איפה לישון: פראג

הסוויטות נראות טוב יותר, האופציות הזולות מפנקות יותר, ומלונות הבוטיק פורחים. בפראג המזרון יותר נח

מלון Ventana (צילום: טיים אאוט)
מלון Ventana (צילום: טיים אאוט)
27 באוקטובר 2013

פריחת בתי המלון בפראג טומנת בחובה תחרות מוגברת והיצע רב יותר מתמיד, במגוון קשת המחירים. מלונות הבוטיק יפים ומכובדים למדי, וניכר ביטחון מוגבר בשירות ובתוספות המוצעות, החל מאינטרנט אלחוטי ועד אמבטיות גדולות יותר. אפילו הברים במלונות הפכו לאטרקציות אופנתיות ברשות עצמן.

אין להסיק מכך שהצ'כים כבר למדו את כל רזי המקצוע. עם זאת, יש לציין שהדור הצעיר של מנהלי בתי המלון להוט לרצות ומגלה דמיון וחן רב יותר מקודמו. Icon, למשל, הוא דוגמה טובה לבית מלון עם סגנון, ואילו Ventana הוא תוספת מבורכת לחוג היוקרה. תרמילאים ישכחו במהרה ש_Czech Inn הוא רק Hostel, כמו גם האורחים ב-Rosemary Hostel, המציע גם הוא רמה טובה יחסית ושירות ידידותי.

הפאר וההדר שופעים מכל עבר ב-Hotel Mandarin Oriental. כמו כל שאר המלונות, גם הוא מפרסם בדפי האינטרנט עסקאות מצוינות של הרגע האחרון, בעיקר מחוץ לעונת התיירות. נוסעים הרפתקניים יותר יכולים לנסות כמובן את עיקרון הפנסיון הישן_נושן. סוכנויות כגון Stop City (אתר: www.stopcity.cz), ישמחו לעזור לכם בתחום זה. אתר www.pragueapartment.cz שייך לדור החדש של סוכנויות ההזמנות, המציעות דירות נאות ונעימות יותר עם שירותים כגון אזור בישול, מחשב נישא וטלפון נייד להשכרה.

זכרו שאם תזמינו חדר מספיק זמן מראש, תוכלו לבלות את הלילות שלכם בפראג בחדר בארמון משופץ, בווילה מרהיבה או באכסניה מהמאה ה-17, במחיר שווה לחדרים המוצעים ב-Best Western.

מלון Maximillian (צילום: טיים אאוט)
מלון Maximillian (צילום: טיים אאוט)

Icon Hotel

זהו אחד מסיפורי ההצלחה הבולטים ביותר בקרב מלונות העיצוב בפראג. מה שמבדיל אותו ממתחריו, הוא השירות המענג, התוספות וההתחשבות בנוחות האורחים, הניכרת בכול. כל אלה מהווים נקודות חיוביות המתעלות בהרבה על העיצוב המהנה. בזכות הכנסתו של בר Jet Set, בן דודו של הבר האופנתי מ-Smíchov, אפילו הלובי הופך למקום בילוי טרנדי להפליא. וכמובן, יש בנמצא גם ספא נעים להפליא.

כתובת: V jámĕ 6

אתר: www.iconhotel.eu

מחיר: זול-בינוני

Bellagio Hotel Prague

מלון בסגנון איטלקי הנמצא ברובע יוספוב. בחדרים ריהוט מודולרי עם נגיעות בחום וזהב מלוטש. השף המהולל, Lars Sjöstrand, שימש בעבר כשף של קאמפה פארק וכיום הוא מקדיש את זמנו למלון בלג'יו ושוקד כאן על בישול איטלקי ועולמי עבור איזבלה, מסעדת המלון. יתרונות נוספים של המלון: בר רציני, חדר ישיבות ומיקום מצוין.

