פיליפ, תדליק את הדוד!

הכינו את הליפה: חנות הקונספט של מותג האמבטיות היוקרתי Devon and Devon משנה את כל מה שחשבתם על דוש

Devon&Devon
Devon&Devon
2 באוקטובר 2013

חג המולד, אותו חג ארור שמזכיר לי בכל סוף שנה שאלוהים קצת פישל כשהוא החליט לקבע את נשמתי דווקא בגופה של יהודייה, מביא עימו פנטזיות נוכריות על אותו סב שמנמן, שיושיב אותי על ברכיו וילחש באוזני: "רתמוש, היית ילדה כה טובה השנה, מה תרצי שסנטה יביא לך?" התשובה, חברים, היא כל כך חד־משמעית: "סבאל'ה, אנא ותר על המנולו בלניק, על הבריכה בחצר ועל שלום עולמי, ובמקום כל אלה תביא לי דבר אחד: אמבטיה מושקעת ויוקרתית, כזו שתעמוד בגאון באמצע החלל ותאפשר לי להרגיש כמו הגרסה הים תיכונית של קייט מידלטון". אז נכון, סנטה לא ממש מקשיב לאלה שמדליקים חנוכיות במקום עצי אשוח, אך אלוהים, שבכל זאת נותן לנו נקודות על היותנו עם סגולה, שלח לנו את גרסתו העברית של סנטה קלאוס: חזי בנק, שגרם למותג העיצוב האיטלקי המוערך Devon&Devon, שאותו הוא מייבא ארצה בבלעדיות, לפתוח חנות קונספט ראשונה בישראל בצמוד לאולם התצוגה המוכר שלו בדיזיין סנטר, ובכך מגשים פנטזיות של מאות נשים ברחבי הארץ, שחולמות על חדר האמבטיה המושלם.

חברת Devon&Devon הוקמה בשנת 1945 באיטליה, מדינה שעוד מימי האימפריה הרומית נתנה מקום של כבוד לחדר הרטוב של הבית, והפכה במרוצת השנים למובילה בתחום החיפוי, הריהוט ואבזור חדרי האמבטיה והבית בכלל. מאחורי המותג הנפלא עומדים צמד האדריכלים ג'יאני טניני (בנו של מייסד החברה) ואשתו פאולה טניני, שיחד הפכו את המותג לסמל סטטוס, כזה שקולט בסוף כל יום ארוך את ישבניהם של פיליפ סטארק, אנטוניו בנדרס, ולדימיר פוטין ומשפחות מלוכה ברחבי העולם.

ממש לא המקלחת בדירתנו השכורה. Devon&Devon
ממש לא המקלחת בדירתנו השכורה. Devon&Devon

גולת הכותרת של המותג היא האמבטיות היוקרתיות – חלקן מעוצבות במראה קלאסי ונקי וחלקן משלבות אלמנטים תיאטרליים ומוחצנים יותר, כדוגמת סגנון הארט דקו, המתבטא בשילוב מוטיבים גיאומטריים עשירים, ואופנת שנות ה־40, המתבטאת בעיצובים מעוגלים ודקים המדמים זרימת גוף נשי; אך בחנויות ובאולמות התצוגה של החברה תוכלו להסתנוור גם מאביזרים שישלימו לכם את הפנטזיה, המעוצבים בסגנון קלאסי־קולוניאליסטי: ברזים, אריחים, רהיטים, גופי תאורה ואפילו ליין ה"הום בוטיק" שכולל מוצרי טקסטיל, מוצרי טיפוח ואקססוריז, למי שפשוט חייבים להשלים את פולחן הטבילה באיזה קרם גוף יוקרתי או נר מעל הניאגרה.

לאחר שבעלי המותג הבינו שאחרי 80 חנויות מצליחות ברחבי הגלובוס אפשר לצ'פר גם את תושבי המזרח התיכון המיוזעים באמבטיות מפונפנות, נפתחה, כאמור, חנות בארץ. 700,000 ש"ח הושקעו במתחם, המתפרש על פני 70 מ"ר וכולל תתי מתחמים הממשיכים למתג את החברה ככזו המציעה טוטאל לוק עיצובי לחדרי הרחצה בבית.

דפקו ברז. Devon&Devon
דפקו ברז. Devon&Devon

ואם תהיתם כמה יעלה לכם לשדרג את הדוש המתקלף בדירתכם השכורה למקדש אירופי שלעולם לא ייתן לסבון סיבה לבכות, קחו בחשבון שכיאה לפריטי־על המיוצרים בעבודת יד, מדובר בתענוג יקר בהרבה מהקקי-סטיק שקניתם באיקאה. מחירי האסלות נעים בין 1,630־11,590 ש"ח, ובשביל אמבטיית החלומות תיאלצו להיפרד מ־ 3,100־169,000 ש"ח. נו, מילא, אמבטיית קצף בנויה לתלפיות תסייע לכל אדם להחלים ממשכון כליה.

Devon&Devon באולם התצוגה של חזי בנק, דיזיין סנטר, הלח"י 2, בני ברק