אמסטרדם: מידע שימושי

איך מתניידים בעיר, איפה מוצאים מידע לתיירים ומה מספר החירום שצריך לזכור?

אמסטרדם על גלגלים (צילום: shutterstock)
אמסטרדם על גלגלים (צילום: shutterstock)
22 באוקטובר 2013

שגרירות ישראל בהאג

Buitenhof 47, 2513 AH, The Hague

טלפון 00-31-70-376-0500

בריאות

אין צורך בהכנות או חיסונים מיוחדים. שירותי הבריאות טובים וכמעט בכל בית מלון תמצאו רופא דובר אנגלית בכוננות 24 שעות ביממה. ה-Tourist Medical Service עובד 24 שעות ביממה.

דרכונים ואשרות כניסה

דרוש דרכון תקף לשלושה חדשים לפחות מעבר למועד החזרה המתוכנן, וכן כרטיס יציאה מהולנד. ילדים מתחת לגיל 16 אינם חייבים בדרכון ובוויזה משלהם כל עוד הם מופיעים בדרכון ההורה.

חשמל

220V 50 Cycles AC

טלפונים ותקשורת

הקידומת הבינלאומית להולנד היא 31 ולאמסטרדם 20. בחיוג בתוך העיר אין צורך בקידומת. בחיוג לאזור אחר יש להוסיף 0 לפני קידומת האזור. סניפי הדואר פתוחים לרוב בימי שני-שישי 17:00-09:00, והסניף הראשי פתוח גם בסוף השבוע.

מזג אוויר

מזג האוויר הפכפך ולכן מומלץ להצטייד במטריה רוב השנה. החורפים קרים למדי (נובמבר-מרץ). יוני-אוגוסט הם החודשים החמים (זוהי עונת התיירות וייתכן מחסור בחדרי מלונות פנויים).

מידע לתייר

ארגון לשכות המידע הרשמי לתיירים הוא VVV (מבוטא וי, וי, וי). הסניף הראשי נמצא בסמוך לתחנה המרכזית. בסניף אפשר להחליף כסף, לקבל פרטים בתחומי התחבורה, הבילוי, תערוכות וטיולי יום בהולנד. כמו כן ניתן לבצע הזמנות למופעי תיאטרון ובתי מלון ולהשכיר רכב. במקום גם תוכלו לרכוש את הגיליון האחרון של מגזין TimeOut Amsterdam, המכיל מידע מפורט לגבי מסעדות, חיי לילה, אירועי תרבות ועוד.

כתובת: Stationsplein 10

טלפון: 00-31-900-400-4040

שעות פתיחה: כל יום  17:00-09:00.

מספרי חירום

למשטרה, אמבולנס ומכבי אש חייגו 112.

פשע

הפשע כמעט ואינו מורגש, אך יש כייסים בעיקר באזורי תיירות. שמרו על ארנקים ותיקים. באזור הבילוי בעיר כדאי להיזהר אם הולכים לבד בלילה. במקרה חירום פלילי חייגו 112.

שדה התעופה

שדה התעופה הבינלאומי סכיפהול (Schiphol) הוא אחד מהשדות המובילים והמועדפים ביותר בעולם. זהו נמל תעופה חדשני, נוח וידידותי לנוסעים ובטרמינל ישנם בתי קפה, חנויות דיוטי-פרי ואפילו קזינו. סכיפהול מציע גם דלפק בטוח לשמירה על המזוודות ותאי אכסון באולמות היוצאים והנכנסים. שדה התעופה נמצא כ- 14 ק"מ ממרכז העיר והנסיעה אורכת כחצי שעה.

שעות עסקים

בנקים פתוחים שני-שישי 16:00-09:00. חנויות ובתי עסק פתוחים שני-שישי 18:00-08:30, חמישי 21:00-08:30. רוב החנויות פתוחות בשבת וחנויות גדולות במרכז פתוחות גם בימי ראשון בצהריים.

תחבורה בעיר

אם אתם מתניידים עם רכב בעיר, יש להקפיד על קניית כרטיס חניה אחרת תסונדלו. הגיוני יותר לחנות מחוץ למרכז ולהמשיך בתחבורה הציבורית המצוינת של העיר. לרוב המקומות ניתן להגיע ברכבת התחתית או בטראם (חשמלית) המחברת היטב את חלקי העיר השונים, והיכן שלא ניתן למצאם יש שירות אוטובוסים יעיל ודייקני. שימו לב כי כרטיסים עבור נסיעה באוטובוס זולים יותר לקנייה מראש, מאשר במהלך הנסיעה. ניתן גם לקנות כרטיסייה זולה יותר ל-15 נסיעות בנקודות המכירה של GVB, בדוכני עיתונים וכמובן במשרדי המידע לתיירים.

בשעות הלילה מחליפים את קווי הטראם תשעה קווים של אוטובוסי לילה. מוניות אפשר להזמין טלפונית או בתחנת מוניות (ליד מלונות או אזורים מרכזיים), אך קחו בחשבון כי הן מהיקרות באירופה. אין תוספת תשלום על הזמנת מונית בטלפון ובאופן רשמי אסור לעצור מוניות ברחוב, למרות שנהגים יעצרו לכם בשמחה אם תסמנו להם.

אחת הדרכים המומלצות לחקור את אמסטרדם היא ברכיבה על אופניים. חנויות מספקות ערכת תיקונים ואף שירותי תיקון פנצ'רים על אם הדרך. בכל מקרה, לעולם אל תשאירו את האופניים ללא השגחה ולא קשורות.

מידע על תחבורה תוכלו לקבל בטלפון 9229-900-31-00 ומדריך מקיף לתחבורה ציבורית ניתן לקבל במשרדי תיירות ותחנות רכבת מרכזיות.