מפגש פסגה: מצאנו את הדבר הכי קרוב לחופשת סקי בלבנט

כפר הנופש רימונים בגולן מסתמן כאופציה אידיאלית לסוף שבוע מחוץ לעיר. הנופים והמסלולים הסמוכים יבטיחו שהטיול יתחיל עוד בדרך לשם

אל תשכחו להביא חמין. כפר הנופש רימונים (צילום: יח"צ)
אל תשכחו להביא חמין. כפר הנופש רימונים (צילום: יח"צ)
6 בינואר 2016

אנחנו נוטים לזלזל בו, להמעיט ביכולותיו ולהתכחש לקיום שלו, אבל תרצו או לא – החורף כאן, ומתברר שהוא לא פראייר בכלל. השלג שהואיל בטובו לנחות סוף סוף בחרמון הזניק את עונת התיירות הקרירה ועמה את מסכת החישובים והאסטרטגיות: כיצד לצלוח את פקקי התנועה? ספוילר: אי אפשר. מתוך ההבנה העסקית הזאת נברא ככל הנראה כפר הנופש רימונים בנווה אטי"ב. אם כבר להיתקע, אז לפחות בבקתת עץ עם ג'קוזי. היישוב הזעיר המתנשא לגובה של 1,030 מ' מעל לפני הים הוא הדבר הכי קרוב לעיירת סקי שיש ללבנט להציע, בייחוד כשבקתות העץ המשולשות מתכסות בלבן. כפר הנופש החמים אידיאלי לחופשה רומנטית, ובתום יום טיולים מושלג תוכלו להפשיר מול ההסקה או בג'קוזי הגדול והמפנק הסמוך לבריכה המחוממת. משפחות יוכלו להצטנן ולהתפנן אף הן בבקתות הגדולות שיכולות להכיל משפחה של עד שש נפשות. רוכבי האופניים ישמחו לגלות כי יש כניסה לכלי תחבורה דו גלגלי ואף תנאים מיוחדים לאירוח רוכבים, כולל שירותי תיקונים. ובפן הקולינרי? אם לא חשקה נפשכם במטעמים דרוזיים תוצרת מג'דל שמס הסמוך, תוכלו לרפד את הקיבה בארוחה קלילה בלובי בעלות הוגנת של 35־60 ש"ח.

אם כבר להיתקע רחוק מהבית, אז בבקתת עץ עם ג'קוזי. כפר הנופש רימונים (צילום: בן פרידמן)
אם כבר להיתקע רחוק מהבית, אז בבקתת עץ עם ג'קוזי. כפר הנופש רימונים (צילום: בן פרידמן)

מחוץ לבקתה

הכביש המטפס ליישובי צפון הגולן – נווה אטי"ב, נמרוד ומג'דל שמס – הוא יפה ומלהיב גם בלילות ובימים שאינם לבנים. בתפאורה המתחלפת יש פסגות עוצרות נשימה, עמקים מוריקים ומטעים ורדרדים. על הדרך מומלץ לעצור במקומות נוספים שהחורף מחמיא להם. מיטיבי לכת? נסו את הנחלים חזורי וג'ובתה המתפתלים מטה מנווה אטי"ב לעמק החולה. אתגרים סלעיים חלקלקים מובטחים.

תצפית מפל סער

כביש 99 המטפס אל נווה אטי"ב עוקב אחר מסלול הזרימה של נחל סער ומפליו וטומן בחובו נקודת תצפית מרשימה במיוחד. במרחק פסיעה קלה מהכביש תוכלו להשקיף על צמד מפלים שוצפים וגועשים, התמיר שבהם מתנשא לגובה של 18 מטר. בימים סוערים המראה מסעיר אף יותר.

צאו מהפוך, זה שווה את הנוף (צילום: בן פרידמן)
צאו מהפוך, זה שווה את הנוף (צילום: בן פרידמן)

בריכת רם

בדרך למג'דל שמס עוצרים בבריכת רם: כתם כחול וקסום במרומי הגולן שהופך נאה מהרגיל בימים של שלג, אז הוא מתכסה בלובן חורפי מלכותי. למעשה מדובר באגם טבעי, ככל הנראה תוצר של מכתש געשי, וביומיום הוא משמש מאגר מים להשקיית היבול באזורים הסמוכים.

יער אודם ושביל הג'ובה הגדולה

שמורת היער הגדולה בגולן, המקיפה את המושב בעל אותו השם, רצופה בג'ובות – שקעים עגלגלים שגם הם תולדה של פעילות געשית. גם השביל המוביל אל הג'ובה הגדולה, העטור עצי אלון ובעלי חיים, יפה מתמיד כשהוא עוטה לבן. אפשר גם לטפס על הר אודם הסמוך, אבל אם אתם שואלים אותנו, פשוט לכו לאיבוד בין העצים ותדמיינו שאתם ביבשת אחרת.

השביל התלוי בבניאס

מערכת הגשרים התלויים בנחל הבניאס תקרוץ לחובבי האתגרים, אך גם לכל חובב יופי פראי שלרשותו 45 דקות פנויות. השביל, החוצץ בין אדמה, שמים ומים אטרקטיבי בעיקר בחורף עם עליית מפלס המים, אז הטבע מתגלה במלוא עוצמתו. הכניסה כרוכה בתשלום של 29 ש"ח למבוגר ו־15 ש"ח לילד. הכניסה חופשית למנויים של רשות הטבע והגנים.

כפר הנופש רימונים, החל מ־500 ש"ח ללילה, שדרות סיירת אגוז, נווה אטי"ב