כוכבת הצפון: כתבתנו יצאה לחופשה במקום בו כבר לובשים סוודר בערב

כתבתנו האמיצה ביקרה במטולה ושבה לספר שמדובר במקום לוהט מטפורית וקריר פיזית

מלון המטיילים במטולה
מלון המטיילים במטולה
22 בספטמבר 2014

כשלוהט בחוץ אני משתדלת לנסוע ליעדים הקרירים ביותר בישראל: נמרוד – היישוב היהודי גבוה בארץ, החרמון בקיץ, הגולן, מנרה וירושלים. הסימן: בערב צריך סוודר ולפעמים גם מוקדם בבוקר. הפעם היעד היה מטולה – פעם עיירת הבראה עברית פופולרית וכיום מושבה קטנה שלא מקבלת מספיק התייחסות ותנופה.

למרות הריקנות היחסית של העיר, מלון המטיילים מטולה שבו התעפצנו היה בתפוסה מלאה. זה משמח משום שהוא חלק מרשת צומחת שמציגה לטיילות המקומית אופציה שכדאי להכיר. מלון המטיילים במטולה הוא המקום הרביעי שפתחה הרשת והמלון הראשון שלה (המקומות האחרים במלכיה, גשר הזיו ואיילון הם ללינה כפרית). יש בו 27 חדרים והוא גלגול חדש ועדכני של מלון מטולאי ותיק. הרעיון הוא לספק חדרים פשוטים, ארוחת בוקר בסיסית ומקום שנעים לשהות בו עבור ציבור אנשים שלא בא לנופש במלון, אלא רוצה לישון בנוח ולצאת לטייל. למרות הפשטות, עיצוב הפנים במלון מלמד מה צבע, גרפיקה ועיצוב הדובר שפה אחת יכולים לעשות.

על קירות החדרים והמסדרונות הדפסים גיאומטרים וכאלה של בעלי חיים בסגנון אוריגמי שמקנים למקום לוק אורבני עכשווי. כיסאות הקש בחצר שנצבעו טורקיז מוכיחים כמה צבע יכול להעניק למקום מראה נחמד וצעיר. כשלנים במטולה, נחל עיון הוא מסלול חובה. הוא קל, קצר ומתאים לכולם, ולפחות חצי ממנו מוצל. המפגש עם מים זורמים ועם ארבעה מפלים שופעים מרגש כמו תמיד את הנפש הישראלית המטיילת. חבל שהדפדפת הניתנת עם התשלום בכניסה אינה עדכנית ולא מספרת על מפעל השבת המים לנחל שזורם כעת כל השנה ועל שלוש בריכות השכשוך החמודות בחניון התחתון.

כדאי לבקר במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי שנפתחה בו כעת תערוכת צילום חדשה – "גליל בתוך מלבן" – לצד תערוכת צילום של פסי גירש. חובה לבקר בתערוכת הקבע הנהדרת המציגה את תולדות המצלמה והתפתחות הדימוי המצולם, שכיום בעידן הדיגיטלי אינו זקוק למציאות כדי לייצר תמונה.

אטרקציה חדשה באזור היא אינדי פארק ליד יסוד המעלה – פארק במפגש התעלות בירדן ובו שיט קאנו, סאפ, מתקני חבלים ואומגה, קיר טיפוס ועוד. אפשר גם לעשות סגווי שטח על גדת החצבני בבית הלל.

מלון מטיילים מטולה, החל מ־600 ש"ח לזוג. לאתר המלון