בין הסדינים: 10 מלונות נחשקים בטוקיו

מלונות הפאר המעוצבים בהקפדה שולטים בשוק, אבל אפשר עוד למצוא כמה חלופות חינניות. הן אולי אינן זולות, אך הן סבירות

מלון מנדרין אוריינטל  (צילום: טיים אאוט)
מלון מנדרין אוריינטל (צילום: טיים אאוט)

לישון נפלא בטוקיו זו משימה פשוטה למדי למרבה במחיר. בעיר ישנה כמות נכבדת של מלונות פאר מעולים ומפנקים. בצד השני של סקאלת המחירים העניינים מסובכים בהרבה. לטוקיו אין הרבה מלונות זולים. מלונות "הקפסולות" נועדו בראש ובראשונה לתושבים הלומי סאקה, בעיקר אם אלה זכרים מיואשים. הם מציעים לינה בתאים כה זעירים, שבקושי יש מקום למנעול בדלת. אפשר לנסות לשם החוויה, אבל אל תחלמו אפילו לבלות כאן יותר מלילה אחד. זוגות יכולים לנסות את "מלונות האהבה" – זוהי אלטרנטיבה קיטשית אך זולה. אך תזכרו שאתם ומזוודותיכם תיזרקו לרחוב בבוקר שאחרי.

גם אם קשה לנוסע התפרן למצוא בבירה היפנית מקומות לינה, יש כמה אלטרנטיבות במחירים סבירים. Minshuku היא הגירסה היפנית ל-Bed and Breakfast. זוהי בהחלט חלופה נעימה, ידידותית ופשוטה. מלונות העסקים, כפי שמרמז שמם, מיועדים בראש ובראשונה לאנשי עסקים. הם בדרגה אחת מתחת למלונות היוקרה. החדרים נוטים להיות לפעמים קטנים, אבל הם מספקים שירות טוב בהתחשב במחיר.

מרבית המלונות מציעים חדרים בסגנון מערבי, אף על פי שבמלונות היוקרה אפשר גם לשכור חדר בסגנון יפני, במחיר מעט גבוה יותר. אם אתם רוצים לנסות את החוויה המקיפה – טאטאמי ופוטון ודלתות הזזה מנייר – חפשו את ה-ryokan – אכסניות בסגנון יפני. הן עלולות להיות מעט יקרות, אך הן לרוב כוללות במחיר ארוחה משובחת ביותר.

טוקיו היא עיר ענקית המשתרעת על פני שטח רחב ביותר. לפיכך, המיקום שתבחרו יכול להשפיע באופן משמעותי על איכות השהות שלכם בעיר. אם אתם כמהים לחיי לילה סוערים, לכו על Roppongi או על Shibuya. אם אתם מעדיפים בילויים תרבותיים, מומלץ לנסות את Asakusa או את Ueno. ואם אתם מעדיפים להשאיר את כל האופציות פתוחות גשו ל-Shinjuku – מכאן תהיה לכם גישה נוחה לכל אזורי העיר.

ובאשר לסוגיית הטיפים הנצחית – דעו שאף אחד לא מצפה לטיפ במלונות טוקיו. עם זאת מוסדות היוקרה נוטים להוסיף לחשבון הכולל 15-10 אחוז עבור השירות.

Four Seasons Hotel Tokyo ב-Chinzan-so

המיקום אינו מושלם – אי שם בצפון הפראי של טוקיו – אך היופי והפאר של בית המלון עוצרי נשימה. ככל הנראה זה מה שהופך אותו לפופולרי בקרב המפורסמים המקומיים או העולמיים, המחפשים שקט ושלווה. טיילו מסביב לגן היפני, המכיל כמה פסלים עתיקים, ואז גשו ליהנות מהמרחבים המרשימים של אזור הלובי. הכל משוכלל ומצוחצח, החל בשירות וכלה בעיצוב החדרים – מעין שילוב יפני ואירופי מושלם.

כתובת: 2-10-8 Sekiguchi, Bunky-ku

אתר: www.fourseasons.com/tokyo

מחיר: יקר מאוד

Conrad Tokyo

הקונרד משקיף על מכלול Shiodome הנוצץ. 290 החדרים (האגדה מספרת שאלה החדרים הגדולים ביותר בטוקיו), המעוצבים בסגנון יפני, פזורים על פני עשר הקומות העליונות מתוך 37 הקומות של בנייןTokyo Shiodome Building . נראה שלא חסכו דבר לנוחות האורחים – בריכת שחייה, ספא, חלונות מהרצפה עד התקרה ומסכי פלזמה. והדובדבן שבקצפת – כאן ממוקמת המסעדה הראשונה שהקים ביפן השף הבריטי חובב הפרובוקציות ועטור כוכבי המישלן, גורדון רמזי.

כתובת:  Tokyo Shiodome Bldg, 1-9-1 Higashi-Shinbashi, Minato-ku

אתר: www.conradtokyo.co.jp

מחיר: יקר מאוד

Hotel Seiyo Ginza

מלון בוטיק המעניק סטנדרט חדש בכל הנוגע לפאר ויוקרה. לכל אחד מ-77 החדרים סגנון ייחודי היוצר מרחב מחיה אישי הרחק מהבית. נוסף לכל אלו, תוכלו ליהנות כאן מארוחת הערב היקרה ביותר בעולם, בחסות השף הצרפתי ג'ואל רובושון ואמן היין רוברט פרקר.

