משנים אימון: 8 הטעויות שאתם (כנראה) עושים באימונים

הדברים הקטנים שאנחנו עושים לפני ואחרי אימון יכולים להשפיע על כל העבודה הקשה שלנו. קבלו 8 דברים חשובים שעליהם יכול ליפול ולקום האימון הבא שלכם (ותעשו טובה, תחליפו בגדים אחרי אימון)

אם כבר מתאמנים, מתאמנים נכון. צילום: שאטרסטוק
אם כבר מתאמנים, מתאמנים נכון. צילום: שאטרסטוק
30 ביולי 2017

תוכן שיווקי | תנובה GO

חוסר בשעות שינה

חלק גדול מהמתאמנים מזניחים את נושא השינה, ולא מבינים למה למרות הקפדתם בכל נושא התזונה והאימונים התוצאות מאחרות להגיע. לשינה תפקיד חשוב בבריאותנו הנפשית והפיזית ובהתאוששות הגוף לאחר פעילות גופנית. למרבה הצער, השינה אינה זוכה להתייחסות הראויה לה, דבר הפוגע בשיפור ביצועים אצל מתאמנים ובהרזיה אצל אנשים המנסים לרדת במשקל.

מחסור בנוזלים

צריכה לא מספקת של נוזלים עלולה לגרום להתייבשות שגורמת לפגיעה בביצועים הגופניים, עליית הסיכון לפציעות ותופעות לוואי נוספות. הכמות הממוצעת של נוזלים שאדם צריך לשתות ביום היא פי 35 ממשקל הגוף שלו, ועל כל שעה של פעילות גופנית מומלץ להוסיף ארבע־חמש כוסות מים (מובן שזה משתנה מאדם לאדם ותלוי סיטואציה).

צריכה לא מספקת של חלבון

הצריכה היומית המומלצת לחלבון בקרב כלל האוכלוסייה (שלא מתאמנת) היא 0.8־1.2 גר' חלבון לכל ק"ג גוף. בקרב האוכלוסייה המתאמנת הכמות המומלצת גבוהה יותר – 1.5־2.2 גר' לכל ק"ג גוף. הצריכה המוגברת נובעת מהצורך של הגוף לשקם את השריר לאחר הנזק שנעשה לו באימון. מתאמנים שאינם מגיעים לכמות הרצויה מונעים מהשריר שלהם להיבנות ולהשתקם בצורה אפקטיבית. חלבון ניתן למצוא בבשר, דגים, מוצרי חלב, ביצים וקטניות. אפשרות נוחה וזמינה יכולה להיות משקה חלבון תנובה GO, המיועד לשתייה לאחר אימון, ומכיל כמות מספקת של חלבון WHEY (מי גבינה) איכותי.

מתלבטים מה לאכול אחרי האימון? נסו את תנובה GO

מתיחות

מתאמנים רבים נוטים לוותר על החלק החשוב ביותר באימון – המתיחות, אם בגלל עייפות לאחר האימון המתיש, או סתם מעצלות וחוסר הבנה של חשיבותן. מתיחות מסייעות לגוף להתאושש מהאימון, מקלות כאבי שרירים ומעודדות את זרימת הדם לאזורים הנמתחים. מומלץ לבצע מתיחות כעשר דקות לאחר האימון.

מנוחה לא מספקת

חשבתם שככל שתתאמנו יותר, כך התוצאות יגיעו מהר יותר? אז זהו, שלא. השרירים שלנו צריכים מנוחה כדי להתאושש בין האימונים. אם לא ניתן לגוף להתאושש כנראה גם לא נראה את התוצאות המיוחלות. נוסף על כך, אי מנוחה של הגוף מגדילה את הסיכוי לפציעות ספורט.

תדירות אימונים נמוכה

נושא חשוב מאוד הוא תדירות האימונים. בין שמטרתנו היא שיפור הכושר הגופני ובין שהיא הגדלת מסת השריר, הגוף חייב לקבל גירוי מספיק כדי שנגיע לתוצאות. אימון פעם בשבוע כנראה לא יוביל לתוצאות הרצויות.

[tmwdfpad]

החלפת בגדי האימון

מי לא מכיר את התחושה הזאת של אחרי האימון, שהדבר היחיד שבא לך לעשות הוא להיזרק על הספה מול הטלוויזיה בלי לזוז? המקלחת תחכה עוד כמה שעות, מה כבר יקרה? בואו נספר לכם סוד – החשיבות של החלפת הבגדים לאחר האימון היא לא רק כדי שאנשים יתקרבו אליכם שוב: הזיעה שמצטברת על גופנו חוסמת את נקבוביות העור ועלולה לגרום לפצעים וזיהומים בעור.

אכילת "ג'אנק" לאחר האימון

רבים מהמתאמנים החובבנים מרשים לעצמם בסוף אימון לאכול ככל העולה על רוחם. המשוואה שבה אימון של שעה מתקזז עם לאפה עם שווארמה או פיצה וגלידה לצערנו שגוי. נתון חשוב שרובנו לא יודעים הוא שבאימון כוח של שעה אנו שורפים 250־350 קלוריות בממוצע בלבד! תוסיפו לזה עוד 20 דקות אירובי והגענו לכ־500 קלוריות. לאפה עם שווארמה יכולה להגיע בקלות ל־1,500 קלוריות. חשוב לשמור על תזונה מאוזנת, המספקת פחמימות, חלבונים ושומנים, ולוותר על הג'אנק שיכול להרוס לנו את כל מה שהזענו בשבילו באימון.