כתובת: U Milosrdných 2, Prague 1

אתר: www.bellagiohotel.cz

מחיר: יקר מאוד

U Suteru

למי שמחפש מלון קטן ונעים ליד כיכר ואצלב. הבניין נבנה עוד ב-1383 אבל החדרים  נעימים. עיצוב הפנים מהחדרים ועד הלובי, אלגנטי ולא יומרני. הפאב למטה מפורסם בכל העיר בזכות הגולאש שלו.

כתובת: Palackého 4, Prague 1

אתר: www.usuteru.cz

מחיר: בינוני

 Hotel Josef

מלון יוסף, שמתגאה בחדר כושר משופץ ובסאונה משודרגת, שומר בקלות על מעמדו הבכיר בקטגוריית "המלון האופנתי ביותר בעיר העתיקה". למעשה, עצם פתיחתו בשנת 2002 יצרה טרנד. החדרים מודרניסטיים ומהוקצעים, וכוללים בדים ייחודיים וחדרי אמבטיה מזכוכית (בחדרים היקרים בלבד), פרי עבודתה של המעצבת Eva Jiřičná – וכל זה, ממש בלבו של המרכז ההיסטורי. מהחדרים שבקומה העליונה של "הבית הוורוד", נשקף הנוף היפה ביותר על העיר.

כתובת: Rybná 20

אתר: www.hoteljosef.com

מחיר: יקר

Romantik Hotel U raka

המלון הקטן והמחוספס הזה משנת 1739 אידאלי לזוגות עם הרבה זמן פנוי. הוא שוכן ברחוב צדדי קטן, ואפשר לשמוע את הפעמונים של הלורטו. יש לו אופי רב, אך גם רמת ההידור והשירות שהייתם מצפים להם ממלון בקטגוריה הזאת. בית המלון כולל שישה חדרים בלבד, נוסף לחדר ארוחת בוקר/קריאה/בית קפה יפהפה. רצוי להזמין מקום זמן רב מראש.

כתובת: Černínská 10

אתר: www.romantikhotel-uraka.cz

מחיר: יקר

מלון Romantic U raka (צילום: טיים אאוט)
מלון Romantic U raka (צילום: טיים אאוט)

Hotel Mandarin Oriental

המבנה, העומד על תילו מאז המאה ה-14, שימש בעבר כמנזר. אך אל חשש – סגפנות כבר אינה תפיסת העולם המכוננת שלו. הפנינה הארכיטקטונית הזאתי מאופיינת בשירות מצוין, וחדרים מודרניים ובעלי מראה היי-טקי, אך עם זאת חמימים. יש גם ספא המעניק טיפולים הוליסטיים, ומסעדה גדולה המגישה אוכל אסייתי וקונטיננטלי משובח.

כתובת: Nebovidská 1

אתר: www.mandarinoriental.com/prague

מחיר: יקר מאוד

Le Palais

באופן מפתיע למדי, ארמון זה מתקופת הבל-אפוק, היה בעבר מפעל לעיבוד בשר. כעת זהו מלון שקט הממוקם בפינה אידאלית ב-Vinohrady. האמן הצ'כי הנודע Ludĕk Mařold היה אחראי בזמנו לעיצוב הפנים של המלון בתמורה לשכירות, ומרבית מהעיצוב המקורי נותר ללא שינוי, לרבות התקרות והמדרגות עם ציורי הקיר. השירות הוא לעילא ולעילא והחדרים יפים. תוכלו ליהנות כאן ממועדון כושר מצויד היטב, ממסעדה טובה וממרפסת קיץ המשקיפה על הנוף.

כתובת: U Zvonařky

אתר: www.palaishotel.cz

מחיר: יקר מאוד

Ventana Hotel

כבר בלובי העשוי שיש איטלקי, מתברר שהתוספת החדשה לאוסף המלונות בעיר העתיקה היא הרפתקה של שפע אלגנטי. זהו מלון עיצוב למבוגרים, בעל אטריום המתנשא לגובה חמש קומות, וחדרים מרוהטים ומאובזרים לעילא, חלקם בעלי תקרה מקורה ואמבטיות פרי יצירתו של פיליפ סטארק. הבר והספרייה יפים גם הם, אך לא ממש מתאימים לשהייה ממושכת.