כתובת:  1-11-2 Ginza, Chuo-ku

אתר: www.seiyo-ginza.com

מחיר: יקר מאוד-מאוד

Park Hyatt Tokyo

אף שהמלון זכה ביותר פרסים מכל מתחרה אחר במעמדו, המלון מוכר בעיקר בזכות התפקיד המרכזי שהוא שיחק בסרטה של סופיה קופולה – "Lost in Translation". מדובר במוסד קטן ואינטימי (לפחות בסטנדרטים מקומיים). העיצוב ויצירות האמנות המוצגות במרחב הציבורי תורמים לאווירה האקסקלוסיבית. השירות קשוב והחדרים מרווחים.

כתובת:  3-7-1-2 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku

אתר:  http://tokyo.park.hyatt.com

מחיר: יקר מאוד

Claska

קחו תשעה חדרים הפזורים על פני שתי קומות (שיא האינטימיות במונחים יפניים) ועיצוב מהוקצע ואופנתי, ותקבלו את אחד המקומות המבוקשים ביותר בבירה היפנית. Claska מתיימר להציע צורת חיים חדשה. כל חדר מעוצב ומתוכנן באופן ייחודי, ובחדר היקר ביותר אפשר ליהנות ממרפסת בגודל 41 מ"ר. בשאר הבניין פועלים גלריה, מספרת כלבים, מסעדה ובר טרנדיים. המיקום מעט בעייתי, אך המלון מצליח לשמור על מעמדו המרכזי והעדכני.

כתובת:  1-3-18 Chuo-cho, Meguro-ku

אתר: www.claska.com

מחיר: יקר

Mandarin Oriental Tokyo

המלון, הנטמע בצורה מופלאה בטוקיו ובסביבה ההיסטורית, מהווה הוכחה ניצחת לכך שמלונות פאר אינם תמיד חייבים להיות זהים בכל העולם. מרבית החומרים נרכשו מהאמנים המקומיים. החדרים והלובי כוללים אלמנטים מסורתיים יפניים. הנוף הנשקף מהחלונות מרשים במיוחד: אורות הכרך מנצנצים מכל עבר והר פוג'י מתנשא באופק ממול.

כתובת:  2-1-1 Nihonbashi-Muromachi, Chuo-ku

אתר: www.mandarinoriental.com/tokyo

מחיר: יקר

Granbell Hotel

לטוקיו לקח הרבה מאוד זמן עד שהיא אימצה את אופנת מלונות הבוטיק. החדרים מעוצבים בסגנון מינימליסטי, וכוללים יצירות פופ-ארט השוברות את הקו הקפדני. השירות ידידותי וקשוב. החדרים קטנים, אך במחיר שכזה, קשה למצוא חלופה טובה יותר. Wi-Fi חינם בחדרים.

כתובת: 15-17 Sakuragaoka-cho, Shibuya-ku

אתר: www.granbellhotel.jp

מחיר: בינוני

מלון Grandbell (צילום: טיים אאוט)
מלון Grandbell (צילום: טיים אאוט)

Star Hotel Tokyo

מבחינת מיקום הסטאר מציע את כל מה שהמתחרים היקרים שלו באזור מציעים – הוא שוכן בלב אזור המסעדות ההומה, ומהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בבירה. החדרים קטנים ופשוטים, אך המלון עבר מקצה שיפורים וזוהי עדיין אחת החלופות הטובות ביותר בצד הזה של Shinjuku.

כתובת:  7-10-5 Nishi-Shinjuku-ku

אתר: www.starhotel.co.jp/city/tokyo.html

מחיר: בינוני

Sukeroku No Yado Sadachiyo

זהו ryokan אלגנטי, מודרני הממוקם באופן אידאלי – חמש דקות הליכה ממקדש Asakusa. מבחוץ מזכיר המבנה הכלאה בין בקתת הרים שוויצרית לארמון יפני, אך מבפנים הכל הוא על טוהרת המסורת המקומית. עובדי הלובי מסתובבים בקימונו ודוברים אנגלית מינימליסטית בלבד. גודל החדרים משתנה בהתאם למחיר (בחדר הקטן ביותר יש חמש מחצלות בלבד). האמבט היפני המשותף הופך את כל החוויה לייחודית ומרגיעה.

כתובת: 2-20-1 Asakusa, Taito-ku

אתר: www.sadachiyo.co.jp

מחיר: בינוני-זול

Kimi Ryokan

באכסניה היפנית הזאת, המציעה חדרים קטנים ופשוטים בסגנון יפני, תמצאו בעיקר לקוחות זרים. האמבטיות והשירותים משותפים, אך נקיים מאוד. יש אפילו אמבט יפני לשימוש בשעות קבועות. למטה פועל לאונג' משותף שבו אפשר להחליף חדשות ועצות עם שאר המטיילים. מומלץ להזמין מקומות מראש.

כתובת:  2-36-8 Ikebukuro, Toshima-ku

אתר: www.kimi-ryokan.jp

מחיר: זול

מלון Kimi Ryokan (צילום: טיים אאוט)
מלון Kimi Ryokan (צילום: טיים אאוט)