אמנות ותרבות בלוס אנג'לס

סצינת האמנות והתרבות חיה ובועטת בעוצמה בעיר שחיה בסרט

The Geffen Contemporary at MOCA (צילום: טיים אאוט)
The Geffen Contemporary at MOCA (צילום: טיים אאוט)
29 באוקטובר 2013

תרבות בלוס אנג'לס מתקשרת לנו, בדרך כלל, עם הוליווד, האולפנים, חיי הזוהר והסלבס. אבל לעיר הזאתי יש הרבה יותר מה להציע. המטרופולין של לוס אנג'לס שוקק חיים תרבותיים מגוונים הכוללים מוסיקה, תאטרון ומוזיאונים משובחים לאמנות מודרנית ועכשווית.

Hollywood Bowl

האמפיתאטרון המרהיב הזה מארח קונצרטים והופעות עוד מאז שהפילהרמונית של ל.א. הופיעה כאן ב-1922. המקום בעל 18 אלף המושבים אירח כבר את כולם, מהביטלס ועד "ביג בירד" מרחוב סומסום, וכיום הוא משלב בין כל סוגי המוזיקה, מקונצרטים קלאסיים ועד מופעי רוק ופופ.

כתובת: 2301 N Highland Avenue

אתר: www.hollywoodbowl.com

Hollywood Bowl (צילום: shutterstock)
Hollywood Bowl (צילום: shutterstock)

Getty Center

הגבעה שבראשה נמצא היום מרכז גטי עברה גלגולים רבים, עד שבשנת 1984 נשכר האדריכל ריצ'רד מאייר כדי לעצב את המוזיאון. בנייתו ארכה כ-13 שנים ועלתה כמיליארד דולר. הגישה למקום היא באמצעות חשמלית המטפסת במעלה הגבעה. המתחם העצום הזה כולל בית קפה, מסעדה ומכון מחקר, הגן המרכזי (Central Garden) שעוצב על ידי רוברט ארווין, אודיטוריום המשמש להרצאות, קונצרטים ולסרטים ועוד וכן את מוזיאון גטי עצמו, המורכב משישה ביתנים ובהם האוספים השונים. בין האוספים תמצאו יצירות מהמאה ה-15 ועד ימינו, כולל אוסף מזהיר של יצירות זכוכית מהמאה ה-15.

כתובת: 1200 Getty Center Drive

אתר: www.getty.edu

Getty Center (צילום: טיים אאוט)
Getty Center (צילום: טיים אאוט)

Los Angeles County Museum of Art –  LACMA

המבנה, המורכב מבליל סגנונות ארכיטקטורה ואסונות אחרים, עומד בהפך גמור לאוספים אותם הוא אוצר בתוכו, אוספים הנחשבים למרשימים ביותר בעיר. כל זאת הביא לתוכנית עיצוב מחודש של המוזיאון, אשר בו הושקעו משרבים רבים. כך למשל, בכניסה החדשה (BP Grand Pavillion) מוצבת העבודה 'אורות הכרך' של כריס בורדן: יצירה המורכבת מ-202 פנסי רחוב מברזל יצוק שנאספו מרחבי לוס אנג'לס.

אך ההתפתחות המרגשת ביותר היא ה-(Broad Contemporary Art Museum (BCAM, ובו שוכן אוסף מובחר של אמנות מודרנית המתפרש על פני שלוש קומות ומתמקד בעיקר באמנים אמריקאים.

גם מוזיאון Ahmanson Museum התהדר במעט והתצוגות אורגנו מחדש. כעת הקומה הראשונה מציגה יצירות של פיקאסו, קליי, קנדינסקי ועוד, ואילו הקומה השנייה מוקדשת לאמנות יוונית-רומית ויש בה גם אוסף של יצירות אמריקאיות ואמנות לטינית-אמריקאית.

כתובת: 5905 Wilshire Boulevard

אתר: www.lacma.org

The Geffen Contemporary at MOCA

המוזיאון לאמנות עכשווית בדאון טאון נחשב לאחד המובילים בעולם בתחומו. אוסף הקבע מרשים ומציג עבודות של אמנים מובילים בעיקר אמריקאים. כדאי להתעדכן איזו תערוכה מוצגת בימים אלה.

כתובת: 152 North central avenue

אתר: www.moca.org

The Geffen Contemporary at MOCA (צילום טיים אאוט)
The Geffen Contemporary at MOCA (צילום טיים אאוט)

A + D Museum

A לאדריכלות (Architecture) ו־D לעיצוב (Design). מוזיאון זה עבר לא מעט ממקום למקום עד שהתמקם ב־Miracle Mile. שעות התצוגה לא תמיד סדירות, אך התצוגות בדרך כלל מעניינות.

כתובת: 5900 Wilshire Boulevard, at Spaulding Avenue

אתר: http://aplusd.org