כתובת: Celetná 7

אתר: www.ventana-hotel.net

מחיר: בינוני

Aria Hotel

מלון בוטיק מסוגנן ומרהיב, המכיל 52 חדרים המעוצבים בהשראה מוזיקלית. כל אחת מהקומות מעוצבת על פי סגנון מוזיקלי אחר – קלאסי, אופרה, עכשווי וג'אז, ובכל אחד מהחדרים תמצאו גם עיצוב המוקדש למוזיקאי ספציפי כלשהו, נוסף לנגן די.וי.די ומיני גאדג'טים אחרים. בכל חדר יש מחשב, ובלובי תמצאו ספריית מוזיקה שמשאילה דיסקים. ממרפסת הגג נשקפים הנופים היפים בפראג. בקשו חדר הפונה לגינת הברוק הקסומה.

כתובת: Tržištĕ 9, Malá Strana

אתר: www.ariahotel.net

מחיר: יקר מאוד

מלון Aria (צילום: טיים אאוט)
מלון Aria (צילום: טיים אאוט)

Maximilian Hotel

בית המלון, הכולל 71 חדרים מהוקצעים ומצוחצחים, שהספיק לצבור קהל מעריצים מכובד. מן הסתם, הסיבה נעוצה בעיצוב המשגע ובמחירים הסבירים לחלוטין, בעיקר מחוץ לעונות התיירות. נוסף לכך, הוא מספק ללקוחות את כל התוספות הנדרשות, כגון גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, ראשי מקלחות עצומי מימדים ומרכז אסייתי לטיפוח הגוף והנפש.

כתובת: Haštalská 14

אתר: www.maximilianhotel.com

מחיר: בינוני

Czech Inn

זה נשמע מעט בעייתי להגדיר את החלל המעוצב והעשוי ללא רבב הזה – כהוסטל, אך זה המצב. הלקוחות יכולים לבחור בחדרים פרטיים עם חדרי אמבטיה צמודים או בחדרי השינה המשותפים. בהתחשב בבר המשובח, בארוחות הבוקר הטעימות ובקפה האינטרנט הצמוד, היו בטוחים שהשמועה בדבר המקום הזה פושטת מהר ברחובות פראג.

כתובת: Francouzská 76

אתר: www.czech-inn.com

מחיר: זול

Ventana Hotel

כבר בלובי העשוי שיש איטלקי, מתברר שהתוספת החדשה לאוסף המלונות בעיר העתיקה היא הרפתקה של שפע אלגנטי. זהו מלון עיצוב למבוגרים, בעל אטריום המתנשא לגובה חמש קומות, וחדרים מרוהטים ומאובזרים לעילא, חלקם בעלי תקרה מקורה ואמבטיות פרי יצירתו של פיליפ סטארק. הבר והספרייה יפים גם הם, אך לא ממש מתאימים לשהייה ממושכת.

כתובת: Celetná 7

אתר: www.ventana-hotel.net

מחיר: בינוני

מלון Ventana (צילום: טיים אאוט)
מלון Ventana (צילום: טיים אאוט)

Hostel Rosemary

הוסטל נקי ומנוהל טוב הרבה יותר מכפי שניתן היה לצפות מאכסניות ברמתו. הוא שייך למעשה לדור האחרון של ההוסטלים, המציעים כמה חדרים פרטיים וחדרי אמבטיות מובנים. עידן כיבוי האורות הכפוי חלף מן העולם. ארוחות הבוקר אינן כלולות במחיר, אך הגישה לאינטרנט חופשית לחלוטין. חוץ מזה, המיקום מצוין: ממש ליד כיכר ואצלב. זוהי אופציה טובה לתרמילאים, ואם Rosemary מלא, תמיד אפשר לגשת להוסטל-האח – U Melounu.

כתובת: Ružová 5

אתר: www.praguecityhostel.cz

מחיר: זול