אחת אחרי השנייה: חנויות הווינטג' והיד השנייה הטובות בתל אביב

איפה תצודו פריט מקורי של גרייס קלי, היכן מסתתרים אוצרות של משכית ואיפה תוכלו לשים יד על ז'קט וינטג' שווה? חנויות הוינטג' והיד שנייה הטובות בעיר

אדרת (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
אדרת (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
29 בינואר 2020

צ'לסי

היכל היד שנייה התל אביבי הזה הוא סוג של התגשמות חלום עבור חובבי הז'אנר: שתי קומות מלאות בפריטים מסודרים על פי צבעים שאין מנוס מלפשפש בהם ולמדוד אותם בזה אחר זה. החנות של מיכל ובתה (שמדגמנת ברוב הוד לאינסטגרם שלהן) לא נופלת מרמתן של חנויות יד שניה איכותיות בברלין ובניו יורק. לאחרונה התחדשה צ'לסי בסניף נוסף בגבעתיים ובחנות אינטרנטית. אפשר גם להביא לחנות בגדים שאתם כבר לא צריכים ולקבל מזומן או זיכוי. את הבגדים שלכם שלא ימכרו החנות תתרום לאחת משמונה עמותות ללא מטרות רווח.
מקווה ישראל 22 תל אביב, 03-6549940, אינסטגרם

אדרת וארגמן

אדרת, החולשת על רחוב בוגרשוב כבר כמעט שני עשורים, היא תחנת החובה של חובבי האופנה המסתובבים באזור הסנטר ומזהים מקילומטרים את חלון הראווה האדום עם אוסף הרובוטים. לא רק שתוכלו למצוא פה ג'קט של אדידס במחיר שפוי, אלא תוכלו גם להיפטר מפריטים שמעלים אבק בארון ולהעביר אותם הלאה. באדרת אולי לא יקנו את כל מה שתרצו למכור, אבל תמיד יקבלו אתכם עם חיוך ויפנו לכם זמן, כל עוד תבדקו מראש טלפונית או באתר החנות מה הם הימים והשעות לקבלת קהל. לאחרונה נפתח סניף נוסף ומעט פושי יותר של אדרת בשם ארגמן, ממש בצמוד לחנות הנוכחית, שמציע פריטי וינטג' יוצאי דופן ומותגי יוקרה יד שניה.

בוגרשוב 53 תל אביב, 03-6203854, אתר, אינסטגרם

אובססיה ליד שנייה

החנות של גילי ברחוב גאולה מציעה שלל פיסים מיפן על טהרת הוינטג': שמלות, חצאיות, חולצות מכופתרות, קומבינזונים, נעליים ותכשיטים. הכניסה לחנות מזכירה פתיחה של תיבת אוצר לנשמות האבודות בעיר שמחפשות צבעים ומרקמים קצת שונים במלתחה. הבונוס הממש שווה: כל תיקוני התפירה שתזדקקו להן בפריטים שתרכשו – על חשבון החנות.
גאולה 45 תל אביב, 050-8387780, פייסבוק

אניטה וינטג'

על החנות של אניטה בפלורנטין כבר כתבנו כאשר רק נפתחה, משום שהביאה בשורה מלאת קסם לווייב של השכונה. בעלת החנות התגוררה בעבר בהונגריה, שם הייתה שחקנית עם חיבה לתלבושות. היא עלתה לישראל עקב גילויי אנטישמיות יחד עם ילדיה ו-240 ק"ג של בגדים(!). את הפריטים שבחנויות מייבאת אניטה ממחסן וינטג' סודי בהונגריה והחלום שלה הוא להקים שוק פשפשים פלורנטינאי. עד שזה יקרה, היא דואגת לארח אצלה אמנים מתחומים שונים שינעימו את זמנכם בין המדידות.
שד' וושינגטון 19 תל אביב, אינסטגרם

היה היה

במציאות כלכלית לא פשוטה, בה עסקים קטנים נסגרים על ימין ועל שמאל (בוודאי בתל אביב על שוק הנדל"ן המאני שלה), החנות היה היה מצליחה להתקיים כבר מעל ל-20 שנה. מה יש בה? באמת שהכל. בעלת החנות מלקטת פריטים מלקוחות פרטיים, נסיעות לחו"ל ורכישות אינטרנטיות, ולצד ארגז מציאות של פריטים בטווח מחירים משעשע של 10-30 ש"ח תוכלו למצוא גם חצאיות נדירות של משכית, חולצות רקומות משנות ה-40, פריטי יד שנייה של ורסצ'ה וארמני ואפילו שמלת כלולות ויקטוריאנית עשויה תחרה.
בן יהודה 72 תל אביב, 03-5276614, פייסבוק

סטיילינג נעה נוזיק

פורסם על ידי ‏היה היה – חנות יד שניה‏ ב- יום חמישי, 9 בינואר 2020

פלאשבק

בפלאשבק, החנות הצבעונית שממוקמת מול קפה הסטריטס, לוקחים בגדים ישנים ומשדרגים אותם לפיסים עדכניים ומגניבים. זה אומר טרנינגים שגזורים לכדי קרופ טופס, ג'ינסים שעברו שטיפה וחירור במקומות הנכונים ועוד שטיקים קטנים שהייתם יכולים לעשות בעצמכם אבל אין לכם באמת כוח לזה. בין היתר תוכלו למצוא שם שמלות וינטג', פריטי ג'ינס מכל הסוגים, מעילי רוח מהניינטיז ומכנסי טייטס במגוון צבעים.
המלך ג'ורג' 72 תל אביב, 054-9785258, פייסבוק, אינסטגרם

