בן הדוד המגניב מתל אביב: אפליקציית התיירות שחובה להכיר

מחנות העיצוב היפואית שאסור לפספס ועד הקפה הסודי בלונדון: פלטפורמת התיירות המקוונת Cool Cousin תכיר לכם את הערים השוות בעולם מבעד לעיני האנשים השווים שחיים בהן

גלי, 35, מוזיקאית (צילום: Cool Cousin)
גלי, 35, מוזיקאית (צילום: Cool Cousin)
18 במאי 2016

“ג׳ין וטוניק ביד אחת וגבר נאה על ברך שנייה״ (דנה, 25, סטודנטית לאמנות), “לאחרונה הבנתי שאני אוהב קריוקי״ (איתי, 23, עורך מוזיקלי) או “אני הולכת לאיבוד בתל אביב על בסיס יומיומי, בדרך כלל בכוונה״ (הילה, סטודנטית לתכנון ערים) – לא מסוג המשפטים שהייתם מצפים לפגוש בעמוד הבית של פלטפורמת תיירות מקוונת, אבל זה כל הקטע של Cool Cousin (בן הדוד הקול, בתרגום חופשי).

נועה, 23, סטודנטית לצורפות (צילום: Cool Cousin)
נועה, 23, סטודנטית לצורפות (צילום: Cool Cousin)

הפלטפורמה המפתיעה, שגרסת הבטא שלה שוחררה בחודש האחרון לאוויר האפסטור, מציעה היכרות אותנטית ואישית עם הערים הגדולות בעולם מבעד לעיני האנשים שחיים בהן. מאחורי המיזם (שכבר הספיק לקטוף את הפרס הראשון בתחרות החדשנות הטכנולוגית בוועידת התיירות השנתית של תל אביב) עומדים חמשת היזמים איתי נגלר, גיל עזריאלנט, נדב סעדיה, שחר כותני, איתמר ויצמן ומנהלת התוכן דניאל זילברברג – תל אביבים בשנות ה־20 וה־30 לחייהם שמגיעים מרקעים שונים של תוכן, פרסום, שיווק, תכנות ועיצוב.

“בדומה ל־Yelp Trip Advisor או Like a Local גם אנחנו מתבססים על שיתוף מידע ופונים למי שרוצה להגיע לעיר זרה מבלי להרגיש כמו תייר״, מסביר איתי נגלר, “אך בשונה מאלה, שלרוב ניזונים מהמלצות ומניסיונם של תיירים, הפלטפורמה שלנו מאפשרת ליצור אינטרקציה וירטואלית עם התושבים המקומיים. על בסיס תחומי העניין המשותפים ניתן לבחור ממי לקבל טיפים והמלצות למקומות מגניבים לאכול, לרקוד, להסתובב או לעשות בהם שופינג״.

מפתחי אפליקציית Cool Cousin (צילום: יולי גורודינסקי)
מפתחי אפליקציית Cool Cousin (צילום: יולי גורודינסקי)

בתחילת החודש ערכו היזמים אירוע רב משתתפים פוטוגניים על גג מלון בראון, שם חגגו רשמית את השקת האפליקציה. על הדרך הם הפגישו בין הקאזינים המקומיים. “הקאזינים שלנו אוהבים וחיים את העיר שהם מתגוררים בה״, מצטרף איתמר ויצמן. “הם כשלעצמם מזדהים עם הצורך של לחוות את ערי העולם כמקומיים״.

איך מתבצע תהליך הגיוס?

"בהתחלה גייסנו אנשים באופן יזום בעיקר על בסיס היכרות אישית. בהמשך התקדמנו לשיטת קאזין מביא קאזין, וכיום הרוב כבר פונים אלינו. עם זאת, מכיוון שיש לנו חזון של בניית קהילות Cool Cousin ברחבי העולם, אנחנו עדיין ממשיכים לפנות בעצמנו לאנשים שנראים לנו מתאימים. אנחנו משתדלים לגייס אנשים מכל הרקעים, הגילים והסגנונות, תוך מעקב תמידי אחרי הקהילה המתגבשת. אם מרגיש לנו שחסר קאזין מסוים, אנחנו הולכים ומגייסים אותו. הכל עדיין מאוד ראשוני, אבל כמות הפניות עלתה במאות אחוזים בשבועות האחרונים – רובן מאנשים שמעוניינים להיות קאזינים בעצמם, ורוצים לדעת מתי נהיה זמינים בעוד יעדים״.

הכל נשאר במשפחה

למרות הרושם הראשוני ההיפסטרי בעליל, בני הדודים התל אביבים (65 במספר נכון לעכשיו, אך לדבריהם צפויים להצטרף בקרוב עוד רבים) הם שונים ומגוונים ומסבירים פניהם לתייר בחביבות, בהומור ובכנות. "העיר הזאת מורכבת ומגוונת", מוסיף נגלר. "ולפיכך חשוב לנו לאפשר למשתמשים להתחבר לכל מיני טיפוסים, בעלי עיסוקים ותחומי עניין שונים".

הקאזינים התל אביבים, כמו גם 200 קאזינים ברומא, בפריז, בלונדון ובניו יורק, מספרים על אורח חייהם והרגליהם האורבניים, משתפים בהגיגים משעשעים וכאמור ממליצים על המקומות האהובים עליהם בעיר. כל זה מתרחש בשמם הפרטי בלבד, לכל הפחות בשביל למנוע מהפלטפורמה להפוך לזרוע משוכללת של טינדר. עם זאת חדי העין לא יתקשו לזהות את הקוזינים והקוזינות. רוני, למשל, שחקנית (33), הייתה שמחה לרדת על המבורגר עם לואי סי.קיי בוויטרינה; דויד (28), מפיק, ממליץ לבקר בחנות העיצוב היפואית ;Saga ותום (23), די.ג׳יי וסטודנטית, מסמנת את דוכן המיץ של עוזי אלי באלנבי כתחנת חובה.

דודני הכרך (צילום: Cool Cousin)
דודני הכרך (צילום: Cool Cousin)

“מבחינתנו קאזינים טובים לא נמדדים על פי רמת הפרסום שלהם, אלא על פי רמת ההשפעה שלהם״, מדגיש ויצמן. “האנשים האלה הצטרפו אלינו לפני הכל כי הם אוהבים את העיר ורוצים לשתף את האופן שבו הם חווים אותה. גם הקאזינים המפורסמים שלנו הם כשלעצמם מטיילים בעולם, וכן, ברור שהרבה פעמים יש להם קהל עוקבים גדול וזה עוזר לנו להפיץ את הבשורה, אבל זהו רק ערך מוסף״.

אז מה היעד הבא?

"המטרה היא אחת – לגדול. בטווח הקצר אנחנו עובדים במרץ כדי להגיע לעוד ועוד ערים בעולם, בהן ברלין, ברצלונה, מילאנו, שטוקהולם, קופנהגן, בודפשט, פראג, איסטנבול, מוסקבה וריו דה ז'נרו. זה פותח בפנינו קהלים חדשים ואנחנו רוצים להצליח לגעת בכמה שיותר קהלים. בטווח הארוך החלומות גדולים יותר, אבל כדי לא לעשות נאחס נשאיר אותם בינתיים כמוסים".

Cool Cousin, באתר הרשמי או להורדה חינמית באייטיונז