תחת שמי ים התיכון: איך נראית חופשה בנחשולים?

ידעתם שאפשר לצאת לספארי צלילה בחוף נחשולים ולראות אוצרות וספינה טבועה? או לשוט בקיאק בין המפרצונים ולקנח בפיקניק בשקיעה? עכשיו אפשר לעשות את כל אלה ולהתארח בחדרי הבוטיק הטריים של מלון חוף נחשולים

מלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק
מלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק
23 ביוני 2014

ג'קוזי? פחחחח! מביני עניין יודעים שמה שאנשים מחפשים היום בצימר או במלון בוטיק הוא בכלל בריכה, ועדיף שתהיה בריכת טבילה פרטית. אז הנה הבשורה האחרונה: במלון חוף נחשולים בחוף הכרמל חנכו חדרי בוטיק חדשים המשקיפים אל הים, ממוקמים קרוב לקו המים ובחלקם בריכה פרטית מנצנצת. תכננו אותם האדריכלים של מלון "בראשית", אז אתם יכולים להבין את הכיוון. 24 חדרי הבוטיק נחלקים לכמה סטנדרטים וממוקמים בשני בניינים נפרדים.

גם השטחים הציבוריים עוברים שדרוג ושינוי, אבל הפנינה האמיתית היא חוף נחשולים, חוף נחשק בין החופים דור והבונים. המים בצבע טורקיז ומתחבאים בהם מיני עתיקות ואוצרות, ואם מטפסים על תל דור הארכיאולוגי זוכים בתצפית מאלפת ומגיעים אל הבריכות הקטנות והמפרצונים שבהם אפשר להשתקע יום שלם, כמו בג'קוזי של הטבע. בישראל יש רצועת חוף מינימלית ונופש בחדר מפנק שבנוי על קו המים במרחק שעה מגוש דן איננו לא עניין של מה בכך. אגב, מכירים את זה שביוון תמיד אומרים "איך זה יכול להיות שזה אותו ים תיכון?" אז גם כאן תתקשו להאמין שהמים הירוקים של חופי תל אביב הם אותו הים של נחשולים.

חדר בוטיק במלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק
חדר בוטיק במלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק

נחזור לחדרי הבוטיק המרווחים. החוויה בהם שונה לגמרי מחווית השהייה בחדרים הרגילים של המלון. הסטת הווילון מכניסה את הים פנימה והעיצוב הוא ברוח הים – זכוכית וצדפים. אמנם חדר האוכל טרם עבר את הריענון המתבקש אבל אל תתנו למראה שלו ולהגשה המעט מיושנת להטעות אתכם. ארוחת הערב העשירה הצטיינה וארוחת הבוקר מענגת.

בתוך הים מתחבאת היסטוריה של 5,000 שנה: נמשתה כאן אונייה בת 2,500 שנה וגם חרבות וכלי נשק של צבא נפוליאון. האוצרות ממשיכים להתגלות כאן מדי שנה, מטרים מהחוף בחפירות, ואחרי כל סערה. מומלץ מאוד להזמין סיור מודרך (חינם לאורחי המלון בשבתות ב־11:00) עם קורט רווה, ארכיאולוג ימי במראה אינדיאנה ג'ונס המתגורר בנחשולים ומוביל כאן את המחקר הימי כבר 40 שנה. הוא ייקח אתכם לתל ויספר לכם סיפורים מרתקים על הממצאים המוצגים במוזיאון "המזגגה" הסמוך, ועל צלילות העבודה שלו. אפשר גם לצאת לצלילות עם "רוח צפונית" המארגנת גם ספארי צלילה ושנירקול (מגיל 8) שבהן רואים, בין היתר, אוניות טבועות. לחלופין אפשר גם לצאת לשיט בקיאק ולקנח בפיקניק.

חוף נחשולים: מים בצבע טורקיז. צילום: עופר תליו
חוף נחשולים: מים בצבע טורקיז. צילום: עופר תליו

מוזיאון המזגגה ממוקם במבנה מרשים ששימש לפרק זמן קצר ב־1892 מפעל לייצור בקבוקי יין בחסות רוטשילד. את המפעל ניהל לא אחר מאשר מאיר דיזנגוף. בביקור במוזיאון הקטן והיפה תראו גם את רצפת הפסיפס העתיקה בארץ.

מלון חוף נחשולים nahsholim.co.il
ספארי צלילה בנחשולים
מוזאון המזגגה נחשולים 

להזמנת מלון