לוני וינטג'

החנות הוותיקה של לידיה מסינג ביפו היא תחנת חובה לכל סטייליסט בעיר. מסינג היא מכורת וינטג' רצינית שמטיילת בין מכירות פומביות ברחבי העולם כדי לאתר את הפריטים הייחודיים ביותר. בחנות, המשתרעת על פני 200 מ"ר, היא מחזיקה פריטים נדירים שהיו שייכים לגרייס קלי או אליזבת טיילור לצד מותגים כמו פראדה, שאנל ודיור, ואפילו פריטים יוצאי דופן כמו כובע צבאי מימי נפוליאון או כפפות אופרה ויקטוריאניות. המגוון הגדול מאפשר לדוג גם פריטים שאינם של מותגי עילית במחירים אטרקטיביים של עד מאות שקלים בודדים. מי שבכל זאת חושקת בבגד או באביזר של אחד מהמותגים היוקרתיים בעולם תקבל פה דיל טוב מאוד.
יועזר איש הבירה 6 יפו, 5180477־03, פייסבוק

Buy Kilo

החנות הראשונה של ביי קילו נפתחה ב-2014 בשכונת מונטיפיורי, על חורבות בית המרקחת שפעל בשכונה במשך שנים. מאז נפתחו עוד שני סניפים בעיר, כשהסניף הפלורנטינאי נחשב לנועז ביותר מבין השלושה. את הרעיון של וינטג' ויד שנייה על המשקל ייבאו מייסדי החנות מאירופה, שם הקונספט נפוץ הרבה יותר מבארץ. טווח המחירים בחנות הוא 100-400 ש"ח לקילו, לפי הקטגוריה אליה משתייך הפריט.
שד' יהודית 9, שדרות ההשכלה 9, הרצל 83 תל אביב, אינסטגרם

View this post on Instagram

#thisgirlisonfire????

A post shared by Buy Kilo (@buy_kilo) on

הביגודיות של ויצ"ו

אין צורך להציג את הביגודיות, נחלתן של התל אביביות הפאשניסטות דלות התקציב. למי שבכל זאת לא מכיר, סקירה קצרה: במשך שנים מפעילה ויצ"ו שלוש ביגודיות ברחבי העיר למען נזקקים, אבל לא רק. בביגודיות תוכלו לתרום את הבגדים שלכם ולרכוש בגדים של אחרים במחיר סמלי. כל הכנסות החנות הן קודש להמשך ופיתוח פעילות הסניפים למען הקהילה. אז אם קצת משעמם לכן ואתן לא נרתעות מפשפוש מאסיבי, שווה לקפוץ.
המלך ג'ורג' 35, ארזלוזורוב 100, ברודצקי 19 תל אביב, פייסבוק

פורסם על ידי ‏הביגודית‏ ב- יום שלישי, 28 בינואר 2020

אני שלישי

גם אופנה אקולוגית וגם תרומה לנוער בסיכון: אני שלישי היא חנות בגדי יד שנייה שמשמשת כמסגרת לקידום עצמי של בנות ובני נוער, שעוברים תהליך של למידה חווייתית ורכישת מיומנויות של מנהיגות, קבלת החלטות ופתרון בעיות. בחנות תמצאו בעיקר בגדי בייסיק. אין פה מגוון מטורף או פריטי וינטג' ייחודיים, אבל עצם האינטראקציה עם המוכרים כבר תעשה לכם טוב על הלב. וכמובן, תוכלו לתרום את הבדים שלכם למקום עם אג'נדה חברתית חיובית.
אלנבי 84 תל אביב, פייסבוק

כבר הספקנו להתגעגע! סינטאיו המהממת מדגמנת בחנות ✌????

פורסם על ידי ‏Ani Shlishi אני שלישי‏ ב- יום שבת, 17 באוגוסט 2019

קאסימה

אבישי פיס הקים לפני חמש שנים את החנות שלו בחצר פנימית קטנה בקצה מדרחוב נחלת בנימין. למרות היותו גבר הוא אוחז בטעם נדיר בכל הקשור לאופנה נשית, וגם מדגיש כי הפריטים בחנות הם אכן וינטג' (ולא יד שנייה) – כולם ללא יוצא מן הכלל איכותיים, מוקפדים ועוברים כביסה, תיקונים וגיהוץ. היצע השמלות בחנות, רובן משנות החמישים ומשנות השמונים, יעלה חיוך על פרצופה של כל חובבת וינטג', שתוכל למצוא לצדן גם נעליים, תיקים ותכשיטים.
נחלת בנימין 23 א' תל אביב, 052-8649928, פייסבוק

בוקר טוב????הזדמנות נוספת להתחדש בפריטים יפים יפים ב50₪.פתוח עד 15:00נשיקות

פורסם על ידי ‏‎Kassima – vintage shop‎‏ ב- יום חמישי, 19 בספטמבר 2019