: זה המקום לציין לטובה גם את מסעדת המלון, המגישה מגוון איכותי של מנות.

מלון כרמים, קרית ענבים, 5489800־02

ספרה האחרון של ענת לב-אדלר, "כותבת ומוחקת אהבה", ראה אור בהוצאת ידיעות ספרים