כתבה

המדריך האלטרנטיבי לטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל

מהישראלי-פלסטיני ועד הטקס המיוחד של פרויקט "רסיסים": אם חפצתם באלטרנטיבה לצביון הממלכתי של טקסי יום הזיכרון הרשמיים, יש לכם הזדמנות לציין אותו גם בדרכים אחרות

מתוך "יום הזיכרון של שי"
מתוך "יום הזיכרון של שי"

ממלכתיות מעולם לא זכתה להערכה יתרה בתל אביב, אך בשנים האחרונות, במקביל למבוכה הגוברת שמעוררים בנו האנשים המובילים את המדינה, עושה רושם שהיא נמאסת עלינו יותר ויותר. באופן טבעי למדי, אם כך, קמים מדי שנה ביום הזיכרון טקסים אלטרנטיביים המבקשים לצקת תוכן ממשי במיתוסים שחרושת הישראליות רוקנה כמעט לחלוטין. אם כבר למדתם לדקלם מתוך שינה מונולוגים כמו "גברת רוזנצווייג" ו"יונתן כבר לא", ובכל זאת חפצתם בחיזוק קולקטיבי, כדאי לכם לנסות דווקא אותם.

הטקס הישראלי-פלסטיני

הטקס הותיק של תנועת "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני יתקיים השנה בהיכל קבוצת שלמה כדי לזכור את קורבנות האלימות בשני הצדדים, ולעמוד על כך שהמלחמה אינה גזירת גורל.
יום שלישי ה-10.5 בשעה 21:00, היכל קבוצת שלמה (אולם הדרייב-אין, אייזיק רמבה 7). הכניסה חופשית

תיאטרון "פנימה"

טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי של תיאטרון "פנימה" יתקיים השנה במוזיאון תל אביב ויעמיד במרכזו את ההצגה "מה הבעיה שלך?", העוסקת בטראומת מלחמה. טקס הזוכר את מי שלא חזר מהמלחמה, ואת מי שחזר והמלחמה חזרה איתו.
יום שלישי ה-10.5 בשעה 19:30, מוזיאון תל אביב. מחיר כרטיס 30 ₪ (למשפחות שכולות חינם)

טקס פרויקט "רסיסים"

פרויקט רסיסים – הקורא לבחון את השפעת הלחימה על החברה הישראלית ולקדם תרבות של שיתוף ועיבוד –  יקיים לראשונה טקס בתל אביב. הטקס יונחה  על ידי ליאור רז, היוצר והכוכב של "פאודה", ויקדיש את הבמה ללוחמי שידברו על חוויותיהם ממלחמת לבנון השנייה.
יום שלישי ה-10.5 בשעה 20:00, מזא"ה 9. הכניסה חופשית

תיאטרון הסמטה

תיאטרון הסמטה ביפו העתיקה יקיים גם השנה טקס אלטרנטיבי שיישא אופי אישי יותר, ויציין את זכרם של הנופלים באמצעות קטעים נבחרים של משחק, שירה, מחול ונגינה. בין המשתתפים השחקנים אביב זמר, שרון לנגר, הילה גלסר, אמניות המחול והתנועה קלי איאש והילה מיטרני, המוזיקאים אנה סנגר ושלומי גולדנברג, הבמאית והמחזאית מלכה מרין, מנכ"לית התיאטרון עירית פרנק ואחרים.
יום שלישי ה-10.5 בשעה 18:45, סמטת מזל דגים 8. הכניסה חופשית אך מומלץ להירשם מראש